וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא על המתקפה הלילית מטהרן: "זו הכרזת מלחמה, אנחנו שוקלים את כל האפשרויות"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 20:31

"אנחנו לא מחפשים מלחמה", הדגיש הרצוג והוסיף: "הגיע הזמן שהעולם יתמודד עם אימפריית הרשע הזו בטהרן, ויבהיר למשטר האיראני שזה לא יכול לחלוף על פניו". על דחיית ההצעה הישראלית לעסקה, אמר: "חמאס מסרב בתוקף פעם אחר פעם, הגיע הזמן שהעולם יבין שהם לא רוצים עסקה"

דברי נשיא המדינה במכינת ״בני דוד״ בעלי/צלם: רועי אברהם, מקליט: יחזקאל קנדיל

ברקע המתקפה הלילית של איראן שכללה שיגור של מאות איומים על העורף הישראלי - נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התראיין היום (ראשון) לערוץ החדשות הבינלאומי "Sky News" בבריטניה. בריאיון, דיבר הנשיא הרצוג על התגובה הישראלית למתקפה: "כל אחד מאיתנו צריך להסתכל ולשאול, מה הוא היה עושה אילו הותקף בצורה כל כך אגרסיבית, כפי שהותקפנו אמש מארבע פינות המזרח התיכון באמצעות ירי לעברנו - טילים, טילים בליסטיים, מל"טים, וטילי שיוט. זו מלחמה אמתית. זו הכרזת מלחמה".

הנשיא המשיך וסייג: "בגלל שאנחנו מאופקים, ובגלל שאנחנו יודעים את ההשלכות ובגלל שיש לנו שיח עם השותפים שלנו, אנחנו שוקלים את כל האפשרויות ואני די בטוח שננקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על המדינה ועל האזרחים שלנו. אנחנו לא מחפשים מלחמה".

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"
21.02.24. צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר, עיבוד תמונה
"זו הכרזת מלחמה", הנשיא הרצוג/עיבוד תמונה, צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

"הנושא המרכזי שהעולם החופשי מוכרח להבין הוא שיש אימפריה של רשע בטהרן, ששלוחותיה נוכחות בכל האזור כתאי טרור פעילים ברחבי העולם", התייחס הרצוג למשטר האיראני, "הגיע הזמן שהעולם יתמודד עם אימפריית הרשע הזו בטהרן, ויבהיר למשטר האיראני שזה לא יכול לחלוף על פניו, שזה בלתי מתקבל על הדעת. התקיפה הזו היא רק דוגמה נוספת לאופן שבו הם פועלים שנים על גבי שנים, מפיצים הרס, טרור, חוסר יציבות בכל העולם ובמיוחד באזורנו".

הנשיא שאל, "על מה איראן מוציאה מיליארדי דולרים כשרוב תושביה עניים וסובלים מהכישלונות של המשטר הזה? הם מוציאים מיליארדי דולרים רק כדי לערער את היציבות באזור בטרור אינסופי. כל אזרח בעולם סובל מיוקר המחיה כי יש שבט קטן בשם החות'ים בתימן, שחוסם את העורק הראשי של הסחר הימי העולמי בים האדום, ואסור לנו להעלים עין".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הדי פיצוצים ויירוטים מעל הכנסת בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
"הגיע הזמן שהעולם יתמודד עם אימפריית הרשע הזו בטהרן"/אתר רשמי, סעיף 27 א'

"אנחנו צריכים להסתכל בבהירות על התופעה שנקראת טהרן ואיראן. לשם מה אימפריית הרשע הזו משתמשת בכלי הנשק שלה? כל אזרחי אוקראינה סובלים מהמל"טים שלהם. זו עוד דוגמה מושלמת לאופן שבו הם פועלים בכל העולם. ואנחנו כאן. אנחנו כאן כדי להגן על אירופה בדרכים רבות, מאימפריית הרשע הזו והגיע הזמן שכולם יבינו זאת".

לדבריו, "תודה לאל על הצבא הישראלי והשותפויות המדהימות שיש לנו עם בעלות הברית, בראשן כוחה הצבאי ארצות הברית, וביניהן גם הכוחות הבריטיים".

כשנשאל על המצב המתמשך בעזה, הדגיש הנשיא: "בראש ובראשונה ניצב בפנינו שחרורם של החטופים הישראלים המוחזקים בשבי בעזה, אשר עוברים עינויים, נאנסים, וסובלים מאוד. אנחנו רוצים אותם בחזרה בהקדם האפשרי, כל ההנהגה העולמית קוראת לכך. אבל חמאס מסרב בתוקף פעם אחר פעם, זו האמת. כבר חמש פעמים ברציפות הצענו הצעות חדשות, והם דחו אותן. הגיע הזמן שהעולם יבין שהם לא באמת רוצים עסקה ולכן עלינו לנקוט בפעולות הנדרשות על מנת להחזיר את החטופים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully