וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עצרו לוחמי המשטרה את החוליה שתכננה לרצוח את בן גביר | תעוד

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 20:38

המשטרה פרסמה סרטונים ממצלמות הגוף של לוחמי יחידת יואב המתעדים את מעצרם של שלושה מחברי החולייה, תושבי רהט, שהיו שותפים למזימה לרצוח את השר לביטחון לאומי, לחטוף חיילים ולבצע פיגועים בבסיסי צה"ל ובנתב"ג. אחד החשודים נעצר במגרש כדורגל

בווידאו: תיעוד כך נערו חברי החוליה שתכננה לפגע בנתבג ולרצוח את בן -גביר 11.04.24/דוברות המשטרה

המשטרה פרסמה הערב (חמישי) תיעוד שנחשף היום ממצלמות הגוף והקסדה של לוחמי יחידת יואב במחוז הדרום, העוצרים שלושה תושבי רהט החשודים בתכנון פיגועים בישראל. בין השאר חשודים השלושה, ביחד עם אחרים, תושבי ישראל והשטחים, בכוונה לרצוח את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

השלושה נעצרו בשלושה מוקדים שונים. במוקד הראשון קיבלו לוחמי היחידה מידע משב"כ שהוביל למעצרו של ויסאם סוויטי, בסמוך למחלף להבים. במוקד השני פשטה היחידה על ביתו של חמזה עית ברהט. ובמוקד השלישי עצרה היחידה, בעזרת מידע מדויק של השב"כ, במגרש כדורגל בלהבים את סועד אבו לבן. המעצרים בוצעו לפני כמה שבועות. החולייה מנתה 11 חשודים, ובהם שבעה ישראלים תושבי רהט, לוד ועירון.

שב"כ סיכל תשתית טרור שתכננה לבצע פיגועים בישראל, בהם בין היתר פיגוע נגד השר איתמר בן גביר. דוברות שב"כ, אתר רשמי
שב"כ סיכל תשתית טרור שתכננה לבצע פיגועים בישראל, בהם בין היתר פיגוע נגד השר איתמר בן גביר/אתר רשמי, דוברות שב"כ

לפני שבוע נודע על הסיכול של שב"כ את כוונת החוליה לרצוח את בן גביר. בנוסף התברר בחקירה כי חברי החוליה תכננו לפגוע בסיסי צה"ל ומתקנים מאובטחים, בהם: שדה התעופה בן גוריון וקרית הממשלה בירושלים. בתום החקירה הוגשו כתבי אישום חמורים נגד חברי החוליה.

החוליה תכננה לבצע פיגוע בקריית ארבע, שם מתגורר בן גביר. הם תכננו להוציא לפועל את הפיגוע באמצעות השגת טיל RPG. בנוסף התכוונו לחטוף חיילי צה"ל ואזרחים, בהם דרוזים מהגליל, ולחטוף אוטובוס חיילים מהתחנה המרכזית בבאר שבע לעזה.

לצורך כך גייסו פעלי טרור וגיבשו תוכנית לשכור חלקת אדמה ברהט או ביו"ש לטובת הקמת מפעל, שמטרתו להסוות מתחם תת קרקעי, בו יתאמנו, וייצרו אמצעי לחימה. חברי החוליה ניסו ליצור קשר עם חמאס ברצועת עזה לטובת קבלת חסות, מימון כספי ואכוונה לפעילותם. בתוך כך, אחד המעורבים מהשטחים עמד בקשר מול פעיל חמאס ברצועת עזה, שהציע לו מימון לטובת פיגועים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully