וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות פיקוד העורף התעדכנו: לא יתקיימו פעילויות חינוך, התקהלויות יוגבלו

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 21:54

בעקבות המתיחות לקראת אפשרות של תקיפה איראנית בוטלו כל הפעילויות בגנים, בבתי הספר ובמסגרות החינוך המיוחד. גם בחינות ולימודים באוניברסיטאות, ופעילויות הפסח במתנ"סים לא יתקיימו. ההתקהלות ברוב חלקי הארץ הוגבלה ל-1,000 איש. ההנחיות יהיו בתוקף עד יום שני

בווידאו: דובר צה"ל: החל ממחר בבוקר - לא יתקיימו פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ/צילום: דו"צ

דובר צה"ל פרסם הערב (שבת) את ההנחיות החדשות של פיקוד העורף בעקבות המתיחות לקראת אפשרות של תקיפה איראנית. על פי ההנחיות החדשות, לא תהיה פעילות חינוכית בכל רחבי הארץ. לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, בגנים ובמסגרות החינוך המיוחד. גם הטיולים של תנועות הנוער בוטלו על פי ההנחיה. עוד נמסר כי ההנחיה כוללת את הבחינות בהשכלה הגבוהה. בנוסף, ברוב חלקי הארץ הוגבלו ההתקהלויות ל-1,000 בני אדם, למעט ביישובי קו העימות ועוטף עזה, שם חלות הגבלות חמורות יותר. ההוראות לגבי מקומות עבודה לא השתנו. ההנחיות יהיו בתוקף עד יום שני.

בנוסף, מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר כי על פי ההנחיות, מחר לא יתקיימו לימודים באוניברסיטאות. באשר ללמידה בזום - כל מוסד יודיע בנפרד על מדיניותו. לגבי מבחנים - הנושא בבדיקה ונעדכן בהקדם.

יו"ר פורום נשיאי ונשיאות המכללות לחינוך הפרופ' חיים שקד מסר: "בהתאם להודעת דובר צה"ל על עדכון בהנחיות פיקוד העורף, המכללות לחינוך יעברו ללמידה באופן מקוון עד להודעה חדשה".

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שבת, 13 באפריל 2024, בשעה 23:00 ועד ליום שני, 15 באפריל 2024, בשעה 23:00.. פיקוד העורף, אתר רשמי
בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שבת, 13 באפריל 2024, בשעה 23:00 ועד ליום שני, 15 באפריל 2024, בשעה 23:00./אתר רשמי, פיקוד העורף

מהחברה למתנסים נמסר שלא יתקיימו פעילויות פסח במאות המרכזים הקהילתיים הפזורים ברחבי הארץ. בוטלו קייטנות ופעילויות פסח בכלל המרכזים הקהילתיים, כולל הפעילויות לילדי המפונים מגילאי גן עד י"ב, מסגרות הגיל הרך, חינוך מיוחד, קייטנות וצהרונים, בית ספר של החגים, כלל הפעילויות החברתיות ופעילות הפגה לילדים ולנוער במרכזים הקהילתיים, כולל הפסקת טיולים ומחנאות, כל פעילויות הגיל השלישי, כל פעילות הספורט, פעילות פנאי וחברה במרכזי המפונים, ובכלל.

פעילויות תרבות ופנאי יתקיימו בהתאם להגבלות ההתקהלות שפורסמו, תוך הפעלת שיקול הדעת של מנהלי המרכזים הקהילתיים ובעלי התפקידים ברשות המקומית.

משרד הרווחה חידד את ההנחיות לגבי מסגרות הרווחה ברחבי הארץ. המסגרות החוץ ביתיות של משרד הרווחה לרבות בתים לאנשים עם מוגבלות, פנימיות ילד ונוער ופנימיות חסות הנוער, ההוסטלים ובתי האבות פועלים כרגיל תחת הנחיות פיקוד העורף. חניכי פנימיות ילדים ונוער יקיימו פעילות בתוך הפנימיות. מסגרות היום בקהילה כגון הפעוטונים השיקומיים, המחלקות לשירותים חברתיים, המרכזים האמבולטורים, מרכזי היום והמועדונים לאזרחים הוותיקים יפעלו בכפוף להחלטת הרשות המקומית ובהתאם להנחיות פיקוד העורף בנספח רווחה. ייתר עובדי הרווחה לרבות עובדי המשרד ימשיכו לעבוד כרגיל בהתאם להנחיות המיגון של פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully