וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "מעריך שאיראן תתקוף את ישראל בקרוב"

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 11:09

נשיא ארצות הברית התחייב לעזור להגן על ישראל בתרחיש של מתקפה איראנית. כנשאל מה המסר שלו לאיראן בנודע לתרחיש של מתקפה, ענה הנשיא האמריקני - Don't. דברים אלו מגיעים לאחר אזהרה ששלחה איראן לארה"ב, כי תתקוף את בסיסה במזרח התיכון אם תרחיב את העימות עם ישראל

גלנט: מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן/שירה קינן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשאל אמש (שישי) בנוגע למתיחות המתגברת בין איראן לישראל, ומסר כי להערכתו, תקיפה איראנית אל עבר ישראל תתרחש "בקרוב". עוד הוסיף והדגיש את המחוייבות האמריקנית להגנה על ישראל.

"אנחנו מחוייבים להגן על ישראל. נעזור להגן על ישראל. נתמוך בישראל ואיראן לא תצליח", מסר הנשיא ביידן בהתייחסות לנושא. כשנשאל מה המסר שלו לאיראן בנוגע לתרחיש של לתקיפה בישראל, מסר הנשיא - "Don't". לבסוף, אמר הנשיא כי הוא "לא רוצה למסור מידע מסווג אבל ההערכה שלי היא שאיראן תתקוף את ישראל בקרוב".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, 13 בדצמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
המסר לאיראנים - "אל תעשו את זה"/עיבוד תמונה, רויטרס

במקביל, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית הגנרל אריק קורילה הודיע כי הוא מאריך את שהותו בישראל ביום נוסף, כך אמר בכיר ישראלי. זאת, על רקע המתיחות וההיערכות למתקפה איראנית.

מוקדם יותר מסר מקור ביטחוני אמריקני כי ארצות הברית שלחה תגבורת למזרח התיכון. זאת, כדי לחזק את מאמצי ההרתעה שלהם באזור לתת הגנה טובה יותר לכוחות האמריקניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב גנרל אריק קורילה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יאריך את שהותו בישראל, הגנרל אריק קורילה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

כמו כן, ממשל ביידן ביקש מישראל לקבל עדכון מקדים לגבי תקיפה ישראלית באיראן - כך מסרו גורמים ישראלים ואמריקנים. ארצות הברית ביקשה לקיים התייעצות עם ישראל לפני כל תגובה למתקפה איראנית.

עוד נודע כי במהלך השבוע, העבירה איראן אזהרות לארצות הברית דרך כמה מדינות ערביות. על פי האזהרות, אם ארה"ב תתערב בעימות בין איראן לישראל, האיראנים יתקפו בסיסים אמריקניים במזרח התיכון - כך מסרו שלושה בכירים.

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בעקבות חשש לתקיפה איראנית. עם זאת, מסר הדובר כי "הימים הקרובים הם ימים שנדרשת בהם מוכנות, ערנות, משמעת ודריכות", והוסיף כי "ההתנהלות של איראן לאורך כל המלחמה מסלימה את המצב במזרח התיכון. נדע לפעול בכל מקום שבו נידרש".

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
המקור להסלמה - החיסול בדמשק/רויטרס

המתיחות האחרונה בין ישראל לאיראן מגיעה לאחר שבתחילת החודש, חוסלו שבעה בכירי משמרות המהפכה באיראן. השבעה חוסלו במתקפה שמשוערת כישראלית על השגרירות האיראנית בדמשק, סוריה. בין המחוסלים היה מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד רזא זאהידי.

לאחר המתקפה, מסר השגריר האיראני בסוריה חוסיין אכברי כי "התגובה על החיסול תהיה קשה".
ישראל סירבה להגיב לההאשמות נגדה, אולם ארבעה גורמים ישראליים אמרו בעילום שם לניו יורק טיימס כי ישראל אכן עומדת מאחורי ההתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully