וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר קרא לתקוף באיראן: "הגנה מרשימה - עכשיו חייבים התקפה"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 16:37

קריאתו זו של השר לביטחון לאומי מנוגדת לעמדתה של ארצות הברית, שיעצה לישראל שלא לתקוף את איראן בתגובה למתקפה עליה. גם השר סמוטריץ' הצטרף לקריאה: "אם נבליג חלילה נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מידית"

בן גביר: כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע/על פי סעיף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא הבוקר (ראשון) לתקוף את איראן בעקבות המתקפה האיראנית על ישראל הלילה. בחשבון ה-X שלו כתב: "הגנה מרשימה עד עתה - עכשיו חייבים התקפה מוחצת".

קריאתו זו למתקפה על איראן מנוגדת לעמדתה של ארצות הברית, שייעצה לישראל, שלא לתקוף את איראן בתגובה. בשיחת טלפון בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הראשון כי ארה"ב לא תתמוך בתקיפה ישראלית באיראן ולא תיקח בה חלק.

השר פרסם סרטון בו הוא אומר כי "על מנת לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע". עוד הוסיף כי "אסור שהתגובה של ישראל תהיה דרדלה, בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם בשבעה באוקטובר".

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

גם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב לאירועים אמש, ומסר לאזרחי ישראל: "אנחנו אחרי לילה משמעותי וההתנהלות שלנו בעקבותיו תעצב את המזרח התיכון ואת ביטחונה של מדינת ישראל. תודה לריבונו של עולם על לילה של ניסים ועל שנותן לנו כח לעשות חיל. תודה גדולה לצה"ל ולמערך ההגנה האווירי על העבודה המדהימה למען מדינת ישראל, שלומה ובטחונה".

עוד הוסיף השר: "תודה גם לידידנו בעולם. אפשר וצריך לנהל מחלוקות אבל ברגע האמת, כשאנחנו במלחמה של הטוב מול הרע אנחנו יודעים לשלב ידיים". אולם לדבריו, "עכשיו, עיני כל המזרח התיכון והעולם כולו נשואות למדינת ישראל. אם התגובה שלנו תהדהד בכל המזרח התיכון דורות קדימה - ננצח. אם נבליג חלילה נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מידית. גורלנו בידנו. זו העת למנהיגות שמסוגלת להשיב את ההרתעה ושיש לה את האומץ להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל, לא בסיסמאות, במעשים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לעומתו, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי נקטה בעמדה הפוכה לחלוטין: "הלילה הזה הוכיח כמה הברית האסטרטגית עם ארה"ב ועם מדינות האזור קריטית לביטחונה של ישראל", כתבה הבוקר בחשבון ה-X שלה. "אותם אנשים שהסיתו נגד ארה"ב, נגד הסכמים אזוריים וגם נגד מערכת הביטחון, מנסים להגיד לכם שזה הזמן ל'התקפה מוחצת', מבלי להבין שאין דבר כזה ישראל לבדה מול האיומים האלה. אל תתנו להם להסתתר מאחורי מילים לוחמניות ולהוביל אותנו למלחמה אזורית נוראה ובלתי נגמרת. המלחמה הזו נועדה לשרת את נתניהו, לא את מדינת ישראל".

מירב מיכאלי מודיעה על הקדמת הפריימריז למפלגת העבודה. 7 בדצמבר 2023. צילום מסך, אתר רשמי
"אותם אנשים שהסיתו נגד ארה"ב ונגד מערכת הביטחון מנסים להגיד לכם שזה הזמן ל'התקפה מוחצת', מבלי להבין שאין דבר כזה ישראל לבדה מול האיומים האלה". ח"כ מירב מיכאלי/אתר רשמי, צילום מסך

כ-300 שיגורים בוצעו הלילה לעבר אתרים שונים ברחבי ישראל מאיראן, תימן, עיראק ולבנון. הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל. מצה"ל נמסר כי כי למרות היקף השיגורים הרחב, נרשמו פחות מ-10 נפילות בשטח ישראל.

מתוך השיגורים שבוצעו, נורו כ-100 טילים בליסטיים ו-170 כלי טיס בלתי מאוישים. בסך הכל, מסר הבוקר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, יירטה ישראל 99 אחוזים מהמטרות. "מתוך 170 כלי טיס בלתי מאוישים - אף אחד לא חדר לשטח ישראל", אמר. לצד זאת, דווח על פגיעה קלה בבסיס נבטים בדרום במהלך המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully