וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לבן גביר: המשטרה הודיעה כי תשנה את הנהלים - ואנשיה יצדיעו לכל שרי הממשלה והשופטים

11.4.2024 / 18:53

ההודעה על שינוי הנהלים הגיעה בעקבות חשיפת וואלה!, לפיה למרות הזעם הציבורי, לא שונו ההנחיות שקבעו כי בטקסי הזיכרון הקרובים השוטרים יצביעו לשר לביטחון לאומי, ולו בלבד. בתגובה לפרסום, הודיעו במשטרה כי המפכ"ל, מי שחתם על ההנחיות, הודיע כעת גם על ביטולן

ראיון עם השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, קרית ארבע, ספטמבר 2023/צילום:ניב אהרונסון, עריכת תוכן וידאו: דניאל פרבר בל, עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

בעקבות פרסום וואלה! כי שוטרים יחויבו להצדיע לשר בן גביר, ולו בלבד, בטקסי הזיכרון הקרובים - במשטרה הודיעו היום (חמישי) כי הנהלים תוקנו, ואנשיה יחויבו להצדיע לכל שרי הממשלה ושופטי ביהמ"ש. זאת, לאחר פקודה שפורסמה בחודש ספטמבר 2023, בחתימתו של המפכ"ל קובי שבתאי, הקובעת כי אין חובה להצדיע לשופטים ולשרים בטקסים ממלכתיים - מלבד לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שעוררה ביקורת ציבורי.

זאת, תחת סיווגו של בן גביר כ"אישיות ממלכתית". עוד נוספו לרשימה גם ראשי ארגוני ביטחון אחרים, בהם רמטכ"ל צה"ל, נציב שירות בתי הסוהר, ראשי שב"כ והמוסד וכן נציב ארגון הכבאות וההצלה.

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא, פלאש 90
"אישיות ממלכתית". בן גביר/פלאש 90, ללא

בעקבות הביקורת הציבורית שעלתה מאז פרסום הפקודה, במשטרה טענו כי "המפכ"ל הנחה את הגורמים שעסקו בהכנת הפקודה לשוב ולבחון אותה ולגבש המלצות בתוך שבוע ימים בעניין זה". אולם, בדיקת וואלה! מעלה כי מאז לא נעשה כל שינוי בפקודה, וכפועל יוצא באירועים ממלכתיים ובמהלך טקסי זיכרון הקרובים לא יחויבו עוד השוטרים להצדיע לשופטים ולשרים, כמובן, מלבד מהשר לביטחון לאומי.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר בחינה מחודשת, הנחה מפכ"ל המשטרה את הגורמים שעסקו בהכנת הפקודה לבטל את השינוי שנעשה ולחזור לנוסח הקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully