וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה האיראנית השאירה את הילדים בבית, ואת ההורים איתם: "שימצאו פתרון"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 16:18

בעקבות החמרת הנחיות פיקוד העורף, הקייטנות והמסגרות הפרטיות לילדים הושבתו, וההורים שוב נותרו אובדי עצות: "היום זה היה מוצדק בגלל חוסר הודאות, מחר מצפים לחזור". בינתיים, חלק ממוסדות החינוך החרדים נפתחו בניגוד להנחיות. ומה יקרה מחר?

הגרי: אנחנו מיירטים טילי שיוט מחוץ לגבולות ישראל/דובר צה"ל

מערכת החינוך נותרה סגורה הבוקר (ראשון) בעקבות החמרת הנחיות פיקוד העורף מול המתקפה מאיראן. יותר משני מיליון ילדים נמצאים בבתים במקום בקייטנות ובמסגרות הפרטיות, ביום הראשון של חופשת הפסח. לעומתם, חלק ממוסדות החינוך החרדים נפתחו בניגוד להנחיות.

בשלב זה ההוראות תקפות גם למחר - איסור גורף על גני ילדים, צהרונים, קייטנות, חינוך מיוחד, השכלה גבוהה, תנועות נוער, פעילות בלתי פורמלית וחוגים. הורים ששוחחו עם וואלה! מקווים שבפיקוד העורף יבחנו את ההחלטה מחדש, לאחר שליל העימות הסתיים, או לחלופין שיפוצו על יום העבודה שנאלצו להפסיד.

סוזי אסרף תורג'מן שוהה עם ארבעת ילדיה, שלושה מהם בגילאי מעונות, בדירתם בבית שאן. "קשה וקשוח ביותר היום הזה", היא מודה. "גם כי היה לילה לבן ללא שינה עקב המצב המתוח, וגם ניקיונות של פסח שלא מתקדמים. ובנוסף לכל זה מחר יש לי מבחן שאני ניגשת אליו. מד הלחץ בשמיים".

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
"מחר אני מצפה מאוד שיחזרו". כיתה ריקה בבית ספר/פלאש 90, נתי שוחט
ניסים ובנו אושרי. באדיבות המשפחה
נסים ובנו אושרי/באדיבות המשפחה

בצל האיום שהתממש עם שיגורים של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, אסרף תורג'מן מקבלת בהבנה את השבתת הפעילות החינוכית. לפחות בינתיים. "היום זה היה מוצדק כי היתה אי-ודאות גדולה על המצב ומתח נוראי. מחר אני מצפה מאוד שיחזרו. נראה שהכול נרגע. אלה אם כן ביבי יחליט להגיב ואז אין לדעת".

"הבוקר קשה. הילדים יושבים בבית. מתעוררים בלילה לטראומות של אזעקות 7 באוקטובר. זה מציף המון דברים", סיפר ניסים דניאל מבאר שבע, שתכנן לשלוח את בני אושרי בן השש לקייטנת פסח. "נדרשנו לוותר על העבודה ולשבת בבית איתו. אנחנו אפילו לא יודעים אם מקבלים על זה יום עבודה או לא, פשוט אמרו שאין מערכות חינוך וזהו. בסוף המדינה אומרת שאין מסגרות ומצד שני אומרים להורים צאו לעבוד. אז שימצאו פתרון כלכלי עבורנו".

"משנה זהירות זה דבר חשוב. במיוחד כשמדובר בלילה כזה סוער, זה הוכיח את עצמו. אבל צריך להסתכל על כל התמונה ולהבין שגם ההורים צריכים פיצוי", הוסיף דניאל.

יירוטים מעל הר הבית. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מד הלחץ בשמיים". יירוטים מעל הר הבית, הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל, בחינוך החרדי מוסדות רבים פעלו כרגיל, בניגוד להנחיות. בהוראת הרבנים שיצאה בשעות הבוקר בתום הערכת מצב עצמאית, תלמודי התורה נפתחו בשעה 10:00 לכיתות ד' ומעלה. חלקם אף נפתחו בשעה הרגילה כמדי יום. גורם שמעורה במערכת החינוך בבני ברק אמר כי הוא "לא מכיר תלמוד תורה שלא נפתח בעיר, לפחות מאוחר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הוא "רואה בחומרה רבה כל הפרה של הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. בהנחיית שר החינוך - מוסדות לימוד שלא יעמדו בהנחיות יטופלו באופן חריף על ידי המשרד".

מה קורה מחר?

בפיקוד העורף ממשיכים בהערכות מצב, ומדגישים כי בשלב זה לא ידוע אם ההנחיות ישתנו לקראת מחר או יישארו כפי שהיו. רשימת הפעילויות המבוטלות שפרסם משרד החינוך כוללת את מעונות היום, מסגרות החינוך מיוחד, תוכנית ניצנים בחופשות - בית הספר של החגים לגילאי גן עד כיתות ג', כלל הפעילויות חברתיות ופעילות הפגה לילדים ולנוער במתנ"סים, במחלקות הנוער ברשויות המקומיות ובתנועות הנוער.

כמו כן, ההנחיות כוללות את הפסקת הטיולים והמחנות, הפסקת כל פעילות ספורט, פעילות פנאי וחברה במרכזי היחד, וביטול הפעילויות במרכזי המפונים: פעילות של "הגנים ובתי הספר של החגים" לגילאי גן- כיתות ג', קייטנה לתלמידי כיתות ד'-ו', ופעילות פנאי והפגה במגוון מרכזי נוער מקומיים לכיתות ז'- י"ב. הלימודים והמבחנים באוניברסיטאות ובמכללות עברו ללימודים בזום או שבוטלו לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully