וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא מאשרת את המחאה בצומת קפלן במוצ"ש הקרוב

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 21:25

המשטרה לא תאפשר לקיים את ההפגנה הקוראת להכריז על בחירות בצומת קפלן - אלא במעלה הרחוב. מנכ"ל "חופשי בארצנו": "ניסיון לדכא את המחאה". המשטרה: כמות המוחים הייתה קטנה מזו שהתריעו עליה המארגנים, מדובר בניסיון לאזן בין חופש המחאה לפגיעה מינימלית בשגרת החיים

מפגינים למען הקדמת הבחירות חוסמים את איילון/ארז הראל

המשטרה לא מאשרת את קיום מחאת 'בחירות עכשיו' הקבועה של מוצאי שבת בצומת קפלן (כיכר הדמוקרטיה) השבוע, כך נמסר מטעמה הערב (רביעי). עוד מסרה כי קיום ההפגנה יתאפשר במעלה רחוב קפלן, שם לטענת המוחים אין אפשרות להכיל את כמות המפגינים הצפויה. אולם, לטענת המשטרה כמות המפגינים בשבת שעברה הייתה פחותה משמעותית מזו שהציגו המארגנים, ומדובר ברצון לאזן בין חופש המחאה לבין פגיעה מינימלית בשגרת החיים.

מארגני המחאה רואים בצעד זה "פגיעה בזכותם הדמוקרטית למחות וטוענים כי מדובר בניסיון פוליטי לדכא את המחאה באמצעות המשטרה". לדבריהם, "החלטת המשטרה המסתמנת יש בה כדי לנסות ולהשתיק את המחאה, במקום לאפשר ולהגן עליהם".

הפגנת דורשים בחירות עכשיו, הכנסת ירושלים, 31 במרץ 2024. רוני כנפו
"ניסיון פסול להגביל את חופש המחאה"/רוני כנפו

מהמשטרה נמסר: "הבקשה לקיום המחאה אושרה ע"י המשטרה במתחם קפלן 22 בהתאם לתנאים שנקבעו על בסיס אירועי העבר וכחלק משמירה על שלומו ובטחונו של הציבור. בשבת האחרונה הוגשה בקשה לקיום מחאה בהשתתפות 60 אלף מוחים, ובתיאום עם המארגנים איפשרנו את מיקום המחאה בצומת קפלן. אולם, בפועל הגיעה כמות פחותה באופן משמעותי ממה שהציגו המארגנים, שכמעט ולא עלתה על הכמויות מהשבועות האחרונים. עקב כמות המוחים והרצון לאזן בין חופש התנועה ופגיעה מינימלית בשגרת החיים לבין חופש המחאה, אישרנו בתאום עם המארגנים את המחאה בקפלן 22.

עוד נציין כי, מארגני המחאה לא עמדו בתנאים בשבת האחרונה וההפגנה הפכה להפרת הסדר הציבורי, תוך עימותים עם השוטרים בליווי הדלקת מדורות על צירים ראשיים. אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ונאפשר את המחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק. יחד עם זאת, לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הפגנת "בחירות עכשיו!" בקפלן 23.3. ארז הראל, מערכת וואלה
"זה לא מקרי, המחאה מתרחבת"/מערכת וואלה, ארז הראל

ערן שוורץ, מנכ"ל "מטה המאבק - חופשי בארצנו", מסר בתגובה: "אנו רואים בזה ניסיון פסול להגביל את חופש המחאה ולהרחיק אותה מהעין הציבורית. על המשטרה מוטלת החובה לאפשר לאזרחים להשמיע את קולם בכל מקום, ולהבטיח את ביטחונם - אין ספק שיש כאן גורמים שהתרחבות המחאה מאיימת על הישרדותם הפוליטית והם פועלים על מנת להחליש את המאבק".

"הרוח הרעה המנשבת מממשלת האסון, מחלחלת לצערנו למשטרה. דווקא כעת, בשעה שהמחאה התרחבה בצורה מאוד משמעותית וכי ברור לרבים שבשלה השעה לקבוע מועד לבחירות לאור יציאת הכוחות המתמרנים מרצועת עזה, אנו נתקלים בפעולות שמטרתן לדכא את המחאה. זה לא מקרי.

לא ניכנע לתכתיבים, ובפרט כאשר התרחבות המחאה מחייבת את קיומה בצומת קפלן הגדול, בדיוק כפי שהוכח במוצ"ש האחרון. אנו קוראים למשטרה לחזור בה ולאפשר למחאה להתקיים בבטחה ובכך להגן על קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully