וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במו"מ לעסקת חטופים: "הסבירות לעסקה בלי נתניהו - גבוהה יותר"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 23:34

בראיון לאילנה דיין, בכירים במו"מ לעסקת חטופים שיתפו לגבי הפסימיות שלהם: "בדינמיקה הנוכחית המו"מ יכול להימשך עוד שנה". לגבי רפיח, אמרו שקיים סיכוי שחטופים ימצאו את מותם במהלך התמרון. בתוך כך, ראש השב"כ לשעבר התייחס לאבטחת יאיר נתניהו ואמר כי "אין בה צורך"

בנימין נתניהו על עסקת החטופים (צילום: לשכת ראש הממשלה)/מעריב

בראיון לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, התראיינו כמה בכירים במשא ומתן לעסקת חטופים, וראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן. בשיחתם, העלו הבכירים את החששות שלהם לאור חוסר ההתקדמות במשא ומתן, במקביל לדיבורים המתעצמים לגבי כניסה קרקעית לרפיח.

"הממשלה יכולה להחזיר את החטופים ולא עושה את זה". אמר גורם בכיר לדיין. "האווירה היא של רוח קרירה מלשכת ראש הממשלה. הסבירות לעסקה בלי נתניהו היתה גבוהה יותר. בדינמיקה הנוכחית המו"מ עם חמאס גם יכול להימשך עוד שנה".

גורם בכיר נוסף בשיחות, ד', אמר כי "העסקה שתהיה בקרוב, אולי בעוד כמה חודשים, היא עסקה שיכולנו לעשות כבר לפני חודשיים. חושש שהמלחמה תיגמר עם הרבה חטופים בסטטוס של 'מקום קבורתם לא נודע'. הזמן של החטופים והחטופות כבר נגמר. לא שהוא קצר, פשוט נגמר. אזל".

הצהרת משפחות החטופים בתל אביב 06 באפריל 2024. שלומי גבאי
"העסקה העתידית יכלה לקרות כבר לפני כמה חודשים". הצהרת משפחות החטופים בציון חצי שנה לטבח/שלומי גבאי

ד' הדגיש את דאגתו לשלום החטופים אם וכאשר יכנס צה"ל לרפיח ואמר שישנו סיכוי שחטופים המוחזקים ברפיח ימצאו את מותם במהלך התמרון. עוד הוסיף כי "הדרישה לקבל את רשימת החטופים היא 'עז'. זו היתה דרישה מגוחכת. היתה לנו הרשימה ביד בעצמנו, למה לבקש אותה מחמאס?" אמר הגורם.

ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, התייחס לפרשת האבטחה של בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ותקף את התנהלותו, "בשום פנים ואופן אין צורך ששב"כ יאבטח את יאיר נתניהו במיאמי. הכרתי אנשים קצת יותר בכירים ממנו, שידעו יותר ממנו ופגיעה בהם היתה מזיקה לישראל בסדרי גודל - והם אינם מאובטחים. בכלל, שב"כ מאבטח את סמלי השלטון במדינת ישראל. יאיר נתניהו נהיה סמל שלטון? נראה לי קצת הזוי, האירוע הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
"יאיר נתניהו סמל שלטון? נראה לי קצת הזוי". יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90
ראש השב"כ, נדב ארגמן במהלך ועדת חוץ וביטחון. הדס פרוש / פלאש 90, פלאש 90
"ימנע ראש שב"כ שנוח לו". נדב ארגמן/פלאש 90, הדס פרוש / פלאש 90

ארגמן ביקר גם את ראש הממשלה עצמו והביע חשש מהליכים עתידיים היכולים לקרות בהנהגתו. בהתייחסות למינוי ראש השב"כ הבא, אמר ארגמון כי "אם נתניהו ימנה אותו, הוא עלול למנות ראש שב"כ נוח לו, שיפגע בדמוקרטיה וימשיך את ההפיכה המשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully