וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף תלמידי ישיבות מפגינים נגד מתווה הגיוס: "נהיה עריקים"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 18:43

בהפגנה התפתחו עימותים עם המשטרה. אחד הרבנים תקף בהפגנה את ההנהגה החרדית הפוליטית: "דנים עם השלטון כמו שהנאצים דנו בהריגות. נמכרנו בעד כמה פרוטות עלובות". אחים לנשק: לא נשלים עם מתווה של קומבינות. היעד והסנקציות צריכים להיות מעוגנים בחוק"

בווידאו: הפגנת חרדים בירושלים נגד גיוס. 11.04.24/צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

יותר מאלף תלמידי ישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי מתכנסים בשעה זו מול לשכת הגיוס בירושלים להפגנה נגד קידום החקיקה לגיוס חרדים לצה"ל. המפגינים מניפים כרזות שעליהן נכתב בין היתר, "אם לא יוחזר מעמד תורתו אומנותו במלואו גם אנחנו נהיה עריקים".

אחד מהרבנים תקף בהפגנה את ההנהגה החרדית פוליטית: "מי שמכנים עצמם חרדים דנים עם השלטון כמו שהנאצים דנו בהריגות. הם סוחרים בנשמות. נמכרנו, אני ועמי, בעד כמה פרוטות עלובות. הם מוכנים למסור לשמד ביודעין ובעיניים פקוחות אלפים מעם ישראל. היה לא תהיה". בשולי ההפגנה התפתחו עימותים בין מפגינים לבין שוטרים.

הפגנת חרדים קיצוניים (הפלג הירושלמי) נגד לשכת הגיוס בירושלים 11 באפריל 2024. רוני כנפו
הפגנת חרדים קיצוניים (הפלג הירושלמי) נגד לשכת הגיוס בירושלים 11 באפריל 2024/רוני כנפו
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024. רויטרס
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024/רויטרס

במקביל מסרה היום תנועת אחים לנשק הודעה שבה נאמר: "לא נשלים עם עוד מתווה של קומבינות - כל אחד צריך לשרת בשירות צבאי או אזרחי. היעדים והסנקציות צריכים להיות מעוגנים בחוק עם שיניים. העובדה שאחרי ה7.10 ממשיכים עם קומבינות השתמטות היא מבישה והציבור בישראל לא יקבל אותה".

המועד לדיון בבג"ץ על חוק הגיוס נקבע ל-2 ביוני - כך מסר אתמול בית המשפט העליון. לדיון נקבע הרכב מורחב של תשעה שופטים: ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופט נעם סולברג, השופטת דפנה ברק בן ארז, השופט דוד מינץ, השופטת יעל וילנר, השופט עופר גרוסקופף, השופט א' שטיין, השופטת גילה כנפי שטייניץ'.

ביום ראשון ביקשה הממשלה ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס, שמשמעותה היא שהממשלה תשכור עו"ד פרטי במקום פרקליטות המדינה שתייצג אותה בבג"ץ.

ביום שני הגיש איחוד הישיבות בארץ ישראל, שמייצג מספר ישיבות חרדיות, את תגובתו לבג"ץ חוק הגיוס באמצעות עו"ד שמואל הורביץ. האיגוד הוא צד לעתירה, והוא מבקש מבג"ץ למנוע את הוצאת הצווים לתלמידי הישיבות החרדיים - כפי שנחשף לראשונה בוואלה! לפני הדיון בחודש מאי בעתירה.

"החלטות בית המשפט והמדינה משפיעות על 63,000 אזרחים צעירים, שאין מחלוקת שלא הפרו את החוק", נכתב. "אין מחלוקת שמבחינת הדין אף אחד מהם אינו משתמט, הואיל ואף אחד מהם לא השתמט מהתייצבות לתאריך התייצבות לשירות ביטחון בצו גיוס. בהמשך לכך, 63,000 אזרחים התחילו את שנת הלימודים שלהם וקיימו כל דרישה שהמדינה ביקשה מהם. לפי פרסומים בתקשורת, נדמה שהחיפזון והלחץ עשו את שלהם, ומלחץ מכתב המשנה ליועמ"שית נשלחו בחופזה צווי זימון להשלמת הליכי גיוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully