וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר החדשה: מה עומד מאחורי המינוי השנוי במחלוקת של השר לוין?

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 18:41

באיחור של כשנה מהמועד שאליו היה מחויב, ובצל לחץ עתירה לבג"ץ של עמותת הצלחה, מינה שר המשפטים את חברי הקרן למימון תובענות ייצוגית. אלא שהסיפור האמיתי מסתתר בזהות היו"ר אותה בחר למנות - ששמה הוזכר בעבר כמי שהפעילה לחץ על השופטת אגמון גונן לשנות את פסיקותיה

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
ביצע מינוי שנוי במחלוקת. לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

בצל לחץ ועתירה של עמותת "הצלחה" לבג"ץ, מינה שר המשפטים יריב לוין לפני כחודש את חברי הקרן למימון תובענות ייצוגיות. אמנם השר לא ממש הזדרז בלשון המעטה במינויים, על אף שעברה כמעט שנה מאז שהיה צריך לעשות כן, ורק בעקבות העתירה, שהוגשה לבג"ץ על ידי העמותה המיוצגת על ידי הקליניקה לתובענות ייצוגיות באוניברסיטת תל אביב, פעל. עם זאת, הסיפור האמיתי מסתתר בזהות היו"ר אותה בחר לוין למנות.

מדובר ברחל תורג'מן, לשעבר בכירה מאד בהסתדרות העובדים - גוף המזוהה עם מפלגות השמאל ולא בדיוק מזוהה עם הצד הימני הכלכלי-שמרני אותו לוין מייצג. כמו כן, נחשבת תורג'מן למקורבת מאד לפוליטיקאים שונים, ולפי פרסומים בעיתונות הכלכלית - מונתה לכהן בכמה דירקטורים של חברות שונות.

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, לפי פרסום של איתי רום בחדשות 13, בשנת 2022 פנתה תורג'מן אל שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון גונן, זאת בשליחותה של שרת הפנים דאז איילת שקד, על מנת שהשופטת תשנה את פסיקותיה בכל הנוגע לפליטים אוקראינים שביקשו להיכנס לישראל - פסיקות שנטו לאשר לפליטים מהמלחמה באוקראינה להיכנס ולהישאר בישראל. זאת, מה מעלה תהיות לגבי האם לוין עדיין מעוניין בקידום שינויים רדיקליים במערכת המשפט. יש לציין כי תורג'מן הכחישה את הפרסום.

תפקידה של הקרן למימון תובענות ייצוגיות הוא לסייע לתובעים מייצגים במימון בקשות לאישור ותובענות ייצוגיות, כשישנה חשיבות ציבורית וחברתית בהגשתן ובבירורן. בעקבות העתירה לבג"ץ, יצטרך שר המשפטים להגיש תגובה עד לאמצע החודש הבא על העיכוב במינוי חברי הקרן.

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה: "השר מבצע מינויים מקצועיים, על פי כישוריהם של המועמדים. המינוי של עו"ד תורג'מן הוא מינוי ראוי, בהיותה בעלת ניסיון עשיר בתפקידים בכירים במגזר הפרטי והציבורי כאחד. מרחל תורג'מן לא נמסרה תגובה לוואלה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully