וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאותת לאיראן: "נערכים גם לתרחישים של אתגרים בזירות אחרות"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 14:06

ברקע המתיחות מול איראן והחשש הישראלי מתגובת נקם לחיסול המיוחס לישראל, ראש הממשלה ביקר היום בבסיס תל נוף. "אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה", אמר. לדבריו, צה"ל נערך למענה על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל

נתניהו מאותת לאיראן מבסיס חיל האוויר: "נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות"/- רועי אברהם / לע״מ, בן פרץ / לע״מ

"אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה" - כך הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבסיס חיל האוויר שבתל נוף, על רקע איומים איראניים על תקיפה בישראל.

"אנחנו בימים מאתגרים. אנחנו בעיצומה של המלחמה בעזה שנמשכת במלוא עוזה, במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים שלא נפסקים כדי להחזיר את חטופינו, אבל אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. קבענו עיקרון פשוט, מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נערכים לענות על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל גם בהגנה וגם בהתקפה", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבסיס חיל האוויר בתל נוף. קובי גדעון / לע״מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבסיס חיל האוויר בתל נוף/אתר רשמי, קובי גדעון / לע״מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבסיס חיל האוויר בתל נוף. קובי גדעון / לע״מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבסיס חיל האוויר בתל נוף/אתר רשמי, קובי גדעון / לע״מ

במערכת הביטחון נרשמת דריכות גבוהה ברקע האפשרות שאיראן תגיב באופן קיצוני לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה מחמד רזא זאהדי בלב דמשק. בישראל מעריכים שאיראן נחושה להגיב על הסיכול הממוקד - אולם סירבו להגיב האם ההערכות מתבססות על מידע מודיעיני מוצק שגרר אחריו גם את הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, לדבר על מחויבותה של ארה"ב לביטחון אזרחי מדינת ישראל נגד תוקפנות איראנית.

ניתן להעריך שאיראן לא תגיב ישירות מאיראן, שכן היא תגרור אחריה תגובה ישירה של ישראל באיראן. כך או כך, על האיומים חזר לפני יומיים שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללההיאן, בעת ביקורו בדמשק בתום מפגש עם ראשי המשטר הסורי.

החשש בישראל הוא שהאיראנים נערכים למתקפה רחבה שתסב נזק והרוגים לעורף הישראלי מאחר ובראייתם ישראל פגעה בקונסוליה שבה שהה זאהדי. מומחים בישראל אמרו שלא מדובר בקונסוליה והאיראנים מנסים לייחס לישראל פגיעה במרחב ריבוני איראני - כך נתפסת קונסוליה ושגרירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully