וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבים ונשק בשווי מיליוני שקלים: עשרות עצורים בפשיטה על בתי עסק של ארגון הפשיעה כראג'ה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 19:26

במבצע משולב של יחידות המשטרה הפכה הלילה החקירה נגד ארגון הפשיעה לגלויה, והביאה למעצרם של 16 חשודים, בהם חברים בארגון של כראג'ה. בפשיטה נתפסו רכבים רבים ונשק. "התפקיד שלנו הוא לסגור את צינור החמצן לארגוני הפשיעה, וזה מה שעשינו פה"

פיצוח פרשת פשיעה של משפחת קראג'ה/שלומי גבאי, יואב איתיאל

המשטרה פשטה לפנות בוקר (שני) על בתי עסק של ארגון הפשיעה כראג'ה בצפון הארץ ובמרכזה. בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף בשיתןף להב 433 בסיוע מאות שוטרים מיחידות משטרה ומג"ב עצרו עשרות חשודים בעבירות סחיטה באיומים, אלימות, עבירות מס ועוד. מאוחר יותר הבוקר סקרו השר איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז חוף ניצב דני לוי, את השלל שנתפס ובו רכבים יקרי ערך וכלי נשק בשווי מיליוני שקלים. 16 חשודים נעצרו במהלך המבצע, מתוכם כמה מבני מארגון הפשיעה של כראג'ה.

מהחקירה עולה כי החשודים סחטו דמי חסות מקבלנים באמצעות חברות שמירה לכאורה לגיטימיות שבבעלותם. כמו כן הן כפו על הקבלנים קבלת שירותי שמירה בפרויקטים שהקבלנים מבצעים בתמורה לתשלום לאותן חברות שמירה, המשמשות לפי החשד פלטפורמה להלבנת הון וטשטוש מסלול הכסף של ארגון הפשיעה.

רכבים שנתפסו ע"י המשטרה בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה. שלומי גבאי
רכבים שנתפסו ע"י המשטרה בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה/שלומי גבאי

במהלך המבצע פשטו על בתיהם ומשרדיהם של החשודים, ראש ארגון הפשיעה ו-15 חשודים נוספים השייכים לפי החשד לארגון הפשיעה, והם יובאו לחקירה, שבסיומה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה. החקירה בליווי פרקליטות מחוז ת"א פלילי ואזרחי.

בין השלל שנתפס היו 17 רכבי יוקרה, רכוש יקר ערך, 14 נכסי נדל"ן ומאות אלפי שקלים במזומן ושיקים דחויים. בנוסף נתפסו שני אקדחים. שווי כולל של הרכוש שנתפס מוערך בעשרות מיליוני שקלים ובכוונת המשטרה לבקש את חילוטו במסגרת ההליך המשפטי נגד החשודים.

בבית משפט השלום בחיפה השופט ד"ר זאיד פלאח ניהל דיונים קצרים בעניינם של 14 העצורים שהובאו בפניו, ברובם הוא הביא להארכת מעצר מוסכמת על דעת רס"ב טל רותם בשם ימ"ר חוף והסנגורים שייצגו את החשודים, רובם ככולם חשודים בעבירות הקשורות לארגון פשיעה. מהדיונים עולה כי לחוקרים יש כבר 200 עדים בתיק שהחקירה הסמויה בו החלה לפני כשנה והסתיימה היום עם המעצרים והחיפושים.

הוא האריך ב-8 ימים, עד יום שני הבא את מעצרם של שריף כראג'ה, בן 45 מחריש; טלל כראג'ה, בן 26 מחריש; עבד פתח כראג'ה, בן 41 מחריש; ג'יהאד כראג'ה, בן 42 מחריש; ניזאר אזברגה, בן 35 מרהט; אמיר אזברגה, בן 40 מרהט; מוחמד בוקאעי, בן 37 מאום אל קוטוף; אלי טלבי, בן 51 מטבריה; מג'ד יחיא, בן 31 מחריש; אימן נסאירה, בן 30 מרמלה פתחי סמאדה, בן 32 מבאקה אל גרביה; אוה שפדוב, בת 32 ממודיעין-מכבים-רעות; זיאד מקדאד בן 33 מג'ואריש רמלה. הוא האריך ביממה, עד מחר את מעצרה של סמיחה סמאדה סבתא לנכדים בת 62 מלוד שע"פ החשד במסגרת החיפושים היום נמצאו אצלה שני אקדחים והיא חשודה באחזקתם ובקשירת קשר לפשע.

"הבוקר הגיעה לסיומה חקירה סמויה כנגד ארגון שהמשאב האמיתי שלו זה סד"כ", סיפר נצ"מ אושרי אבוקסיס, מפקד ימ"ר חוף. "בעיקר סד"כ שמירה, הלבנת הון, איומים. ורק דרך זה הוא החזיק את הכסף שלו". לדבריו, החקירה ארכה חודשים ארוכים, כשהיא נעשתה בשיתוף פעולה מלא של היחידה המרכזית של מחוז חוף ולהב 433. "הבוקר, במהלך חיפושים ומעצרים, נתפסו הרבה מאוד כלי רכב, הרבה מאוד כסף; נתפסו אקדחים ואמצעי אמל"ח שונים. סך הכל נעצרו כ-20 חשודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
רכבים שנתפסו ע"י המשטרה בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה. שלומי גבאי
רכבים שנתפסו ע"י המשטרה בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה/שלומי גבאי
קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה, איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה, איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024/שלומי גבאי
ניצב דני לוי מפקד מחוז חוף, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
ניצב דני לוי מפקד מחוז חוף, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024/שלומי גבאי

"התפקיד שלנו הוא לטפל בארגוני הפשיעה, ולסגור להם את צינור החמצן, זו דוגמה קלאסית לסגירה של צינור חמצן", אמר המפכ"ל על האירוע. "דרך המכות הכלכליות ובמקביל הפן הפלילי, אנחנו רואים פה שילוביות של כלל יחידות משטרת ישראל". הוא הוסיף כי בשנת 2023 הצליחו לתפוס כמיליארד וחצי שקלים שהיו ברשות ארגוני פשיעה. "זאת התחלה של השנה", הצהיר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף כי "זה לא סוף פסוק, יש עוד הרבה עבודה. אנחנו יודעים שהמלחמה בפשיעה זה אתגר יומיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully