וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי ביובל קסטלמן: מח"ש סוגרת את הבדיקה לשיבוש חקירה

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 17:33

החשד התעורר בשל פערים בין גרסת המשטרה לפיה לא נמצאו קליעים בגופתו של קסטלמן, לבין ממצאי הנתיחה לאחר המוות. לפי הודעת מח"ש שנמסרה למשפחה, התנהלות צוות החקירה אינה מעלה חשד לשיבוש הליכים. "המסקנה השגויה התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפני החוקרים באותה עת"

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נפגשו היום (רביעי) עם בני משפחת קסטלמן, ומסרו להם את ההחלטה לסיים את הבדיקה שנפתחה בחשד לשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל. החשד לשיבוש חקירה נגרם בשל פערים שהתגלו בין הצהרת המשטרה, לפיה לא נמצאו קליעם בגופותו של קסטלמן, לבין ממצאי הנתיחה שבוצעה לאחר הוצאת הגופה מהקבר.

לאחר התייעצות עם מנהל מח"ש, פרקליט המדינה אמר כי יש צורך לבחון האם עולה חשד לעבירות פליליות על ידי השוטרים שטיפלו בחקירת האירוע. במקביל, הונחתה המשטרה לחדול מתחקור פנימי של השתלשלות האירועים הנוגעים לאופן חקירת התיק.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי "לאחר בחינת חומר הראיות והשתלשלות הדברים נמצא כי התנהלות צוות החקירה אינה מגבשת חשד לשיבוש הליכי החקירה. מהראיות עולה, כי מסקנתה השגויה של המשטרה התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת, אשר גרם לה להאמין בתום לב כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח".

יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
"אינו מתגבש חשד לשיבוש הליכי חקירה". יובל קסטלמן/באדיבות המשפחה

עוד הוסיפו במח"ש כי לצד זאת, על אף שהמסקנה היא שלא מדובר בעבירה פלילית, לאור העוול שנגרם למשפחה ואי הדיוק במסירת הדיווחים, "הפרשה מצדיקה בחינה מעמיקה על ידי הגורמים המוסמכים במשטרה והפקת הלקחים הנדרשים. פנינו למשטרת ישראל על מנת שתערוך תחקיר פנימי לכך".

עורך דינם של משפחת קסטלן, מר דניאל חקלאי אמר מטעמם כי "אנחנו מאוכזבים מההחלטה ולכן ביקשנו לצלם את מכלול הראיות. כשנקבל אותם, נשקול האם יש להגיש ערר ליועמ"שית. המאבק הוא ארוך ומתיש וייתכן שנצטרך להגיע לבג"ץ. לצערנו לאחר ארבעה חודשי בדיקה נמסר לנו שלא תיפתח חקירה פלילית. מח"ש הגיעה למסקנה שאכן יש כאן שורה בלתי נתפסת של כשלים מקצועיים ויחד עם זאת שאין מקום לחקירה פלילית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
"מוצדקת חקירה מעמיקה של התנהלות המשטרה". אביעד פרג'ה, החייל שירה ביובל קסטלמן/שלומי גבאי

כזכור, בנובמבר האחרון התרחש פיגוע בכניסה לירושלים. אחד מחיילי צה"ל זיהה בשוגג את יובל קסטלמן שפעל בגבורה ובאומץ לב לנטרול המחבלים - כמחבל שלישי. אותו חייל ביצע לעברו ירי שהוביל לפציעתו הקשה ולמותו הטראגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully