וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד השמחה על בלימת המתקפה האיראנית, בחברה הבדואית מבקשים: "אל תתעלמו מהפגיעה בנו"

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 14:48

הפצועה היחידה ממהמתקפה האיראנית בישראל היא אמינה בת ה-7, תושבת הפזורה. בעוד היא מאושפזת ונלחמת על חייה, רבים מהחברה הבדואית חשים כי שוכחים את הכאב שלהם: "בת 7 פצועה קשה ומייצרים כאן תמונת הישג מול איראן. תפקיד המדינה הוא לדאוג למיגון"

בווידאו:מקום הפגיעה של אימאן אלחסוני מכפר אלפורעה מערבית לערד מפגיעת רסיס/פרחאן גבוע

לפני יומיים, איראן פתחה במתקפה חסרת תקדים של מאות טילים וכטב"מים על ישראל. הפצועה היחידה מהמתקפה היא אמינה בת ה-7, תושבת הפזורה הבדואית. היא נפצעה באורח קשה כשטיל פגע בביתה, וכעת, היא מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ בסורוקה כשנשקפת סכנה לחייה. "התחושה היא שמתמקדים בהישג ומוחקים לגמרי את ההפקרה של תושבי הפזורה ששוב נפגעו, בגופם ובבתיהם, בשל היעדר מיגון והגדרתם כשטחים פתוחים", נמסר מעמותת "איתך-מעכי" העוסקת בסיוע לתושבי הפזורה הבדואית. העמותה עוסקת במאבק לקבלת מיגון, בסיוע משפטי לחסרות מעמד ובסיוע לצרכים הבסיסיים של המשפחות בכפרים.

מקום פגיעת הרסיס מהמתקפה האיראנית בכפר אלפורעה מערבית לערד. פרחאן גבוע, אתר רשמי
" "התחושה היא שמתמקדים בהישג ומוחקים לגמרי את ההפקרה של תושבי הפזורה ששוב נפגעו". פגיעת הרקטה בביתה של אימאן הקטנה/אתר רשמי, פרחאן גבוע
מקום פגיעת הרסיס מהמתקפה האיראנית בכפר אלפורעה מערבית לערד. פרחאן גבוע, אתר רשמי
"אנחנו, ארגון קטן המסתמך על מתנדבות ותרומות, עוסקים בהצלת חיים במקום שהמדינה תתערב". פגיעת הרקטה בביתה של אימאן הקטנה/אתר רשמי, פרחאן גבוע
פעילות עמותת "איתך- מעכי". "איתך- מעכי", אתר רשמי
העמותה קורסת מעומס פניות ולא מצליחה להגיע לכולם. פעילות עמותת "איתך- מעכי"/אתר רשמי, "איתך- מעכי"

עו"ד חנאן אלסאנע, מנהלת המרכז לקידום זכויות נשים בדואיות ב"איתך-מעכי" מעדכנת כי מאז תחילת המלחמה העמותה קורסת תחת עומס הבקשות, "אנחנו לא מצליחות להגיע לכולן, יש לנו מתנדבות מדהימות שמסייעות לעבור בין המשפחות בכפרים הללו, אבל תפקיד המדינה היא לדאוג למיגונית לכל אדם ואדם שנמצא תחת שטחיה. מציירים פה תמונת הישג מול איראן, ואין ספק שהיה יכול להיות גרוע יותר, אבל ילדה בת 7 נאבקת על חייה, ואנחנו, ארגון קטן המסתמך על מתנדבות ותרומות, עוסקים בהצלת חיים במקום שהמדינה תתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully