וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחיטה, דמי חסות ועבירות אלימות: כתב אישום נגד משפחת הפשע כראג'ה

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 13:27

בני המשפחה, בעלי מוניטין עברייני רב שנים, מטילים אימה על חריש וערים נוספות בארץ. לאחר חקירה סמויה שהותרה לפרסום בחודש שעבר, הוגשו כתבי אישום נגד כמה מבני המשפחה - כולל ראש הארגון, עבד פתח כראג'ה. "אנו נפגע קשות במשפחות הפשע הפוגעות בפרנסת אזרחים תמימים"

רפ"ק איימן ברכאת, ראש מחלק ביטחוני בימ"ר חוף, על הגשת כתבי אישום נגד משפחת קראג'ה/דוברות המשטרה

הבוקר (שישי) הוגש כתב אישום נגד ראש משפחת הפשע כראג'ה, עבד פתח כראג'ה, וכן גם נגד בני משפחה נוספים. בין העבירות המיוחסות להם - סחיטת דמי חסות ועבירות אלימות נגד קבלנים בעיר חריש וערים נוספות בגזרה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין יונתן טל והנרייט טיבי מפרקליטות מחוז ת"א, פעלו הנאשמים במשך מספר שנים באופן שיטתי להשתלט על שירותי השמירה באזור חריש, וביצעו עבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון בהיקף של מיליונים. הנאשמים עבד כראג'ה, אמיר אזברגה ותומר דיסקין, הקימו רשת של חברות שמירה, שפעילותן העסקית התבססה על "המוניטין העברייני" של המשפחה. סך כספי הסחיטה שקיבלו בני המשפחה עומד על 4.5 מליון שקלים, וחלק מהמעורבים בפרשה מואשמים בהלהבנת הון בלמעלה מ-12 מליון שקלים.

שטרות שנמצאו במהלך מערך הלוואות לא חוקי. דוברות משטרת ישראל
"הלבנת הון בלמעלה מ-12 מליון שקלים". (אילוסטרציה)/דוברות משטרת ישראל

הנאשמים יצרו קשר עם קבלנים, הזדהו בפניהם כנציגים מטעם משפחת כראג'ה, ודרשו סכומי כסף של עשרות אלפי שקלים עבור שירותי השמירה באתרי בנייה. לאחר מכן, דרשו מהקבלנים לחתום על הסכמים למתן שירותי שמירה עימם מטעם חברה שהקימו, והקורבנות נאלצו לחתום עליהם, מתוך חשש לגופם או לרכושם - ולשלם את מה שדרשו.

לעיתים, תוך כדי התקדמות עבודות הבניה בפרויקט, דרשו הנאשמים להגדיל את סכומי סחיטה. כשאלה נמנעו מתשלום עקב קשיים כלכליים, נגנב לפתע מאתר הבנייה ציוד בשווי רב, או לחילופין נקטו הנאשמים באיומים ברורים לפגיעה בהם או בציוד הבניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רכבים שנתפסו ע"י המשטרה בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה. שלומי גבאי
"מעוררים פחד בקרב הציבור". רכב שנתפס בפשיטה על משפחת כראג'ה/שלומי גבאי

פרקילטות המדינה כתבה בכתב האישום כי "בני משפחת כראג'ה מעורבים בפעילות פלילית חמורה, ובין השאר באירועי אלימות קשים. כתוצאה מכך, נוצר לבני משפחת כראג'ה מוניטין עברייני המעורר פחד בקרב הציבור".

בחודש שעבר, פשטה המשטרה על בתי עסק של המשפחה בצפון ומרכז הארץ. הם עצרו עשרות חשודים בעבירות סחיטה באיומים, אלימות, עבירות מס ועוד. בתוך כך, החרימה המשטרה רכבים יקרי ערך של ארגון הפשיעה, וכלי נשק בשווי מליוני שקלים.

מהחקירה עולה כי החשודים סחטו דמי חסות מקבלנים באמצעות חברות שמירה לכאורה לגיטימיות שבבעלותם. כמו כן הן כפו על הקבלנים קבלת שירותי שמירה בפרויקטים שהקבלנים מבצעים בתמורה לתשלום לאותן חברות שמירה, המשמשות לפי החשד פלטפורמה להלבנת הון וטשטוש מסלול הכסף של ארגון הפשיעה.

מטעם עוה"ד אורית חיון ודין כוכבי שמייצגים את אחד הנאשמים נמסר: "מדובר בכתב אישום מאולץ אשר הוגש רק בשל השמות המעורבים. הלקוח שלנו אזרח נורמטיבי ושומר חוק, ואין לו כל קשר לאירועים. בשל טרגדיה משפחתית קשה וכואבת, הקדיש בשנים האחרונות , את כל כולו ללוות ולתמוך, בטיפולים רפואיים בארץ ובחו"ל . יש להצר על כך שבנסיבות הקשות , התבקש מעצרו המיותר. סופו של כתב האישום לפחות בעניינו, להתפוצץ כבלון מנופח יתר על המידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully