וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל האלימות המינית: האיחוד האירופי הטיל סנקציות על חמאס והג'יהאד האסלאמי

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 17:26

מדינות האיחוד החליטו להקפיא את נכסי הזרועות הצבאיות - גדודי אל קודס, גדודי עז א-דין אל קסאם וכוח הנוח'בה של שני הארגונים. תיאסר התנועה על חבריהם בשטח האיחוד, וכן העברת כספים. האיחוד כבר מגדיר את חמאס והג'יהאד האסלאמי כארגוני טרור

עדויות דניאל אלוני, דיצה היימן, יוכבד ליפשיץ, יפה אדר לאחר שחזרו משבי חמאס/חיים רובינשטיין דובר מטה המשפחות

האיחוד האירופי הכניס את גדודי אל קודס, כוח הנוח'בה וגדודי עז א-דין אל קסאם לרשימת הסנקציות בעקבות האלימות המינית ב-7 באוקטובר. במסגרת הסנקציות יקפיאו מדינות האיחוד את נכסיהם של הארגונים ויוטל על חבריהם איסור תנועה. העברת כספים לארגונים אלה תאסר. יצוין שחמאס והג'יהאד האסלאמי כבר מסווגים על ידי האיחוד כארגוני טרור.

זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023/פלאש 90, יוסי זמיר

בתחילת החודש התקיים דיון חירום בכנסת, שכינסה ראש הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ פנינה תמנו שטה, שעסק באלימות המינית שחוות חטופות בשבי חמאס. בדיון השתתפו בין השאר מיה רגב, ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים הקודמת, ואישרה את החשש של ישראלים רבים: "כל בחורה שם, עם כמה שקשה להגיד, עוברת הטרדה מינית כזו או אחרת. אני לא רוצה לתאר מה עובר עליהן שם", אמרה בדמעות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משפחות חטופות בדיון הוועדה למעמד האישה, 2 באפריל 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
משפחות חטופות בדיון הוועדה למעמד האישה, 2 באפריל 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף חודש פברואר פורסם דוח של האו"ם על פשעי המין שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. הדוח, שמתבסס על שורת עדויות, ראיונות ומקורות, חשף איך מחבלי חמאס השתמשו בפרקטיקות סדיסטיות, שנועדו להעצים את ממד ההשפלה והאימה שבהתעללות המינית. הוא קבע בבירור כי אין מדובר במקרים בודדים, אלא בשיטת פעולה סדורה, ובהתעללות שיטתית, מכוונת, ואכזרית. יש לציין כי התיאורים המפורטים בדוח קשים מאוד לקריאה.

הדוח מוצא כי מתקפת חמאס כללה מעשי אונס אלימים, תוך איום בכלי נשק, שבחלק מהמקרים כוונו כלפי נשים פצועות. רבים ממעשי האונס בוצעו בצורה קבוצתית, תוך שיתוף פעולה בין המחבלים המתעללים. לעיתים קרובות, בוצע האונס מול קהל - בני זוג, משפחה או חברים - באופן שנועד להגביר את הכאב וחוסר האונים של כל הנוכחים ולזרוע אימה נוספת. מחבלי חמאס ביצעו מסע ציד בעקבות צעירות וצעירים שברחו מהמסיבה, ולפי עדויות גררו אותם מהשיער, תוך צרחות. המעשים כוונו לנשים, נערות וגברים כאחד. במרבית המקרים, הקורבנות נרצחו לאחר ואף במהלך האונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully