וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רצח בנימין בן ה-14: הפרות סדר ועימותים ביו"ש, הפלסטינים מדווחים על הרוג

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 19:00

חשש גדול מאוד במערכת הביטחון כי רצח הנער יבעיר את כל אוגדת יו"ש ויגרור אחריו הפרות סדר אלימות. מתנחלים שרפו רכבים בכפר דומא, הפלסטינים טוענים להרוג מירי מתנחלים בכפר אל-מורייר שבאזור רמאללה. גורמים בצה"ל: "אירוע בעל פוטנציאל נפיץ גדול"

הפרות סדר ושריפת רכבים בדומא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במערכת הביטחון חוששים שרצח הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 יבעיר את כל אוגדת יהודה ושומרון ויגרור אחריו הפרות סדר אלימות. אחרי היוודע על מציאת גופתו של אחימאיר אירעו עימותים אלימים ושריפת רכבים בכפר דומא ובאל מורייר. הפלסטינים טוענים להרוג מירי מתנחלים בכפר אל-מורייר שבאזור רמאללה. על פי דיווח נוסף שהתקבל, מתנחלים תקפו צלם של "ידיעות" ליד הכפר דומא, שברו את ידו ושרפו את הציוד שלו. כמו כן דווח על ירי לעבר רכב פלסטיני.

הסהר האדום מדווח על 16 פלסטינים שנפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. בכפר אל מורייר הובא לקבורה בשעה האחרונה ג'יאהד אבו עליה שנורה למוות אתמול בהפרות הסדר בין התושבים לישראלים בעקבות היעלמות הנער. המלווים קראו קריאות תמיכה בחמאס ובסינוואר. בשעות האחרונות פורסמו קריאות ברשתות החברתיות הערביות להתגייס ולהגן על הכפרים מפני "התקפות כנופיות מתנחלים". בשעה האחרונה התרחבו ההתפרעויות גם בשומרון. בכפרים קוסרא ובית פוריכ מדווחים על שורה של בתים וכלי רכב שהוצתו בידי ישראליים. באזור יצהר הותקף פלסטיני באבנים בעת שנסע ברכבו. עד כה דווח על תקיפות של מתנחלים גם באל-סאוויה, קוסרה, בתין, סילוואד, סינגל, ביתילו, תורמוסעיא ובית פוריק.

דובר צה"ל מסר הודעה שבה נאמר: "בשעות האחרונות התפתחו עימותים בין אזרחים ישראליים לפלסטינים במספר מוקדים באזור יהודה ושומרון, במהלכם המשתתפים יידו אבנים וביצעו ירי. עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו באורחים שונים. כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. נכון לשעה זו כלל האירועים הסתיימו. לצד הכוחות הפרוסים במרחב, הוחלט על תגבור של מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שרצחו את בנימין אחימאיר ז"ל".

הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024. ללא, TPS
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024/TPS, ללא
הנער בנימין אחי מאיר שנרצח בשטחים/TPS

שר הביטחון יואב גלנט כתב ב-X: "כואב את מותו של הנער בנימין אחימאיר, שנרצח בדם קר בידי מחבל שפל. מערכת הביטחון תגיע אל הרוצח ותמצה איתו את הדין, כפי שעשינו עם כל מחבל ורוצח. אני פונה לציבור, תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".

בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין. באדיבות המשפחה
הנער בנימין אחימאיר/באדיבות המשפחה
כוחות הביטחון בחיפושים אחרי בנימין אחי מאיר שנרצח/דובר צה"ל

אתמול יצא רועה הצאן הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 מהחווה מלאכי השלום בחטיבה המרחבית בנימין. כעבור מספר שעות הצאן חזר אל החווה ללא הנער, ואז התעורר החשש לגורלו. המידע הועבר לידיעת המשטרה וצה"ל שפתחו בסריקות נרחבות. בשעות אחר הצהריים התפתחו הפרות סדר אלימות במהלכן ישראלים הגיעו אל אזור אל מועייר הסמוך לחווה, הציתו כלי רכב, ידו אבנים ונמלטו.

היום, יום שבת, סמוך לשעה 12:00 איתר צוות של גדוד איסוף קרבי את גופת הנער באמצעות רחפן בתוך שטחי החווה. מדיווח ראשוני נראה שאחימאיר נרצח ככל הנראה באמצעות נשק קר, ועל פי החשד הרקע לאירוע הוא לאומני.

הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024. ללא, TPS
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024/TPS, ללא

צה"ל החל לתגבר כוחות במרחב ומוקדי החיכוך ברחבי יו"ש על רקע על החשד מנקמה של פעילי ימין קיצוני נגד פלסטינים, ועל מנת למנוע הפרות סדר אלימות. גורמים בצה"ל אמרו לוואלה! כי פוטנציאל האירוע הוא גדול ונפיץ ויש בו בכדי להבעיר את כל יו"ש, ולכן המשטרה, מג"ב וצה"ל יתגברו כוחות כבר בשעות הקרובות.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יקי דולף הנחה את כלל מפקדי החטיבות המרחביות לשוחח עם ראשי היישובים, המועצות והגורמים המשפיעים כדי להרגיע את השטח ולמנוע הפרות סדר. במקביל עדכנו בצה"ל כי חקירת האירוע הועברה לטיפול משטרת ישראל שכבר אספה פרטים מהזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי והשב"כ. בשלב זה הערכה שמחבל ארב לנער בזמן שרעה עם הצאן בשטח הפתוח והפתיע אותו מטווח קצר. הטיפול עבר למישור המודיעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully