וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים שנמלטו מהנובה חזרו לשטח המסיבה - ומצאו את לוחית הטנק שממנו נלחמו במחבלים

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 12:18

חצי שנה לאחר הטבח, נריה ודניאל שרעבי הובילו סיור לניצולי הפסטיבל ברעים, כחלק מפעילות עמותה שהקימו. במהלכו זיהו פריט מהטנק שמאחוריו ניהלו קרב יריות שהציל רבים, ואף פגשו במקרה את הנהג שלו, עידו סומך. "זה היה מדהים. אמרו לנו שישתמשו בשלט להנצחת הנופלים"

20 מניצולי פסטיבל נובה בשטח המסיבה ממנה נמלטו ברעים/עמותת ״עתיד לנפגעים ולפצועים״

חצי שנה אחרי שדניאל ונריה שרעבי נלחמו מול אנשי חמאס, האחים חזרו אתמול (רביעי) לשטח המסיבה ממנה נמלטו ברעים - ואיתרו את לוחית הטנק שמאחוריו ניהלו את קרב היריות. בצירוף מקרים, בהמשך הסיור שערכו עם עוד כ-20 מניצולי הפסטיבל השניים נתקלו בעידו סומך, נהג הטנק, שהיה בסיור משלו במקום.

"פתאום ראינו על הרצפה את השלט - 2ב'. ישר זיהיתי", סיפר דניאל לוואלה!. "במקרה הטנקיסט עצמו היה שם בסיור עם משפחות החיילים שהיו איתו. זה היה מדהים. קצינת הנפגעים שליוותה אותם אמרה שישתמשו בשלט להנצחת הנופלים. הטנק הזה נלחם עד עכשיו בעזה".

דניאל ונריה שרעבי עם לוחית הטנק שמאחוריו ניהלו את קרב היריות בטבח בפסטיבל נובה. עמותת ״עתיד לנפגעים ולפצועים״, אתר רשמי
דניאל ונריה שרעבי עם לוחית הטנק שמאחוריו ניהלו את קרב היריות בטבח בפסטיבל נובה/אתר רשמי, עמותת ״עתיד לנפגעים ולפצועים״
דניאל שרעבי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"שמעתי את כל האוגדה נופלת, אף אחד לא בא לעזור לנו". דניאל שרעבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נריה שרעבי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"יחד עם שני ניצולים נוספים מהנובה, הקימו את עמותת "עתיד לניצולים ולפצועים". נריה שרעבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ב-6 באוקטובר, האחים, בני 22 ו-23 מאלעד, הגיעו למסיבה עם חברם יוסף חיים אוחנה, שנחטף לעזה, וחברתם קארין ז'ורנו, שנרצחה. כשהחלה המתקפה, הם ניסו לברוח ו-500 מטר מהמסיבה מצאו טנק, ללא חיילים בתוכו. בדיעבד גילו שהיה שייך לסומך. שם, הם מצאו מכשיר קשר, ציוד צבאי ונשקים, ופתחו בקרב גבורה מול המחבלים.

"שמעתי בקשר את כל האוגדה נופלת. אף אחד לא בא לעזור לנו", שחזר דניאל. "התחלנו להילחם עם מה שהיה, חיסלנו מחבלים, ספגנו ארפיג'י. כל היד שלי רסיסים. הצלנו שם משהו כמו מאה איש".

מאז, הם מנסים להציל גם את מי ששרד את אותה שבת שחורה. יחד עם שני ניצולים נוספים, שליו יהושוע ושילה צדוק, הקימו את עמותת "עתיד לניצולים ולפצועים". הסיוע לשורדים האחרים, הם מספרים, מקדם גם את השיקום שלהם.

20 מניצולי פסטיבל נובה בשטח המסיבה ממנה נמלטו ברעים. עמותת ״עתיד לנפגעים ולפצועים״, אתר רשמי
20 מניצולי פסטיבל נובה בשטח המסיבה ממנה נמלטו ברעים/אתר רשמי, עמותת ״עתיד לנפגעים ולפצועים״
מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים 07 באפריל 2024. אבי רוקח
"אנחנו ממלאים את מקום הממשלה". ציון חצי שנה לטבח במתחם מסיבת הנובה/אבי רוקח

"מצאנו נחמה בלעזור לאנשים. אתה מחלים בעצמך. זה מה שמחזיק אותנו", משתף דניאל. במסגרת פעילות העמותה, בין השאר, ארגנו עבור הנפגעים "ריטריטים" - נופשים טיפוליים. בהמשך החודש ייערך אחד נוסף בכפר הנוקדים. "ביקשנו עזרה מהמדינה, שתתמוך בנו כלכלית. זה בתהליכים. בסוף אנחנו ממלאים את המקום של הממשלה".

לסיור האחרון שנערך קדמו הכנות וגיבוש במרכז "איזון ארנה" שהוקם עבור הניצולים בליווי מטפלים מוסמכים מעמותת "לב בטוח". דניאל ונריה ביקרו באזור האסון כמה פעמים, אך בשביל רוב המשתתפים הייתה זו פעם ראשונה. "אחת השורדות שהגיעו לא יצאה חצי שנה מהבית חוץ מלטיפולים. להיות שם אחד בשביל השני, עם המטפלים, נותן כוח", אומר דניאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully