וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכוהול, כלי שיט ממונעים ועומס מבקרים: במשטרה נערכים לפתיחת עונת הרחצה בכינרת

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 8:54

סגירת אתרי התיירות והנופש בצפון בעקבות המלחמה, תוביל נופשים רבים לכינרת - כך צופים במשטרת טבריה, ונערכים לעומס מבקרים חריג. מלבד ויסות האנשים, למשטרה אתגרים רבים: מהמצב הביטחוני שעלול להסלים ועד כלי השיט שמילאו בשנים האחרונות את הימה - ומסכנים את הרוחצים

בן 12 נפצע קשה ממדחף של סירה בכנרת, 14 ביולי 2023/צילום מבצעי מד"א

עונת הרחצה בכנרת תפתח היום (שלישי) - שבוע לפני מועד פתיחתה הרשמי של העונה על פי חוק וזאת בשל עיד אל-פיטר שחל השנה לפני חג הפסח. כבר בשבועות האחרונים, עוד לפני הפתיחה הרשמית, חופי האגם בתפוסה גדולה יותר בהשוואה לשנים קודמות. "זה מובן, אנשים רוצים לבוא לכנרת ולהתאוורר", הסביר סגן-ניצב יגאל בן-לולו , מפקד תחנת המשטרה בטבריה. הכנרת וחופיה נמצאים באחריות התחנה שלו ושם נערכים לקיץ עמוס במיוחד.

המלחמה בצפון, פינויים של ישובים רבים וסגירת עסקים ואתרי תיירות בגליל העליון, מותירים מחוץ לתחום את הנחלים, אתרי הרפטינג בירדן ומקורותיו ושלל מקומות מוצלים, רטובים וקרירים שאהובים במיוחד על הנופש הישראלי. באיגוד ערים כנרת אמרו כי "העונה הקרובה תהיה עמוסה במיוחד, עקב המציאות המורכבת באזור הצפון והמפונים הרבים ששוהים במלונות ובחדרי אירוח בסובב כינרת, בעקבות המצב הביטחוני שאינו מאפשר להם לשוב לביתם".

סנ"צ בן-לולו מסכים עם הערכה זאת ומצפה כי יחד עם 14,000 מפוני הגליל העליון שעברו לטבריה ולסובב כנרת, יגיעו לחופים מבקרים שלא תתאפשר להם חופשה צפונה משם. לדבריו, עונת הרחצה השנה היא "אתגר לא פשוט". על פי הנתונים שבידיו, בחצי השנה שבין אפריל לאוקטובר מגיעים בדרך כלל לכנרת כחמישה מיליון מבקרים ובעונת הרחצה הקרובה צפוי הנתון הזה לגדול.

כנרת, 01 בפברואר 2024. תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
איגוד ערים כנרת מפעיל "חופים שקטים", שבהם אסור להשמיע מוסיקה/אתר רשמי, תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת

לצד ויסות התנועה בכבישים שסביב האגם, המשימה המרכזית של המשטרה תהיה שמירת הסדר בחופים. כבר מספר שנים שאיגוד ערים כנרת מפעיל "חופים שקטים" שבהם אסור להשמיע מוסיקה בעוצמה גדולה. מדובר בחלק ממסע להשבת הכנרת לכלל הציבור ובעיקר למשפחות, אחרי שנים שבהן הדירו את רגליהן מהחופים שבהם גברו תופעות אלימות, רעש ולכלוך.

המשטרה ביחד עם פקחי איגוד כנרת הגבירו את פעילות האכיפה והשמירה על הסדר והשקט הציבורי בחופי הכנרת ומסתייעים במוקד מצלמות שמכונה 'כנרת בטוחה', השולט ב-160 מצלמות אבטחה שהוצבו בחופים.

למציאות המורכבת מצטרף השנה הצורך להיערך למצב שבו יהיה צורך לפנות את הנופשים בגלל אירוע ביטחוני. "זה אירוע שיכול לקרות בכל רגע נתון", אמר סנ"צ בן-לולו. לדבריו הובן שלא נכון יהיה להציב מיגוניות בחופים, משום שאלו לא יספיקו לאלפי נופשים והניסיון להגיע אליהן ולמצוא מחסה עלול לגרום לתוצאה הפוכה, של דוחק גדול. "ההנחיה לציבור במקרה כזה היא לשכב על הקרקע ולשים ידיים על הראש ולנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חוף כינרת גינוסר 23 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"אי אפשר להכניס לכינרת אין סוף כלי שייט ממונעים - צריך לעשות הגבלה"/ראובן קסטרו
סירות שיטור ימי בכנרת. דוברות משטרת ישראל
סירות שיטור ימי בכנרת/דוברות משטרת ישראל

אבל גם בשגרה לא מסתיימים האתגרים. בראיון עם סנ"צ בן-לולו הוא ושב ומזכיר את השימוש באלכוהול כגורם המרכזי להתפתחות של תופעות אלימות, התנהגות פרועה ושייט מסוכן במי הכנרת. "אנחנו מתכוונים למנוע אלימות בחופים ואם צריך אנחנו שופכים אלכוהול בכל מקרה שיש חשש להפרת הסדר הציבורי", הבהיר. "השימוש באלכוהול, ההתנהגות הפרועה והמוזיקה הרועשת הבריחו בעבר משפחות מהחופים. בשנים האחרונות המשפחות התחילו לחזור לכנרת ואנחנו מתכוונים שהמגמה הזאת תמשך. אנחנו רוצים שאנשים יבואו, ייהנו ויחזרו הביתה מרוצים".

לנופשים הרבים שיגיעו מצפה הכנרת גם השנה עם מפלס גבוה, אבל התמונה לא מושלמת. בתוך האגם מתרחשות תופעות שמעכירות את ההנאה ואפילו מסכנות חיים. במקביל לעליה במספר הנופשים באגם הלאומי גדל מדי שנה מספר כלי השייט הממונעים ששטים בכנרת.

"הכנרת היא לא אגם גדול ואי אפשר להכניס אליה עד אין סוף כלי שייט ממונעים. צריך לעשות לזה הגבלה מסוימת", מבקש בן-לולו מרשויות המדינה שאמורות לעשות סדר בתחום הזה. למרבה הצער עוד לפני שעונת הרחצה נפתחה רשמית, כבר נרשמה בכנרת תאונה קטלנית. בסוף השבוע, נהרג גבר בן 33 מפגיעת מדחף של סירה. בשנים האחרונות כמעט מדי קיץ יש תאונות דומות שנגמרות במוות ובפציעות.

מבלים בחופי כינרת. איגוד ערים כינרת,
"השילוב של אלכוהול והשטת אופנוע ים הופך לכלי רצחני"/איגוד ערים כינרת

לעומס הכבד של כלי השיט על הכנרת מצטרפת בעיה משמעותית שהמחוקקים עדיין לא מצאו זמן לפתור אותה. כבר מספר שנים שפרנסי איגוד ערים כנרת והמשטרה מבקשים שיחוקק חוק שאוסר להשיט כלי שיט ממונעים בכנרת תחת השפעת אלכוהול.

כן, משיט סירה יכול להיות שיכור ואין חוק שמקנה לשוטרים כלי אכיפה שימנע את זה. "השילוב של אלכוהול והשטת אופנוע ים או סירה הופך לכלי רצחני", הבהיר סנ"צ בן-לולו. "כלי שמשתולל בקרבת שוחים ורוחצים עלול לסכן את חייהם", הוסיף.

לדבריו "כשנכנס אלכוהול לתוך התמונה זה פוגע בשיקול הדעת של המשיט וזה נושא שחייב להיות מטופל. בינתיים אין אפשרות לבדוק השטת של כלי שייט תחת השפעת אלכוהול, אפילו אסור לשפוך אלכוהול מסירות". אם צריך להוסיף עוד פרט למציאות המורכבת, הרי מתברר שלבעל רישיון שיט מותר לאפשר לאחד הנוסעים שלצדו להשיט את הסירה או את אופנוע הים.

"זה בסדר אם המשיט אחראי, אבל אותי מטריד אם לתוך הסיטואציה הזאת נכנס אלכוהול שעלול להוביל לשיקול דעת מוטעה. זה מתכון לאסונות", הבהיר סנ"צ בן-לולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully