וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגר ברודץ' ששוחררה משבי חמאס: "זה היה גיהינום, רציתי לבקש מהשובים שיסיימו עם זה"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 23:49

"המחבלים בשבי דאגו לעדכן אותי שאין יותר כפר עזה", סיפרה באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר. "מול הילדים שידרתי עסקים כרגיל. הייתי בלחץ מהידיעה שאצטרך לספר לילדים מה עלה בגורל אבא". אביחי, בעלה, שיתף: "לשבת פה עם הגר זה נס גדול מאוד"

הגר ברודץ׳, ששוחררה משבי חמאס באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר/איציק בירן

הגר ברודץ', ששוחררה משבי חמאס, השתתפה הערב (שלישי) באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר - שנערך באוניברסיטת תל אביב. שם, ברודץ' שיתפה בחוויותיה בשבי: "זה היה גיהינום. היו ימים שרציתי לבקש מהשובים שיסיימו עם זה. לשמחתי בלילות הילדים יחסית ישנו טוב, אבל אז הגיע הגיהינום שלי עם המחשבות".

"הייתי בטוחה שאביחי נרצח כחלק מכיתת הכוננות. המחבלים בשבי דאגו לעדכן אותי שאין יותר כפר עזה", סיפרה ברודץ' על הטרור הפסיכולוגי שנאלצה לעבור בשבי, "רק מול הילדים שידרתי עסקים כרגיל. הייתי בלחץ לקראת החזרה לארץ, מהידיעה שאני אצטרך לספר לילדים מה עלה בגורל אבא. הם שאלו אם הוא יחכה לנו מעבר לגבול ואמרתי להם שהוא יהיה במשמרת, כי הוא סטודנט לסיעוד".

"רק כשפגשתי את חן גולדשטיין לקראת היציאה, עוד בעזה, היא עדכנה אותי שאביחי מחכה לנו. וסיפרה ששמעה אותו ברדיו, שהוא נלחם עלינו", הוסיפה ברודץ' ושיתפה במחשבות שהטרידו אותה בלילות: "בלילה הגיע הגיהינום שלי עם המחשבות. מתי נשתחרר? האם? מה עם אביחי ומה עם הקיבוץ שלי? זה היה סיוט".

הגר ברודץ׳, ששוחררה משבי חמאס באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר. צילום: איציק בירן, מערכת וואלה!
הגר ברודץ׳, ששוחררה משבי חמאס באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר/מערכת וואלה!, צילום: איציק בירן

אביחי, שנכח באירוע גם כן, הוסיף: "אנחנו פה וזה כבר טוב. לשבת פה עם הגר זה נס גדול מאוד. אירוע שחלמתי עליו. אני סטודנט לסיעוד ואוהב בתי חולים. אבל הצוות של שניידר זה הצוות הכי טוב בעולם".

האירוע נערך בסימן הוקרה לצוותים הרפואיים של מרכז שניידר שטיפלו בילדים שנחטפו לעזה. באירוע השתתפו מאות אורחים, בהם משוחררים מהשבי נוספים - חן גולדשטיין, דניאל אלוני וקרן מונדר.

יו"ר נאמני שניידר, איילת שקד, סיפרה כי "הפעם הראשונה שבכיתי אחרי 7 באוקטובר הייתה כמה ימים אחרי כשאביחי התקשר אלי, הציג את עצמו ואמר שהוא חושב שאשתו וילדיו נחטפו יחד עם בת השכנים. אביחי אמר שהוא בהתחלה רצה למות כי חשב שכל משפחתו נרצחה. אחרי שנרגעתי, פניתי לאפרת מנכ"לית בית החולים ואמרתי לה שחייבים להתחיל להתארגן לחזרת החטופים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הגר ברודץ׳, ששוחררה משבי חמאס באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר. צילום: איציק בירן, מערכת וואלה!
הגר ברודץ׳, ששוחררה משבי חמאס באירוע ההתרמה השנתי של עמותת נאמני שניידר/מערכת וואלה!, צילום: איציק בירן

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר בסרטון שהוקרן באירוע כי "מחלקת השבים בשניידר שהוקמה למען השבים מעזה היוותה הוכחה לרגישות ולחמלה שבין כתליו. השיטה לפיה פעלו הוכחה כמוצלחת ומצילת חיים, בצורה יוצאת דופן. זו השקעה רבת שנים של אנשי סגל המחויבים מכל ליבם לרפואת ילדי ישראל".

מנהלת מרכז שניידר, ד"ר אפרת ברון הרלב, נאמה גם היא. "מי דמיין לפני שנה שהערב הזה יעסוק בנושא הזה. לפני שנה חלמנו על הרחבת בית החולים, על חדרי אומנות ואשפוז יום. לא שערנו שהחלום ישבר. גם מתוך הצער והעצב והבהלה מצאנו נקודה להתלות בה: שהילדים יחזרו מהר , ראשונים ואנחנו נקבל אותם ונחזיר להם תחושת ילדות ובית ואהבה. חלפו ארבעה חודשים והם הפכו כולם להיות חלק ממשפחת שניידר. לצערי, זו היה רגע קט של שמחה ואנחנו מחכים לעוד רגעים כאלה", אמרה.

"התבססנו על הניסיון בטיפול בילדים במצבים קשים", שיתפה פרופ' גילת לבני, מנהלת מחלקת השבים. "זה היה פאזל של מוחות, מתחום הנפש, הגוף, הטראומה והלוגיסטיקה. כולם נתנו מעצמם את כל כולם. עשינו סימולציה עשרה ימים לפני, עם שחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully