וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרסום וואלה: חולה תשוש לא ייזרק לרחוב, לאחר שנמצא לו מענה חלופי

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 19:34

הגבר, בן 45 במצב רפואי קשה, נדרש לעזוב את דירתו כחלק מהליך גירושין מאשתו ופירוק הבעלות המשותפת עליה. אגף הרווחה של פ"ת ביקש לעכב את הפינוי בעקבות מצבו, ולאחר מאבק ממושך נמצא לו פיתרון זמני ל-30 יום. כשהדד ליין יגיע, אם לא ישתנה דבר - הוא עלול להיזרק לרחוב

המדינה תממן מזון לתינוקות למשפחות המוכרות לרווחה/צילום: משרד הרווחה

בעקבות פרסום וואלה נודע היום (ראשון) כי אדם שאובחן כחולה תשוש לא ייזרק לרחוב, לאחר שנמצא לו מענה חלופי ל-30 יום.

הגבר בן 45, במצב רפואי קשה, נדרש לעזוב את דירתו בפתח תקווה, לאחר פירוק בעלות על הדירה במהלך תהליך גירושין עם אשתו. בעקבות הפרסום, נודע כי אותו הגבר אינו בעל חלופה לדיור, ובמידה ויעזוב את הדירה, הוא עלול למצוא עצמו ברחוב.

הגבר הפר את דרישת העזיבה והתבצר בדירה. בעקבות כך, בית המשפט קבע כי המשטרה חייבת לאכוף את צו ביהמ"ש ולפנותו מהדירה לא יאוחר מחודש יוני. לאחר שהתברר כי הגבר מתמודד עם שלל בעיות רפואיות המצריכות עזרה רבה, בפעולות כמו ליטול תרופות, להתלבש, להתרחץ ולאכול, הוא אובחן כ"חולה תשוש", ואגף הרווחה של פ"ת ביקש לעכב את הפינוי, מאחר ולא נמצא לו דיור חלופי.

אילוסטרציה. ShutterStock
"גם בני משפחתו סירבו לקחת אחריות על הטיפול בו". (אילוסטרציה)/ShutterStock

בהמשך, פנה האגף למשרד הבריאות ומשרד הרווחה בבקשה למצוא לו פתרון דיור, אך אותם גורמים במשרדי הממשלה לא הכריעו בנושא - מה שיצר מצב שעליו להתפנות לרחוב. גם בני משפחתו סירבו לקחת אחריות על הטיפול בו.

לבסוף, התכנסה ועדת הכרעה בין משרדית שתפקידה לקבוע מיהו הגורם האחראי על מציאת הפתרון עבור אותו חולה תשוש. לבסוף, מצאה הוועדה פיתרון זמני ל-30 יום בקיבוץ בדרום השרון, אך לא פיתרון קבע.

ממשרד הבריאות נמסר כי "מפאת חיסיון רפואי וצנעת הפרט, לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה. גורמי המקצוע במשרד הבריאות מצאו למטופל מסגרת ל-30 יום במהלכם יעבור הליך מקצועי ובמסגרתם אנו מקווים שיימצא לו מסגרת קבועה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
"נמצא לו פיתרון זמני ל-30 יום". שר הרווחה יעקב מרגי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה

ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל בצורה רוחבית ואינטנסיבית בתוך משרד הרווחה ואל מול משרדים רלוונטיים אחרים, על מנת למצוא את הפתרון המדויק לנוכח מורכבות מצבו. על פי האבחנה האחרונה, שהתקיימה לפני כמה ימים, מסתמן פתרון זמני באמצעות משרד הבריאות למשך שבועיים. במהלכם תתקיים הערכה רב-מקצועית, שבסופה יהיה אפשר לקבוע השמה מיטיבה וקבועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully