וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת החטופים שבה לכיכר בתל אביב, הפגנות במוקדים שונים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 21:29

כשלושה שבועות אחרי עליית השלב במחאתם של משפחות החטופים, עצרת שבה להתקיים בכיכר. בהצהרת חירום של משפחות החטופים, הן תקפו את נתניהו: "מטרפד עסקה, בגללו חטופות נאנסות". בסמוך ממש, הפגנה נגד הממשלה מתקיימת בקפלן

פעילות מטה משפחות החטופים ו"בונות אלטרנטיבה" מול מטה ארגון הנשים של האו"ם/צילום: לירי אגמי ועומר קפלן

אלפים התאספו הערב (שבת) בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת בסימן "זמן חירותם", בהודעה הרשמית על העצרת נכתב: "ראש הממשלה והקבינט מוכרחים להושיעם ולשחרר את כל החטופים! לחירותם ולחירות כל עם ישראל!". בין הדוברים הערב, שי בנימין, בתו של החטוף רון בנימין, יזהר ליפשיץ, בנו של החטוף עודד ליפשיץ ונעם פרי, בתו של החטוף חיים פרי שמציין היום 80 בשבי. נוער קיבוץ בארי התכנס בכיכר החטופים לפני העצרת כדי לספר על תשעת חבריהם שנרצחו ב-7 באוקטובר, לשיר שירים לזכרם ולקרוא להשבתם של חטופים קיבוץ בארי והחטופים כולם.

זמן קצר לפני תחילת העצרת, חלק ממשפחות החטופים ערכו הצהרת חירום מול שער בגין בקריה והתייחסו לתכנית "עובדה", בה שודרו עדויות מתוך צוות המו"מ שאמרו במפורש כי נתניהו מטרפד את העסקה. "זה היום ה-190 שבני משפחתנו שבויים בגיהנום של עזה. בעובדה שודרו גורמים שאמרו שנתניהו מטרפד את העסקה, בדיוק כמו שאנחנו צועקים", אמרה יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון. "האווירה כל הזמן ששם למעלה לא רוצים ורוח קרירה מגיעה לשכת רה"מ. בלי נתניהו הסבירות לעסקה הייתה גבוהה יותר. מדצמבר ברור לכולם שלא מנהלים מו"מ". עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר הוסיפה, "נתניהו, בגללך נשים נאנסות בעזה, גברים עוברים עינויים, חטופים נרצחים בשבי".

הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. גיא נמש, אתר רשמי
"רוח קרירה מגיעה מלשכת רה"מ, אין מו"מ מדצמבר". הפגנות למען השבת חטופים/אתר רשמי, גיא נמש

במקביל לעצרת החטופים, הפגנה נגד הממשלה ובעד יציאה לבחירות מתקיימת הערב בצומת קפלן הסמוכה ממש. "ממשלת החורבן מובילה אותנו מאסון לאסון ואין לה את הלגיטימציה המוסרית והציבורית להמשיך ולכהן", נכתב בהודעה הרשמית של ארגון 'חופשי בארצנו'. "אנו חייבים לדאוג שתקום פה הנהגה שמחויבת לצרכי העם והמדינה - ולא לצרכים הסקטוריאליים וההישרדותיים שלה". בחיפה, כעשרת אלפים איש התאספו בצומת חורב להפגנה נגד הממשלה, הצומת חסומה לשני הכיוונים.

במוקד אחר, המשטרה והמפגינים מול מעון ראש הממשלה בקיסריה מנהלים עימותים כבר שבוע שני ברציפות, אך לא מדובר הפעם בעימותים פיזיים. בשבוע שעבר, משטרת חדרה חילקה למפגינים במחאת קיסריה "מידעון" הזוי לגבי זכויות ההפגנה שלהם כביכול, שבו בין היתר נכתב כי שלושה אנשים במרחב הציבורי נחשבים התקהלות אסורה שדינה מאסר. ה"מידעון" היה ללא לוגו רשמי של משטרת ישראל, ומטרתו הייתה להפחיד את המוחים ולגרום לוותר על זכות המחאה שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עלון מידע שחולק לשוטרים להפגנה בקיסריה. יואב איתיאל
"המשטרה אמורה להגן על האזרחים לממש את זכויותיהם, לא לשרת את השלטון, ואנחנו מפגינים גם עבורכם". עלון מידע שחולק לשוטרים בהפגנה בקיסריה/יואב איתיאל

הערב, המחאה בקיסריה הייתה בסימן מעצרי המפגינים החוזרים ונשנים וכן ה"מידעון" שחולק למפגינים. הח"כית לשעבר, עו"ד גבי לסקי מ"מערך עוטף עצורי המחאה" שנאמה באירוע, פנתה ישירות לשוטרים ואמרה, "תוסיפו כמה סעיפים לידע האישי שלכם", ואז קראה בפניהם את העונשים המירביים למורשעים בעבירות של כליאת שווא, תקיפה לסוגיה, שימוש לרעה בכוח המשרה ועוד. "המשטרה אמורה להגן על האזרחים לממש את זכויותיהם, לא לשרת את השלטון, ואנחנו מפגינים גם עבורכם", קראה לעבר השוטרים. "אחרי דבריו הנוקבים של ראש השב"כ לשעבר בתכנית עובדה, כל אזרח ישראלי חייב להיות מודאג"

"המפגינים אינם נרתעים מאיומים אלו", מסר "מוקד קיסריה", המארגן את ההפגנות במקום, "היום חילקו לשוטרים מידעונים משלהם שבהם מצוטט בין היתר "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו". מטרת המידעונים, כמובן, היא להדגיש את זכותם הדמוקרטית להמשיך ולהפגין. באחד מהם נכתב: "מתן סטירות לחי לחשוד, שבירת אצבע לחשוד, חניקת החשוד, גרירת החשוד על גדר ברזל או תקיפתו בכל דרך אחרת אינם אמצעים סבירים - שוטר שעושה כן מבצע עבירת תקיפה!"

שלושה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה בקיסריה, כולם לוחמי מלחמת יום הכיפורים וחברים בארגון 'לוחמי כיפור 73' שעומד מאחורי הקמפיין 'אתה הראש, אתה אשם'. אחד מהם, קצין במיל', נעצר משום שהחנה משאית ועליה מיצג מחאה - בחניה הפרטית בביתו שבקיסריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully