וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב שמסעיר את הרשת: כל מה שצריך לדעת על פרשת הפרשן הבכיר, דניאל עמרם והשכנה

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 19:25

הפרשן הביטחוני, אליהו יוסיאן, מנהל בימים האחרונים קרב ברשתות החברתיות - סביב תחקיר שפורסם - ובו טענות קשות נגדו. לאחרונה, הפך הקרב גם למשפטי וכולל פיצויים בסך מיליוני שקלים. מה נטען בתחקיר? מי מעורב? ומה צפוי כעת? | טוויטר כמרקחה

תביעת דיבה נגד ראש העיר בת ים/-

שמו של הפרשן הביטחוני אליהו יוסיאן, שהפך מאז פתיחת המלחמה בעזה לאורח קבוע בפאנלים של מהדורות החדשות וסיפק כמה התבטאויות שנויות במחלוקת - שב לאחרונה לכותרות. הפעם, זו הייתה מכה שלא ציפה לה. תחקיר שפרסם עיתונאי הרשת, דניאל עמרם, נגד יוסיאן, ובו טענות קשות כלפיו - החל כקרב ברשתות החברתיות - והסתיים כקרב משפטי ודרישה לפיצויים בסך מיליוני שקלים.

אליהו יוסיאן בכנס קבוצת בשבע בירושלים

25 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"כשאירני מבטיח - איראני מקיים". יוסיאן/פלאש 90, יונתן זינדל

תחילה, התחקיר

בסוף חודש מרץ, פרסם עיתונאי הרשת המצליח, דניאל עמרם, סרטון ובו תחקיר שארך יותר מ-45 דקות ובו שטח טעות קשות נגד הפרשן הביטחוני. אחת הטענות המרכזיות, והקשות יש לומר, שהטיח עמרם עסקה בניצול מיני לכאורה בתוך המשפחה. עמרם טען בתחקיר שיוסיאן מבצע לכאורה מעשה מין באחת מילדותיו. כמו כן, טען שאשתו של יוסיאן מכירה את המעשים, ולכאורה ממשיכה להגן על בעלה.

עמרם לא הסתפק בכך בתחקיר, וכדי "להוכיח" את טענותיו הפעיל את שכנתו של יוסיאן - כדי שזו תצלם באופן חשאי את הפרשן ומשפחתו דרך חלון ביתם, ומחוצה לו כשהם עוברים בשכונה. יתרה מזאת, עמרם ראיין בתחקיר שלו את השכנה, השתמש בצלם נוסף וראיין כמה "עדי אופי" נוספים כמו המורה הפרטית של אחת מילדותיו.

את התחקיר פרסם עמרם באתר היוטיוב המפורסם שלו, וברשתות החברתיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אליהו יוסיאן בכנס קבוצת בשבע בירושלים

25 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שיגר שורה של מכתבי תביעה. יוסיאן/פלאש 90, יונתן זינדל

יוסיאן נגד עמרם

יומיים לאחר פרסום התחקיר, הודיע יוסיאן בחשבון ה-X שלו על שורת מכתבי התראה, בסך מיליוני שקלים, ששלח נגד עמרם, הצלם שהעסיק והשכנה שלקחה חלק בתחקיר. "כחוט השני לאורך כל הפרסום ייחסת למרשי כי הוא מבצע באחת מילדותיו מעשי מין מגעילים במשך תקופה ארוכה וכי מעשים אלו ידועים למרשתי אך היא מגנה על בעלה ועל מעשיו הנטענים", נטען במכתב שנשלח לדניאל עמרם.

"אתה קבעת וחרצת את גורל הפרשה", נכתב, "על בסיס אפס ראיות ותחושות בטן בלבד. מדובר בעבודה עיתונאית זולה אך נפסדת תוך ביצוע עבירות פליליות כאילו לית דין ולית דיין. לא רק שאינך עיתונאי ולא תחקירן, גם ההתחזות שלך להיות כאלה נכשלה".

בהתראה לפני נקיטת הליכים ששיגר יוסיאן, דרש שעמרם יפרסם התנצלות פומבית על התחקיר שעשה, ימחק את התחקיר מהרשתות החברתיות ויתחייב שלא יפרסם את חלקו השני של התחקיר. כמו כן, דרש מעמרם פיצוי בסך שני מיליון שקלים "בגין הנזקים הישירים והעקיפים, הממוניים ולא ממוניים, שגרמת למרשיי ולשלושת ילדיהם".

בית המשפט נענה לבקשתו של הפרשן אליהו יוסיאן, והורה לדניאל עמרם להסיר כל פרסום בעניין היחסים בתוך משפחתו. בתגובה, עמרם אכן חסם את התחקיר שפרסם, ונמנע מלפרסם את חלקו השני.

אליהו יוסיאן. חדשות 12, צילום מסך
"התנהלות השכנה הפכה לחולנית וגרמה לו נזקים". יוסיאן/צילום מסך, חדשות 12

יוסיאן נגד השכנה

יוסיאן, כך לפי פרסומיו בחשבון ה-X שלו, הגיש תלונה במשטרה נגד עמרם ונגד השכנה שלקחה חלק בתחקיר שפרסם. כמו כן, השכנה של יוסיאן, קיבלה גם היא מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בסכום פיצוי דומה בסך שני מיליון שקלים. "יצאו מכתבים לפני נקיטת הליכים משפטיים, ע"י עו"ד אפרים דימרי, כנגדם בסך של שני מיליון שקלים כל אחד בנפרד, על הוצאת דיבה ולשון הרע, וזו רק ההתחלה", כתב הפרשן.

יוסיאן לא הסתפק בכך, ונגד השכנה הגיש גם בקשה לצו למניעת הטרדה - משום שזו לטענתו מטרידה אותו. במכתב הבקשה שהגיש לבית משפט השלום בחדרה, נכתב כי מאז אירוע ה-7 באוקטובר, עת הפך לפרשן מבוקש בכלי התקשורת והביע את דעתו בנושאים פוליטיים החלה השכנה להטריד אותו ואת משפחתו. לדבריו, היא נצמדה לדלת דירתם, צילמה והקליטה אותם, בלשה אחריהם ובכך פגעה בפרטיותם. יוסיאן טען כי התנהלות השכנה הפכה לחולנית וגרמה לו נזקים.

השופט אהוד קפלן שדן בבקשה לצו הרחקה שהגיש - אסר על השכנה להתקרב ליוסיאן ומשפחתו בכל דרך שהיא עד לדיון במעמד הצדדים - שהתקיים אמש. אז, בית משפט נענה לבקשתו של הפרשן הביטחוני והאריך ב-6 חודשים נוספים, התקופה המקסימלית בחוק, את הצו למניעת הטרדה מאיימת והרחקה נגד שכנתו - שעמה הוא מסוכסך.

בתגובה להחלטת בית המשפט, עו"ד אפרים דמרי, שמייצג את יוסיאן, מסר: "לאחר דיון ארוך בית המשפט השתכנע בטיעונים של מרשיי משפחת יוסיאן ופסק כי נגד השכנה ינתן צו למניעת הטרדה מאיימת למשך שישה חודשים התקופה המקסימאלית לפי החוק".

עו״ד אפרים דמרי. צילום : אבנר כהן, מערכת וואלה
"ביהמ"ש פסק כי ינתן צו למניעת הטרדה מאיימת למשך שישה חודשים". עו"ד אפרים דמרי/מערכת וואלה, צילום : אבנר כהן

ומה צפוי עכשיו?

הפרשן הביטחוני התייחס רבות בחשבון ה-X שלו לתחקיר של עמרם, ושיגר איומים לכל מי שהיה מעורב באופן ישיר או עקיף בפרסום או שיתוף התחקיר. לכל מי שהיה מעורב במישרין או בעקיפין בגלוי או בסתר לרשימת עלילת הדם נגדי, נגד אשתי וילדיי הקטינים, אומר במפורשות: 'כשאיראני מבטיח, איראני מקיים', זו רק תחילת הדרך. כמובן הכל במסגרת לחוק". וציטט את ביאליק: "נְקָמָה כָזֹאת, נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן עוֹד לֹא- בָרָא הַשָּׂטָן".

מאז פתיחת ההליך המשפטי, דניאל עמרם לא התייחס רבות לתחקיר נגד יוסיאן. בין היתר, בגלל שבית המשפט מונע ממנו להתייחס לסוגיה. אולם, לאחר הגשת הצו, כתב עמרם בחשבון ה-X שלו: "בעקבות צו שהגיש המדובר בשישי סמוך לשבת (כדי שלא נוכל להגיב עד לסגירת בתי המשפט בשבת) לא יעלה חלק 2 שהיה אמור לעלות היום. זה נחמד לבקש צו ואז לפרסם עשרות פוסטים מלאים בשקרים ועיוותים כשאסור לי להגיב בנושא על פי חוק".

כמו כן טען עמרם: "יצוין שהוא ביקש שהצו יחייב להסיר רטרואקטיבית פרסומי עבר בנושא המדובר. אך השופטת סירבה לבקשה ואישרה צו רק לפרסומי עתיד באופן זמני. הסרטון חלק 1 הוסר בגלל פניה אישית שנעשתה מן המועצה לשלום הילד (שגם עדכנו שהם מטפלים בעניין) נמשיך להוציא את האמת לאור. בין אם זה בתוך כותלי בית המשפט, או מחוצה לו כשיותר על פי חוק".

בתוך כך, ביום שלישי הבא, ידון בית משפט השלום בטבריה בבקשתו של יוסיאן להסיר לצמיתות את הפרסומים נגדו בעניין התחקיר שביצע דניאל עמרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully