וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אירועי 7 באוקטובר: מבקר המדינה אסר "באופן מוחלט" על המשטרה לשתף את צה"ל בממצאיה

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 20:35

במכתב ששיגר, התייחס ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן להנעת צה"ל את תחקור אירועי 7 באוקטובר, כשמיד לאחר מכן טען כי בהנחיית המבקר, מתניהו אנגלמן, "חל איסור לקיים מפגשי ניתוח ותחקיר עם הצבא". במשרד המבקר מבהירים: "המשטרה לא תוכל להעביר מסמכים הקשורים לביקורת בלבד"

הרמטכ״ל לתצפיתניות בגבול עזה: סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה/דובר צה"ל

חקירת מחדלי 7 באוקטובר: ממ"ז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן שיגר הבוקר (ראשון) לפקודיו מכתב, בו הובהר כי "בהנחיית מבקר המדינה - חל איסור מוחלט לקיים מפגשי ניתוח ותחקיר עם נציגי צבא". זאת, בהתייחס לבדיקת מבקר המדינה המתנהלת בחודשים האחרונים אודות תפקוד גורמי ביטחון טרם טבח שבת השחורה - ובהמשך להנעת החקירה שמתקיימת מצד גורמים בצה"ל.

כמו כן, לוואלה נודע כי גורמים בצה"ל פנו בימים האחרונים לגורמים בכירים במחוז הדרומי במשטרה לקבלת חומרים שבידי הארגון וכן תחקירים שבוצעו לאחר ה-7 באוקטובר - אולם סורבו נוכח ההנחייה המפורשת של המבקר.

המלחמה בעזה: יום עם מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן
19.10.23. אבי רוקח
איסור מוחלט לקיים מפגשי תחקיר עם נציגי צבא. ניצב אמיר כהן/אבי רוקח

במסגרת בדיקת מבקר המדינה מתניהו אנגלמן המתנהלת בחודשים האחרונים אודות תפקודם של גופי הביטחון ובראשם צה''ל טרום טבח ה-7 באוקטובר ולאחריו - גבו חוקרי משרד מבקר המדינה חומרים ועדויות גם מהמחוז הצפוני במשטרה. זאת, בין היתר על בסיס איסוף חומרים שביצעה המשטרה מפרוץ במלחמה ותוכניות עבודה עדכניות כחלק מהפקת לקחים, ובעוד במכתב ששיגר ניצב כהן היום, זה ביקש להבהיר לכלל השוטרים במחוז כי "לאחרונה, החל צבא ההגנה לישראל לתחקר את אירועי 7 באוקטובר. לאור הנחיית מבקר המדינה, אין להעביר שום חומר, מסמך או מידע בעל פה או בכתב או בכל דרך שהיא לאף גורם שאינו מטעם המבקר. חל איסור מוחלט לקיים מפגשי ניתוח אירועים/תחקיר וכו' עם נציגי הצבא ללא אישור מראש של מבקר המדינה לכך, ועדכון לשכת ממ"ז ורפרנט מחוזי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. מורג ביטן, אתר רשמי
נתן את ההוראה. מבקר המדינה, אנגלמן/אתר רשמי, מורג ביטן

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "ההחלטה בדבר העברת חומרים של המשטרה לצה"ל, לצורך התחקירים שצה"ל מסר כי החל לבצע באחרונה, נתונה לגורמי המשטרה - הן לגבי עצם העברת מסמכים של המשטרה לצה"ל והן לגבי השאלה אלו מסמכים יועברו, שכן למול החובה להמציא כל מסמך למבקר הנובעת מכח חוק, המענה לפניית צה"ל מצריך את בחינת המשטרה ואת שיקול דעתה".

"עם זאת נבהיר כי המשטרה לא תוכל להעביר כל מסמך שהתקבל אצלה מהביקורת או נוצר בקשר לביקורות שמבצע משרד מבקר המדינה". הוסיפו מטעם המשרד. "ובכלל זה פניות ובהן דרישת חומרים שנשלחו על ידי גורמי משרד מבקר המדינה; מסמכים הכוללים שאלות שהועברו ממשרד מבקר המדינה לגורמי המשטרה; תרשומות של פגישות עם עובדי משרד מבקר המדינה; עיבודים שנעשו לבקשת צוותי מבקר המדינה והוכנו בעקבות בקשת צוותי הביקורת; וכן כל מסמך אחר שנוצר בזיקה ישירה להליך הביקורת שמבצע בעת הזו משרד מבקר המדינה ולבקשת משרדנו".

שוטרי מג"ב בירושלים. אדי גרלד, מערכת וואלה
"העברת החומרים של המשטרה לצה"ל - נתונה לגורמי המשטרה". שוטרי מג"ב בירושלים/מערכת וואלה, אדי גרלד

ממשטרת ישראל נמסר כי "ישנו שיתוף פעולה מלא, בשקיפות, ערכיות ובמקצועיות בין כלל הגופים. לגורמי המבקר הועברו ע"י המשטרה כלל החומרים בפגישות המתקיימות מזה מספר חודשים, בתחנות המשטרה במרחבים ובקרב המפקדים במחוז הדרומי. כחלק ממאמצי הלמידה תוך מלחמה נפגש מפקד המחוז עם תת אלוף בצה"ל שמונה לתחקר את אירועי 7 באוקטובר באוגדת עזה. בפגישה סוכם על שיתוף פעולה ויכולת גישה לכלל החומרים לרבות צוות מחוזי שילווה באופן קבוע את הצוותים המתחקרים של הצבא.
המשטרה ביקשה את עמדת המבקר לשתף פעולה עם הצבא, מתוך תחושת אחריות לשימור הליך נקי ללא רבב למול המבקר וסוכם כי ניתן להמשיך את ההליך עם צה"ל. כל ניסיון לייצר תמונה אחרת חוטא לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully