וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה גשומה - עונת הרחצה נפתחת בסערה: מפלס הכנרת במרחק 61.5 ס"מ מהקו האדום העליון

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 16:13

ממדידה שביצעה רשות המים עולה כי מפלס הכנרת עלה בסנטימטר בודד ביממה האחרונה, מה שמעמיד אותו במרחק 3 וחצי מטרים מהקו האדום התחתון. עוד עולה מהנתונים כי המפלס במרחק של כ-5 מטרים מהקו השחור - שהימצאות מתחתיו עלולה לגרור השלכות משמעותיות

הכנרת מזנקת: עלייה של עשרות סנטימטרים בשבועיים/דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

מפלס הכנרת עלה בסנטימטר בודד ביממה האחרונה - כך עולה ממדידה שביצעה היום (שלישי) רשות המים. זאת, מציב את מפלס המים במרחק 61.5 סנטימטרים בלבד מהקו האדום העליון שנקבע - 208.80- מטרים מתחת גובה מפני הים התיכון.

בין הרום העליון לרום התחתון קיים הפרש של 4.20 מטרים, כלומר - המפלס שנקבע כקו האדום התחתון של הכנרת הוא 213- מטרים מתחת גובה פני הים. מכאן, שהמפלס שנמדד היום גבוה מהקו האדום התחתון ב-3.585 מטרים בלבד.

הנתונים מתפרסמים על רקע פתיחת עונת הרחצה בכנרת, שבוע לפני מועד פתיחתה הרשמי של העונה על פי חוק. זאת, מפני שעיד אל-פיטר חל השנה לפני חג הפסח. כבר בשבועות האחרונים, עוד לפני הפתיחה הרשמית, נרשמה בחופי האגם בתפוסה גדולה יותר בהשוואה לשנים קודמות. "זה מובן, אנשים רוצים לבוא לכנרת ולהתאוורר", הסביר סגן-ניצב יגאל בן-לולו , מפקד תחנת המשטרה בטבריה, שהכנרת וחופיה נמצאים באחריותו.

המלחמה בצפון, פינויים של יישובים רבים וסגירת עסקים ואתרי תיירות בגליל העליון, מותירים מחוץ לתחום את הנחלים, אתרי הרפטינג בירדן ומקורותיו ושלל מקומות מוצלים, רטובים וקרירים שאהובים במיוחד על הנופש הישראלי.

חוף צמח הבוקר, 4 בפברואר 2024. דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
המפלס במרחק מהקו האדום העליון. הכנרת/אתר רשמי, דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

בעבר, אחרי רצף של שנים שחונות, ירדה הכנרת אף נמוך מהקו האדום התחתון, אז נקבע מפלס תחתון חדש שכונה "הקו השחור". מפלס זה עמד על 214.87- מטרים מתחת לפני הים. ב"קו השחור" תפסק השאיבה מהכנרת בגלל חשש כי יגרמו למערכת האקולוגית של האגם נזקים בלתי הפיכים. בגובה זה גם צפויה בעיה בשאיבת מים מהכנרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully