וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בסידני: 4 פצועים, בהם בישוף, מדקירות בכנסייה

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 9:35

דקירות בכנסייה בעיר סידני, אוסטרליה, 15 באפריל 2024. רשתות חברתיות, צילום מסך
דקירות בכנסייה בעיר סידני, אוסטרליה, 15 באפריל 2024/צילום מסך, רשתות חברתיות

כמה בני אדם נפצעו היום (שני) מדקירות בכנסייה בסידני - כך מסרה המשטרה בעיר, יומיים בלבד אחרי מסע הדקירות הרצחני במרכז קניות בעיר.

המשטרה אמרה כי התוקף, שתועד בשידור חי מסתער על הבישוף בעת שנשא את דרשתו, נעצר ומשתף פעולה עם החקירה. לדבריה, הפצועים אינם בסכנת חיים והם מטופלים במקום על ידי כוחות ההצלה.

בתיעוד התקיפה נראה התוקף דוקר שוב ושוב את הבישוף, עד שנבלם על ידי משתתפים אחרים במיסה.

בעקבות התקרית, נרשמו עימותים מחוץ לכנסייה בין תומכיו של הבישוף, שדרשו להסגיר לידיהם את התוקף, לבין המשטרה. המשטרה נאלצה להחזיק את החשוד בתוך הכנסייה מחשש לביטחונו.

"אנחנו מאמינים שיש אלמנטים שעונים על מונחים של קיצוניות על רקע דתי", אמרה נציבת משטרת מדינת ניו סאות' ויילס, קארן ווב, במסיבת עיתונאים. "לאחר עיון בכל החומר, הכרזתי שמדובר באירוע טרור".

זירת אירוע דקירה בכנסיה בסידני, אוסטרליה. 16 באפריל 2024. רויטרס
זירת אירוע דקירה בכנסיה בסידני, אוסטרליה. 16 באפריל 2024/רויטרס

המשטרה אמרה כי התקיפה תוכננה מראש על ידי הדוקר, שהגיע עם סכין לכנסייה מביתו שנמצא הרחק משם. ווב ציינה כי בשלב זה של החקירה, נראה כי הוא פעל לבדו.

הכנסייה מסרה בהצהרה כי ההתקפה היא אירוע מבודד והיא ממתינה לתוצאות חקירת המשטרה סביב המניע של התוקף. "הכנסייה מגנה נקמה מכל סוג שהיא", מסרה.

צוותי החירום אמרו שהם טיפלו בכ-30 בני אדם לאחר העימותים מחוץ לכנסייה, ושבעה מהם פונו לבתי חולים. מפקדת המשטרה אמרה כי כמה שוטרים אושפזו גם הם ו-20 ניידות משטרה ניזוקו.

ראש הממשלה אנתוני אולבניזי אמר כי אין מקום באוסטרליה לקיצוניות אלימה. "אנחנו אומה שוחרת שלום. זה הזמן להתאחד, לא לפלג, כקהילה וכמדינה", אמר במסיבת עיתונאים.

עוד בוואלה!

מסע הדקירות בסידני כוון נגד נשים: "הוא רצה בת זוג, הוא היה מתוסכל"

לכתבה המלאה

דרשותיו של הבישוף עמנואל בשידור חי מושכות קהל עולמי והסרטונים שלו צוברים מאות אלפי צפיות ברשת. הוא נודע בעמדותיו הנוקשות במהלך המגפה, כאשר תיאר את הסגרים כ"עבדות המונית", כך דיווחו אז כלי התקשורת. בדרשה שהועלתה ליוטיוב בשנה שעברה נראה הבישוף מבקר את האיסלאם.

האגודה המוסלמית הלבנונית אמרה שמסגד לייקמבה שבדרום-מערב סידני, אחד הגדולים באוסטרליה, קיבל איומים על השלכת בקבוקי תבערה במהלך הלילה.

"אנחנו עומדים על המשמר, אנחנו גם מבקשים מהמשטרה להגן על כל מקומות התפילה. אנחנו מודאגים מכך שיהיו התקפות על כל צורות האמונה, וזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים", אמר לכתבים מזכיר האגודה, ג'מאל חיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully