וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים רמון נגד הרמטכ"ל: "הגיע הזמן שייקח את האחריות ויתפטר"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 12:09

השר לשעבר מתח ביקורת על תפקוד הדרג הצבאי במלחמה בעזה, וקרא לרב-אלוף הרצי הלוי לסיים את תפקידו. "אחרי חצי שנה, לאור כל מה שקרה, זה הרגע. אם זה יקרה, תהיה תגובת שרשרת גם בדרג המדיני", אמר בריאיון ב-103FM

הרמטכ״ל: אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל/דובר צה"ל

השר לשעבר חיים רמון קרא לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, להתפטר מתפקידו בצל מחדלי 7 באוקטובר וצמצום המלחמה בעזה. "לדעתי אחרי חצי שנה, לאור כל מה שקרה, וודאי לאור מחדל שבעה באוקטובר, זה הרגע שהרמטכ"ל יוציא מן הכוח אל הפועל את אחריותו כפי שהוא הודה בה", אמר רמון לינון מגל וברק סרי ב-103fm. "אם זה יקרה תהיה תגובת שרשרת בצבא אבל גם בדרג המדיני. אני חושב שבלי שום קשר זה הרגע אחרי חצי שנה שהרמטכ"ל ייקח את האחריות ויתפטר".

רמון אמר כי כפי שהוא מבין, המלחמה למעשה הסתיימה. "לצערי הרב כן, לצערי הרב ניצחון טקטי אבל תבוסה אסטרטגית. לא השגנו אף אחד מהיעדים שקבעה הממשלה. התמרון הקרקעי החל בצורה לא נכונה, הוא הלך רק על הצפון בצורה מסיבית. העברנו מיליון וחצי פליטים לדרום ועכשיו אנחנו לא הולכים על רפיח כי יש שם מיליון וחצי. זו לא בעיה של ארצות הברית, זו בעיה שלנו איך מתמודדים איתם. הצבא מעמיד תנאים שקשה מאוד לעמוד בהם, שלא תהיה אוכלוסייה או כמעט לא. החמאס האזרחי, שזה הדבר אולי הכי חשוב בעיניי, הולך ושולט. צה"ל לא נמצא ברצועה פרט לחטיבה שעושה תפקידי שיטור", אמר רמון.

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל.. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
הלוי/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

"אני אומר כעובדה: היו יעדים אסטרטגיים למלחמה הזו. לפני חצי שנה יצאנו למלחמה הזו, היה דבר אחד - למוטט את חמאס צבאית, היכינו בו מכות קשות אבל הוא עדיין עומד על רגליו", אמר רמון. "חמאס האזרחי שולט בסיוע ההומניטרי. אני התחננתי, הלכתי לכל העולם, תעשו ממשל צבאי זמני שיהיה אחראי על חלוקת הסיוע, בלי זה החמאס האזרחי ממשיך לשלוט - לא התחלנו אפילו למוטט אותו. גם את החמאס האזרחי לא הצלחנו למוטט. אמרנו שיהיה לחץ צבאי, והלחץ יביא לשחרור חטופים, גם זה לא קרה". הוא הדגיש כי בכל המשימות האסטרטגיות, "נכון לרגע זה, היעדים אחרי חצי שנה לא הושגו".

לפני כשלושה שבועות פורסם כי לפי הערכות במערכת הביטחון, הלוי מתכוון להודיע על סיום תפקידו בין החודשים ספטמבר-דצמבר, ועד אז לסכם את תחקירי המלחמה, להציג לדרג המדיני את הלקחים וההמלצות לשיקום הצבא, ולהוביל פרישה מאסיבית של בעלי תפקידים שהיו כרוכים במה שקדם לכישלון הצורב ב-7 באוקטובר. עוד העריכו הגורמים כי יהיו בעלי תפקידים שיסיימו כמתוכנן את תפקידיהם ויודיעו על פרישה מרצון מצה"ל ולא יחכו להדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully