וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין מונע תביעות ייצוגיות? השר מעכב מינוי חברי הקרן שמממנת אותן לציבור

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 14:01

עמותת הצלחה פנתה אל שר המשפטים בבקשה שישלים את מינוי חברי הקרן שמסייעת במימון הגשת תביעות ייצוגיות. במכתב ציינו כי נוכח המלחמה ישנן עילות צרכניות נוספות שהתגלו שבגינן הצרכנים יצטרכו להגיש תביעות ייצוגיות -אולם לא יוכלו לעשות זאת כל עוד חברי הקרן לא מונו

עמותת "הצלחה - לקידום חברה הוגנת", העוסקת בקידום הרגולציה הכלכלית פנתה אל שר המשפטים יריב לוין בבקשה שימנה את חברי הקרן למימון תובענות ייצוגיות - תפקידה של הקרן זה לסייע לתובעים מייצגים במימון בקשות לאישור ותובענות ייצוגיות, כאשר יש חשיבות ציבורית וחברתית בהגשתן ובבירורן.

כיוון שהקרן לא קיימה ישיבה מאז חודש יולי "בהצלחה" כתבו אל השר: "בשבועות האחרונים התגלו קשיים בהמשך פעילותה התקינה של הקרן. תוקף כתב המינוי של חברי הקרן והעומד בראשה לא חודש, ובהתאם ישיבתה הרבעונית האחרונה לשנה זו, שיועדה להתקיים ביום 29.10.2023, לא התקיימה ונדחתה למועד בלתי ידוע.

"מצב דברים זה פוגע משמעותית בעבודת הקרן, תכליתה ובפונים לקרן שבקשתם תלויה ועומדת או שמתעתדים לפנות אליה בקשר עם הליך שהוגש או יוגש בקרוב", מזהירים בעמותה, "מכאן, שיש לפעול בדחיפות לחידוש עבודתה התקינה ולהשלמת המינויים הנחוצים גם בתקופת החירום בה אנו נמצאים ואולי אף ביתר דחיפות, נוכח האפשרות שבשל האירועים האחרונים והמצב שהתפתח לאחריהם, נולדו עילות תביעה ייצוגיות בנושאים בעלי חשיבות ודחיפות ציבורית ניכרות, הדורשות גם את מעורבות הקרן בקידומן".

בנימין נתניהו | יריב לוין. ראובן קסטרו
השר יריב לוין מעכב את מינוי חברי הקרן שמממנת לציבור תביעות ייצוגיות - דווקא בזמן המלחמה/ראובן קסטרו

בסיום פנייתם לשר כתבו: "על כן נבקש מכבוד השר לפעול בדחיפות וללא דיחוי נוסף להשלים את המינויים הנחוצים להפעלה מחודשת של הקרן ולהבטחת פעילותה הרצופה והתקינה. ככל שלא יושלמו הפעולות הנחוצות לעניין זה בתוך 30 יום, שומרת לעצמה מרשתי כל זכות וטענה בעניין זה לרבות פניה לערכאות, ככל שיהיה בכך צורך. על כן, נבקש לראות בפניה זו גם כפניה במסגרת מיצוי הליכים".

ממשרד המשפטים לא נמסרה עד כה תגובה לפנייה ובאתר של הקרן כתוב כי "לאור מצב החירום, ישיבת הקרן למימון תובענות ייצוגיות שהיתה צפויה להתקיים בתאריך 29.10.23 תידחה, מועד חדש יעודכן בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully