וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימצא את עצמו ברחוב: בית המשפט הורה לפנות אדם חולה מדירתו בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 18:25

ההחלטה התקבלה בשל פירוק בעלות של אותו אדם וגרושתו על דירתם, לאחריה נעשו פניות למשרדי הרווחה והבריאות בבקשה להתערבות במציאת פתרון דיור עבורו. טרם הוחלט מי הגורם שיהיה אחראי לטיפול בו עם פינויו. נימוק ההחלטה: כל עוד מתעכב הפינוי נגרם נזק לאשתו וילדיהם

נהגת התבלבלה בין הדוושות והתנגשה בסניף סיטי מרקט בפתח תקווה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום לענייני משפחה בפתח תקווה הורה בשבוע שעבר על המשטרה לאכוף צו בית משפט, שניתן כבר בחודש יוני, לפיו אדם המוגדר כחולה תשוש יפונה מביתו. כעת אותו חולה צפוי למצוא את עצמו ביום ראשון מתגורר ברחוב.

הצו ניתן במסגרת הליך פירוק שיתוף הבעלות של אותו אדם וגרושתו על דירתם. בעקבות כך נעשו מספר פניות למשרד הרווחה ומשרד הבריאות בבקשה שיהיו מעורבים במציאת פתרון דיור עבור אותו מפונה, שלפי הערכות אינו מסוגל לדאוג לעצמו, אך למרות זאת אף גורם לא לקח אחריות על מציאת פתרון למצבו.

החולה התשוש, בן 45 מפתח תקווה, מתגורר בדירה שהייתה בבעלות משותפת שלו ושל אשתו. לאחר שבני הזוג התגרשו, הם חתמו על הסכם לפיו הדירה תפונה, אך הגבר הפר אותו והתבצר בדירה המוזנחת. לבסוף בית המשפט הכריע והטיל צו כבר בחודש יוני לפיו יש לפנות את אותו חולה מהדירה.

אדם מוגדר כחולה תשוש לאחר שנקבע כי עקב מצבו הבריאותי הוא זקוק לעזרה חלקית בפעולות יומיומיות שונות כמו למשל להתלבש, להתרחץ, לאכול וללכת. גורמים בעירייה שפגשו את אותו אדם, העידו כי אכן אינו מסוגל לטפל בעצמו ולבצע לבד פעולות קריטיות שונות, לדוגמא: נטילת תרופות להן זקוק. אותם גורמים טענו כי משרד הרווחה והבריאות מסרבים לקחת אחריות על הטיפול בו, ובתווך נמצא לבד אותו מתמודד נפש שימצא את עצמו ברחוב.

נדל"ן מכיוון שכונת התקווה. ראובן קסטרו
בית המשפט קבע שיש לפנות את תשוש הנפש מהדירה. בנייני מגורים/ראובן קסטרו

לאחר שהגבר אובחן כ"תשוש", באגף הרווחה של העירייה ביקשו לעכב את הפינוי מאחר וטרם נמצא לו דיור חלופי. במקביל לכך, נעשתה פנייה מצד אגף הרווחה בעירייה לוועדת הכרעה בין משרדית שתפקידה לקבוע מיהו הגורם האחראי על מציאת הפתרון עבור אותו חולה תשוש, אך נכון לרגע כתיבת שורות אלו הועדה טרם הכריעה - מה שמוביל לכך שהמשטרה תיאלץ לפנות את הגבר מביתו אל הרחוב כבר ביום ראשון הקרוב.

על אף שטרם נמצא מקום עבורו, וגם בני משפחתו מסרבים לקחת אחריות על הטיפול בו, השופטת ואלך ניסן החליטה להורות על המשטרה לבצע את הפינוי, כי לטענתה לא ניתן להמשיך ולהמתין עד שגורמי המקצוע ימצאו מסגרת דיור חלופית. זאת, מאחר ובינתיים נגרם נזק גדול לאישה ולילדיהם הקטינים. בנוסף הגבר עצמו אינו מטופל, ומצוי במצב של הזנחה בבית המגורים בו הוא מתבצר.

מטעם עו"ד נתנאל אינדורסקי שמייצג את האם והקטינים נמסר: "בית המשפט הנכבד מעורב בתיק כבר שנתיים תמימות. הוא מכיר את האיש, האישה והקטינים וכמובן אף את מצבם. ידוע לו היטב כל האמור בכתבה ואנחנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהוא שקל בכובד ראש לפני שנתן את החלטתו זו".

ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל בצורה רוחבית ואינטנסיבית בתוך משרד הרווחה ואל מול משרדים רלוונטיים אחרים, על מנת למצוא את הפתרון המדויק לנוכח מורכבות מצבו. על פי האבחנה האחרונה, שהתקיימה לפני כמה ימים, מסתמן פתרון זמני באמצעות משרד הבריאות למשך שבועיים. במהלכם תתקיים הערכה רב-מקצועית, שבסופה יהיה אפשר לקבוע השמה מיטיבה וקבועה".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מפאת חיסיון רפואי וצנעת הפרט, לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה. גורמי המקצוע במשרד הבריאות נמצאים בקשר עם משרד הרווחה על מנת לספק פתרון מיידי בטווח של ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully