וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שדרס מפגינים נגד הממשלה בתל אביב שוחרר למעצר בית

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 10:57

בית המשפט השלום שחרר את חיים סירוטקין תחת תנאים מגבילים, בהם איסור התקרבות להפגנות למשך 15 יום ופסילת רשיון ל-90 יום. "מי שחסם את הכביש הזה אלו פורעי חוק וכמובן חלילה לא מגיע להם שיאונה להם רע אבל לא הוא יזם את זה", טען סניגורו

בווידאו: הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א/צילום: איתי רזיאל

בית משפט השלום בתל אביב החליט אמש (חמישי) לשחרר למעצר בית את חיים סירוטקין, שדרס מפגינים במחאה נגד הממשלה שנערכה לפני כשבוע בתל אביב. הדיון היה אמור להיערך הבוקר, אך המשטרה עדכנה אתמול את בית המשפט כי עמדתה היא שניתן לשחרר אותו לביתו, לאחר שיח עם עורך דינו בעקבות התפתחות החקירה. סירוטקין שוחרר תחת תנאים מגבילים, בהם איסור התקרבות להפגנות למשך 15 יום ופסילת רשיון ל-90 יום. מעצרו של סירוטקין נקבע, נכון לשעה זו, עד ה-21 בחודש.

"הסיטואציה היא שפורעי חוק חסמו את הכביש ולא להיפך. לא הוא הגיע אליהם אלא הם הגיעו אליו", טען בדיון עורך דינו, שמשון וייס. "זה לא שהוא קם בבוקר ואמר שהוא הולך לפגוע במפגינים. הם חסמו לו את הדרך, קיללו אותו. התנאי הזה לא הוגן והוא צורם מאוד ובמיוחד כשזה מגיע מבית המשפט ולא מהיחידה החוקרת. מי שחסם את הכביש הזה אלו פורעי חוק וכמובן חלילה לא מגיע להם שיאונה להם רע אבל לא הוא יזם את זה. אין שום הצדקה, שום הצדקה לפגוע במפגינים או לפגוע באנשים שחוסמים את הכביש, בין אם זה במתכוון או שלא במתכוון ואני יודע להגיד שהחשוד הזה לא התכוון לפגוע באף אחד והייתה פה תקלה ותאונה מצערת שלא הייתה צריכה לבוא לעולם, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שפורעי חוק חסמו את הכביש".

חיים סירוטקין, הנהג שתועד מתעמת עם המפגינים ודורס אותם. צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
חיים סירוטקין, הנהג שתועד מתעמת עם המפגינים ודורס אותם/עיבוד תמונה, צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

ימים לאחר הדריסה, סירוטקין, מאמן כדורגל ושחקן עבר, כבר שוחרר למעצר בית. אז, סירוטקין טען כי הסיבה לנסיעתו לתוך קהל המוחים שצעד ברחוב בגין בקריאה לקיום בחירות והחזרת החטופים הייתה תקלה טכנית ברכב. בבית המשפט, וכן מיד לאחר הפגיעה בעודו במכונית, אמר כי דוושת הגז נתקעה כשלחץ עליה. עם זאת, בוחני הרכב קבעו כי לא הייתה כל תקלה.

כמו כן, בדיון שנערך צוין כי המשיך בנסיעתו ולא עצר עד שנתקל במחסום משטרתי. קודם לדריסה סירוטקין ומשפחתו התעמתו עם מפגינים שחסמו את דרכם וגידפו אותם. שוטר שהיה במקום ביקש ממנו לנסוע לאט, אך לפי החשד סירוטקין לא שמע לו. עוד עלה כי שתה אלכוהול שעות לפני המקרה - אך הכמות לא חצתה את המותר בחוק.

5 הולכי רגל נפגעו במהלך האירוע, בהם אישה בת 50 במצב בינוני וארבעה פצועים במצב קל. דרור סלעי, עד ראייה, סיפר על המתרחש באותם רגעים. "הייתי חלק מצעדה, משפחות החטופים קראו לנו לצעוד לכיוון בית ההסתדרות", פתח. "ראיתי ג'יפ שהגיע מכיוון מזרח, הנהג ונוסעת שאיתו התעמתו עם המפגינים וקיללו אותם. מפגינים בעצם פינו לו מקום, זזו והתפנה לו מקום. הג'יפ החל לנסוע, ובמקום להמשיך לנסוע באיטיות בין המפגינים, הוא האיץ בבת אחת למהירות גבוהה, תוך שהוא מסיט את הרכב כדי לפגוע באישה מבוגרת שעמדה מולו".

בהמשך, הוסיף: "נראה היה שהוא כיוון לאישה. ממש פיגוע דריסה כמו שהתרגלנו לראות. הוא פגע באישה מבוגרת שהוטחה על מכסה המנוע שלו ואז הוטחה על הכביש. זה היה פיגוע דריסה קלאסי. ראיתי אדם מוכה אמוק ושנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully