וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוחות האופל של הטרור": מנהיגי העולם מגנים בחריפות את התקיפה האיראנית

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 4:09

מתקפת הטילים על ישראל הביאה לתגובות חד משמעיות של ראשי ממשלה ונשיאים מהעולם נגד איראן - ביניהם ארה"ב, קנדה, גרמניה, הולנד, צ'כיה ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטירש שהתבטא לא פעם נגד ישראל. קנצלר גרמניה: "איראן מסתכנת בהתלקחות, התקיפה - חסרת אחריות ובלתי מוצדקת"

הגרי: אנחנו מיירטים טילי שיוט מחוץ לגבולות ישראל/דובר צה"ל

מתקפת הטילים האיראנית הלילה (ראשון) על ישראל גררה תגובות חריפות של מנהיגי העולם נגד איראן - ביניהם ארצות הברית, קנדה, גרמניה, אוסטריה, הולנד, צ'כיה ואף מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטירש שהתבטא לא פעם נגד ישראל.

"אני מגנה בחריפות את ההסלמה החמורה שמייצגת המתקפה רחבת היקף שפתחה איראן על ישראל", צייץ גוטרייש באופן מפתיע. "אני קורא להפסקה מיידית של פעולות האיבה הללו. לא האזור ולא העולם יכולים להרשות לעצמם מלחמה נוספת".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כתב כי מדינתו מחויבת לביטחון ישראל. "זה עתה נפגשתי עם צוות הביטחון הלאומי שלי לעדכון על ההתקפות של איראן נגד ישראל", כתב. "המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל מפני איומים מצד איראן ושלוחותיה".

נשיא ארה"ב בהערכת מצב לאחר המתקפה האיראנית על ישראל 14 באפריל 2024. טוויטר, אתר רשמי
"המחויבות שלנו - לביטחונה של ישראל". ביידן בהערכת מצב לאחר המתקפה האיראנית על ישראל/אתר רשמי, טוויטר

ראש הממשלה, ג'סטין טרודו, פרסם הצהרה מיוחדת בעקבות התקפות המשטר האיראני נגד ישראל. "קנדה מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות של איראן נגד ישראל", כתב. "אנחנו עומדים לצד ישראל. לאחר שתמך במתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפעולות האחרונות של המשטר האיראני יגרמו לערעור יציבות באזור ויהפכו את השלום המתמשך לקשה יותר".

טרודו גינה את איראן בחריפות, ואמר כי הוא עוקב אחרי ההתפתחויות באזור. "התקיפות הללו מדגימות שוב את התעלמותו של המשטר האיראני מהשלום והיציבות באזור. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה מפני התקפות אלו. אני מקבל עדכונים שוטפים מהיועץ לביטחון לאומי ומודיעין, מרמטכ"ל ומזכירות המועצה ככל שהמצב מתפתח. אנחנו בקשר עם בעלי ברית, ונמשיך לעקוב מקרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא המדינה הרצוג וקנצלר גרמניה שולץ. מעיין טואף, לשכת העיתונות הממשלתית
"עומדים לצד לישראל". נשיא המדינה הרצוג וקנצלר גרמניה שולץ/לשכת העיתונות הממשלתית, מעיין טואף

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הצהיר כי התקיפה האיראנית היא "חסרת אחריות ובלתי מוצדקת" בחשבון ה-X הרשמי שלו. "איראן מסתכנת בהתלקחות", כתב. "אנחנו עומדים לצד לישראל וכעת נדון בכל השאר עם בעלות בריתנו". אנאלנה ברבוק, שרת החוץ גרמניה, מסרה כי איראן היא כוחות האופל של הטרור. "איראן שיגרה רחפנים וטילים לעבר ישראל", כתבה. "אנו מגנים בחריפות את המתקפה המתמשכת, שיש לה פוטנציאל לצלול אזור שלם לכאוס. איראן ושלוחותיה חייבות להפסיק זאת מיד. כל הסולידריות שלנו יוצאת לישראל בשעות אלו. כוחות האופל של הטרור!".

חרט וילדרס, מנהיג המפלגה הגדולה בהולנד, תמך בהצהרת שרת החוץ הגרמנית וכינה את איראן גם ככוחות האופל של הטרור. "תיהי חזקה, ישראל", תייג בחשבון ה-X הרשמי שלו. "אנחנו תמיד נהיה איתך ונתמוך בך נגד כוחות האופל של הטרור!".

קארל נהאמר, נשיא אוסטריה, הצטרף לגינויים ופרסם הצהרה הגרמנית בחשבון הרשמי שלו. "אוסטריה עומדת לצד ישראל ואנו קוראים לאיראן להפסיק מיד כל עוינות", כתב. ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, כתב גם הוא כי מדינתו "עומדת איתן מאחורי ישראל וזכותה להגן על עצמה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully