וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארבל: "אין הצדקה שמי שלא לומד תורה לא ישרת בצבא"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 9:57

שר הפנים מש"ס אמר בריאיון לפודקאסט של תנועת הרבעון הרביעי כי 7 באוקטובר שינה את המציאות, ושעל הציבור החרדי להבין זאת. "בשנה יש 1,500 ברי גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל", הצהיר. דבריו של השר מגיעים על רקע מכתב של קבוצת רבנים ספרדים המתנגדים לגיוס

השר ארבל: "אין הצדקה שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא"/מתוך הפודקאסט של תנועת הרבעון הרביעי

שר הפנים משה ארבל מש"ס אמר כי הציבור החרדי צריך לקחת חלק גדול יותר בנטל השירות הצבאי. בפודקאסט של תנועת הרבעון הרביעי אמר ארבל כי "המציאות אחרי 7 באוקטובר היא מציאות שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה. בשנה יש 1,500 ברי גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו - אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא".

דבריו של השר מגיעים על רקע מכתב של קבוצת רבנים ספרדים, בהם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, שקבעו כי גם בחור שלא לומד - אסור לו להתגייס. גישתם המחמירה, שגם אם ננקטה עד כה, לא נאמרה בגלוי בנוסח כה בוטה. הרבנים אף תוקפים אפשרות לקדם חוק שבו יעדים ומכסות כפי שחלק מהסיעות החרדיות כבר הסכימו.

פגישה שנערכה במעון ראש הממשלה.חתימות של ראשי ישיבות. ללא, צילום מסך
מכתב הרבנים/צילום מסך, ללא

בחודש שעבר, בג"ץ הורה כי החל מ-1 באפריל, תוקף החלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצבא יפקע. בנוסף לכך, תקציבי הישיבות עבור מוסדות חינוך שבהם לומדים כ-56,000 תלמידים יפסיקו לקבל תקצוב ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully