וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הדקירות בסידני כוון נגד נשים: "הוא רצה בת זוג, הוא היה מתוסכל"

המשטרה מעריכה כי העובדה שחמש מתוך שש הקורבנות בהתקפה היו נשים, כמו גם רבים מהפצועים, מראה כי התוקף - ג'ואל קאוצ'י, בן 40 - חיפש אותן במיוחד: "הסרטונים מדברים בעד עצמם". אביו: "לא היו לו כישורים חברתיים". בין הנרצחות - אימא שהצילה את התינוקת הפצועה שלה

תיעוד: מסע דקירות בקניון בסידני/ערוץ 9News

האדם שיצא למסע דקירות במרכז קניון בסידני ככל הנראה תקף במכוון נשים - כך מעריכה משטרת אוסטרליה, בעוד שאביו סיפר על הבעיות הנפשיות והחברתיות מול נשים שמהן סבל בנו.

האירוע החל ביום שבת בסביבות השעה 15:00, כשג'ואל קאוצ'י, בן 40, תקף בסכין גדולה קונים בקניון בפרבר החוף בונדי וגרם למנוסתם של מאות אנשים. הוא רצח חמש נשים וגבר נוסף בהתקפה ופצע 12 אנשים אחרים, רובם נשים, עד שנורה למוות על ידי שוטרת שהוכתרה כ"גיבורה".

אביו של הדוקר, אנדרו קאוצ'י, סיפר היום (שני) לכתבים כי הוא הרוס מהחדשות וסיפר שלבנו הייתה היסטוריה ארוכה של בעיות נפשיות ושל חוסר הצלחה עם נשים.

"הוא רצה בת זוג ולא היו לו כישורים חברתיים והוא היה מתוסכל במוחו", אמר האב. לדבריו, הוא לקח מרשותו חמישי סכינים צבאיים כשג'ואל ביקר אותו בשנה שעברה מחשש שהוא יידקר.

החשוד בדקירות במרכז קניות בסידני, אוסטרליה, 13 באפריל 2024. טוויטר, צילום מסך
החשוד בדקירות במרכז קניות בסידני, אוסטרליה, 13 באפריל 2024/צילום מסך, טוויטר

נציבת משטרת ניו סאות' וויילס, קארן ווב, אמרה כי החקירה מתמקדת בבירור בעובדה שהוא התמקד בתקיפת נשים. "הסרטונים מדברים בעד עצמם, לא? ללא ספק זה קו חקירה שלנו". המשטרה הדגישה כי אין אינדיקציה שמסע הדקירות נבע ממניע אידיאולוגי.

אוסטרליה, שבה אירועים מסוג אלו הם חריגים, מציינת היום יום אבל לאומי. דגלי הלאום הורדו לחצי התורן בפרלמנט ובגשר סידני, בעוד שבית האופרה בעיר יואר בסרט שחור בערב.

עוד בוואלה!

6 הרוגים במסע דקירות במרכז מסחרי בסידני, התוקף נורה למוות

לכתבה המלאה

אחת מששת הקורבנות במסע הדקירות בסידני הייתה אימא לתינוקת, שאותה הצילה כשהעבירה אותה לעוברי אורח אחרי שנפצעה. התינוקת, בת תשעה חודשים, נותחה ומצבה מוגדר כעת טוב.

"האימא נדקרה וניגשה עם התינוקת וזרקה אותה לעברי ואני החזקתי את התינוקת", אמר אדם אחד לערוץ האוסטרלי Nine News על רגעיה האחרונים של אשלי גוד בת ה-38. הוא אמר שהתינוקת נראתה "די רע". "היה הרבה דם על הרצפה. אני מקווה שהתינוקת בסדר".

אחיו סיפר כי הוא "עזר בהחזקת התינוק ובניסיון ללחוץ על הפצעים של התינוקת ושל האם. פשוט המשכנו לצעוק להביא בגדים, לקנות חולצות ופשוט לעזור לנו ללחוץ ולעצור את הדימום של התינוקת".

לדבריו, אחרי ש"אחי החזיק את התינוקת כל כך טוב וממש לחץ, אני חושב שהתינוקת בסדר". הוא הוסיף: "רק עשינו קניות וראינו את הגבר רץ אל האישה עם התינוקת ואז שנינו היינו מוכנים ללכת ולעזור.

"אבל אמרתי לאחי, 'אנחנו חייבים לרוץ פנימה', רצתי פנימה, אמרתי לחבר'ה לנעול את הדלתות ואז האימא באה עם התינוקת מדממת. הכנסנו אותן לחנות בבטחה ואז צלצלנו לעזרה".

אשלי גוד, אחת הקורבנות שנרצחה בקניון בסידני. באדיבות המשפחה, צילום מסך
אשלי גוד, אחת הקורבנות שנרצחה בקניון בסידני/צילום מסך, באדיבות המשפחה

משפחתה של גוד אמרה שהם "מתוסכלים מהאובדן הנורא של אשלי, אם יפה, בת, אחות, בת זוג, חברה, אדם יוצא דופן ועוד כל כך הרבה יותר".

היא הוקירה את הצוות הרפואי בבית החולים לילדים בסידני, את המשטרה ואת שני האחים ש"טיפלו בתינוקת שלנו כשאשלי לא יכלה".

"אנו מעריכים את האיחולים ומחשבותיהם של אזרחי אוסטרליה שהביעו שפע של אהבה לאשלי ולילדה שלנו", מסרה היום המשפחה בהצהרה.

גוד הייתה בתו של שחקן ליגת הפוטבול האוסטרלית לשעבר קרי גוד, ששיחק בצפון מלבורן. שחקני המועדון ענדו היום סרט שחור על הזרוע לזכרה במהלך משחק, והמאמן, אלסטייר קלארקסון, נלחם בדמעות כשדיבר לפני המשחק.

"זה מזעזע עבור המועדון שלנו ובפרט למשפחת גוד", הוא אמר לפוקס ספורטס. "זה פשוט כל כך עצוב. אש והילדה הקטנה והיפה שלה. לא תהיה לה אימא, זה שובר לנו את הלב".

פרחים שהונחו בזירת הטבח בעיר בונדי ג'ונקשן הסמוכה לסידני. רויטרס
פרחים שהונחו בזירת הטבח בעיר בונדי ג'ונקשן הסמוכה לסידני/רויטרס

קורבן נוסף בהתקפה שזוהה הוא המאבטח פרז טאהיר, בן ה-30, שמת "בניסיון להגן על הקהילה". לפי חברי הקהילה המוסלמית, הוא רק הגיע לאוסטרליה מפקיסטן לפני שנה וחיפש מקלט.

קהילת האחמדים המוסלמית, שאליה השתייך טאהיר, הביעה "עצב עמוק" על המתקפה. היא תיארה אותו בתור "חבר יקר בקהילה שלנו ומאבטח מסור שאיבד את חייו באופן טרגי בזמן ששירת את הציבור במהלך ההתקפה הזאת".

"מחשבותינו ותפילותינו עם משפחתו ויקיריו של פרז בתקופה קשה זו, כמו גם עם כל הקורבנות האחרים ובני משפחותיהם שנפגעו ממעשה האלימות חסר ההיגיון הזה", נמסר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully