וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילה ורדה, המבוגרת ביותר בספארי, מתה בגיל 66

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 15:07

הפילה הותיקה ביותר בספארי מצאה את מותה בגיל המופלג, המבוגר בעשור מתוחלת החיים הממוצעת לבני מינה. בשנת 1962 הגיעה לגן החיות של תל אביב כפילפילונת - כשבמהלך השנים המליטה 10 צאצאים יחד עם בן זוגה מותק

ורדה הפילה המבוגרת ביותר בספארי הלכה לעולמה. הילה פלדמן- גרא מנהלת שיווק ויח"צ, אתר רשמי
הפילה הותיקה ביותר בספארי. ורדה לצד הפילים/אתר רשמי, הילה פלדמן- גרא מנהלת שיווק ויח"צ

ורדה, הפילה המבוגרת ביותר בספארי, מתה אמש (שני). זאת, בגיל 66, בעודה מבוגרת בעשור מתוחלת החיים הממוצעת של פילים אסיאניים בגני חיות.

עובדי הספארי סיפרו אודות במקרה, שהחל ביום ראשון בבוקר, אז תרועות רמות שנשמעו מחצר הפילים הזעיקו את המטפלים למתחם. שם, ראו את ורדה שכובה על הקרקע - ולצידה עדר פילים מתגודד. לפתע, מחזה לא צפוי התרחש לנגד עיניהם, כשארבע פילות ופיל צעיר ניסו לעודד את ורדה להיעמד על רגליה במשך שעה ארוכה.

עוד סיפרו על מאבקיה של הפילה המבוגרת והאהובה על הפילים לקום, תוך היעזרות בקוביית חציר גדולה שקורבה אליו בעזרת מנוף על מנת לספק לה תמיכה, וכן מאמצים נוספים של הצוות הטיפולי לעזור לה - אולם ללא הועיל. בתום שעות ארוכות ונוכח הידיעה הבלתי נמנעת בדבר מותה הקרב, היות ופילים לא יכולים לשכב על קרקע אנכית בשל כובד משקלם, החליט צוות הספארי על המתת חסד.

ורדה הפילה המבוגרת ביותר בספארי הלכה לעולמה. הילה פלדמן- גרא מנהלת שיווק ויח"צ, אתר רשמי
בוצעו כמה ניסיונות לסייע לה לקום. הפילה ורדה/אתר רשמי, הילה פלדמן- גרא מנהלת שיווק ויח"צ

"אנו מוצאים נחמה בעובדה שיכולנו לקצר לורדה את משך הזמן בו היא שכבה על האדמה חסרת אונים, כשנשימותיה מתחילות להיות כבדות ואיטיות מהרגיל, שכן פילים לא יכולים לשכב על קרקע אנכית. כובד משקלם מקשה על ריאותיהם לנשום", מסרה הילה פלדמן גרא, דוברת הספארי. "צוות הספארי שבור, במיוחד מטפלי מחלקת הפילים. גם הפילים מתאבלים. לאחר שורדה נשמה את נשימתה האחרונה ניתנה לפילים בעדר הזדמנות לראות ולהבין שהיא מתה ולהיפרד ממנה. הפילים עשו זאת כמו שרק פילים יודעים. בתרועות מחרישות אוזניים שלא השאירו אף אחד אדיש. הם עברו זה אחר זה כשכל אחד שולח בתורו את החדק לכיוונה של ורדה כדי למשש ולהרגיש אותה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ורדה הפילה המבוגרת ביותר בספארי הלכה לעולמה. הילה פלדמן- גרא מנהלת שיווק ויח"צ, אתר רשמי
"עברו זה אחר זה ושלחו את חדרם לכיוונה של ורדה"/אתר רשמי, הילה פלדמן- גרא מנהלת שיווק ויח"צ

ורדה הגיעה לספארי כשנסגר גן החיות של תל אביב, יחד עם הזכר מותק שמת לפני כשנתיים, לאחר שהשניים הגיעו יחד כפילונים צעירים לגן החיות של תל אביב עוד בשנת 1962. במשך השנים, נולדו לזוג עשרה צאצאים שנמצאים כעת בגני חיות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully