וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הגיוס: הממשלה ביקשה ייצוג מחוץ לשורות הפרקליטות - היועמ"שית טרם השיבה

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 9:41

כבר בסוף החודש, הממשלה תצטרך לעדכן את בג"ץ על צעדים מעשיים לגיוס חרדים לצה"ל - אך הנציג שלה בבית המשפט טרם נקבע. נכון לשעה זו לא מתקיימות פגישות עבודה סדורות עם משרדי הממשלה המעורבים בסוגייה

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות המשטרה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה טרם השיבה לבקשת הממשלה לייצוג משפטי נפרד, מחוץ לשורות הפרקליטות, בדיוני בג"ץ בנושא חוק הגיוס. ללא הסכמתה - הממשלה לא תוכל לקחת עורך דין פרטי שייצג אותה בבג"ץ.

כבר בסוף החודש הנוכחי, הממשלה תצטרך לעדכן את בג"ץ על צעדים מעשיים שהיא מיישמת לגיוס חרדים לצה"ל. בהקשר הזה, בית המשפט צריך לדעת מי הנציג שמעדכן אותו - האם בהרב מיארה, באמצעות הפרקליטות, או עו"ד פרטי.

נכון לשעה זו, לא מתקיימות פגישות עבודה סדורות בין בהרב מיארה ומשרדי הממשלה המעורבים בסוגייה, בהם משרד הביטחון, משרד החינוך ומשרד ראש הממשלה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם, פלאש 90
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/פלאש 90, שלי טורם

בשני, איחוד הישיבות בארץ ישראל שמייצג מספר ישיבות חרדיות, הגיש את תגובתו לבג"ץ חוק הגיוס באמצעות עו"ד שמואל הורביץ. האיגוד הוא צד לעתירה, והוא מבקש מבג"ץ למנוע את הוצאת הצווים לתלמידי הישיבות החרדיים - כפי שנחשף לראשונה בוואלה! לפני הדיון בחודש מאי בעתירה.

"החלטות בית המשפט והמדינה משפיעות על 63,000 אזרחים צעירים, שאין מחלוקת שלא הפרו את החוק", נכתב. "אין מחלוקת שמבחינת הדין אף אחד מהם אינו משתמט, הואיל ואף אחד מהם לא השתמט מהתייצבות לתאריך התייצבות לשירות ביטחון בצו גיוס. בהמשך לכך, 63,000 אזרחים התחילו את שנת הלימודים שלהם וקיימו כל דרישה שהמדינה ביקשה מהם. לפי פרסומים בתקשורת, נדמה שהחיפזון והלחץ עשו את שלהם, ומלחץ מכתב המשנה ליועמ"שית נשלחו בחופזה צווי זימון להשלמת הליכי גיוס".

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully