וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג העליון של איראן צייץ בשפה העברית: "העולם המוסלמי יחגוג את שחרור פלסטין"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 21:43

האייתוללה עלי חוסייני חמינאי, התייחס בחשבון ה-X שלו למתקפה הלילית מטהרן, כתב כי "אל-קודס הקדושה תהיה בידי המוסלמים" - והוסיף תיעוד של יירוטים מהלילה האחרון בשמי הר הבית. בפעם האחרונה שצייץ בשפה העברית, התייחס למלחמה בעזה: "פשעי היישות הציונית לא תישכח"

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חוסייני חמינאי, צייץ הערב (ראשון) מסר בשפה העברית בחשבון ה-X שלו - שעות לאחר המתקפה הלילית של מדינתו על ישראל - שכללה שיגור של מאות איומים על העורף הישראלי. "אל-קודס הקדושה תהיה בידי המוסלמים, והעולם המוסלמי יחגוג שחרור פלסטין", כתב.

את הציוץ בעברית כתב המנהיג העליון של איראן מעל תיעוד האיומים שיורטו בשמי הר הבית בירושלים. בתיעוד, נראים עשרות יירוטים של טילים ששוגרו מאיראן בלילה האחרון וברקע נשמעת אזעקה.

זו לא הפעם הראשונה שבה חמינאי מצייץ בשפה העברית. בפעם האחרונה, בחודש ינואר האחרון התייחס האייתולה למלחמה בעזה וכתב: "פשעי היישות הציונית לא תישכח. אפילו לאחר היעלמותה של היישות הזאת מעל פני האדמה, הפשעים האלה ורצח אלפי ילדים ונשים יירשמו בספרים".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
"אל-קודס הקדושה תהיה בידי המוסלמים", חמינאי/רויטרס

במהלך הלילה, איראן פתחה במתקפה משטחה נגד מדינת ישראל שכללה למעלה מ-300 שיגורים מתימן, איראן, עיראק ולבנון - כך דיווחו הבוקר בצה"ל. מתוך השיגורים, נורו כ-100 טילים בליסטיים ו-170 כלי טיס בלתי מאוישים. בסך הכל, מסר הבוקר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, ישראל יירטה 99 אחוזים מהמטרות. "מתוך 170 כלי טיס בלתי מאוישים - אף אחד לא חדר לשטח ישראל", אמר. לצד זאת, דווח על פגיעה קלה בבסיס נבטים בדרום במהלך המתקפה.

היירוטים המוצלחים שעזרו לעבור את התקיפה המשמעותית הגיעו בזכות יכולות הגנה אוויריות, חיל הים, מודיעין וקואליציה מערבית - שכללה כוחות אמריקנים, צרפתים ובריטים. למעלה מ-70 מטרות יורטו על ידי כוחות צבא זר.

בצה"ל סבורים כי מדובר בהתפתחות מערכתית, כשההמשך כרוך במשא ומתן מדיני. בכל זאת, הוכנו המלצות לקבינט כדי לעזור בקבלת ההחלטות. על פי הערכות צה"ליות, איראן חשבה כי המתקפה תשתק את ישראל ובסיסי חיל האוויר. למרות כי דבר זה לא קרה במתקפה המדוברת, הכוחות עדיין במוכנות מלאה לעוד שיגורים, למרות הערכות כי החלק המשמעותי של המתקפה הסתיים לפי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully