וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הרוגים במסע דקירות במרכז מסחרי בסידני, התוקף נורה למוות

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 18:16

התוקף, שלפי עדי ראיה דקר אנשים באופן רנדומלי, נורה למוות על ידי המשטרה בתוך המתחם, שממנו נמלטו מאות אנשים. בין הפצועים גם תינוק. המשטרה: אין אינדיקציה בשלב זה שמדובר בטרור. "כולם בכו, זה היה מאוד מפחיד", סיפר עובד באחת החנויות במקום

תיעוד: מסע דקירות בקניון בסידני/ערוץ 9News

שישה בני אדם נדקרו למוות היום (שבת) במרכז קניות בסידני ועוד שמונה בני אדם נפצעו, בהם תינוק בן תשעה חודשים - כך אמרה המשטרה בעיר. המשטרה אמרה כי הדוקר נורה למוות. הרקע לתקרית טרם התבהר, אך המשטרה ציינה כי בשלב זה אין חשוד שמדובר בטרור.

תיעודים שהועלו לרשתות החברתיות הראו אמבולנסים רבים מחוץ למרכז העמוס Westfield Bondi Junction, שממנו נמלטו מאות אנשים, וכן אנשים מדממים שרועים על הרצפה בתוכו. חלק משמונת הפצועים שפונו לבית החולים נמצאים במצב קשה ואנוש. חמש מששת הקורבנות היו נשים.

עדי ראיה סיפרו כי התוקף, שהיה לבוש בחולצת ספורט ובמכנסיים קצרים, תקף אנשים באופן רנדומלי - כולל אישה ובנה התינוק. המשטרה אמרה כי נראה שהדוקר פעל לבדו, בניגוד לכמה דיווחים שהתבססו על עדי ראיה שחשבו שהיה יותר מאדם אחד.

מסע הדקירות במרכז הקניות הנמצא בבונדי, שבפרבריה המזרחיים של סידני, החל בסביבות השעה 16:00. המשטרה קראה לציבור להתרחק מהמתחם, ומסוקים הוזנקו לאוויר. באזור מתגוררים יהודים וישראלים רבים.

החשוד בדקירות במרכז קניות בסידני, אוסטרליה, 13 באפריל 2024. טוויטר, צילום מסך
הדוקר במרכז הקניות בסידני/צילום מסך, טוויטר

ביל, העובד בחנות בקומה החמישית במרכז, סיפר כי הוא ראה גופה של אחד הקורבנות ושב להסתתר במקום העבודה שלו כששמע יריות. לדבריו, הוא ועוד כמה עובדים ולקוחות נעלו את עצמם בחדר האחורי.
"כולם בכו, זה היה מאוד מפחיד, אם לומר את האמת", אמר.

אנגוס לונד בן ה-13 היה בילה עם חבריו במרכז כשהתוקף פתח במסע הדקירות שלו. "זה היה מאוד מאוד מפחיד עבורי ועבור חבריי להיות נעול בפנים איתו", סיפר. "כולם רצו ליציאות האחוריות".

באחד התיעודים, נראה היורה שרוע על הרצפה ולצדו השוטרת שירתה בו למוות. המשטרה אמרה כי לא נמצאה בזירה שום אינדיקציה המעידה על המניע האפשרי של התוקף, שזהותו עוד לא אומתה.

זירת אירוע הדקירה במרכז קניות באוסטרליה. 13.04.2024. רויטרס
שוטרים וכוחות הצלה מחוץ למרכז הקניות בסידני, היום/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, מסר כי הוא תודרך על התקרית על ידי המשטרה הפדרלית. הוא הביע את תנחומיו בפני הנפגעים ובני משפחותיהם והודה לשירותי החירום, ההצלה והמשטרה.

"זה היה מעשה אלימות נורא, שכוון ללא הבחנה נגד אנשים חפים מפשע בשבת שגרתית שהיו בזמן הקניות שלהם", אמר במסיבת עיתונאים.

באוסטרליה, שבה חיים כ-26 מיליון בני אדם, יש כמה מחוקי אחזקת הנשק והסכינים המחמירים בעולם, והתקפות כמו היום הן נדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully