וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיחה בכוח וסטרה: מנהלת גן בחולון נעצרה בחשד להתעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 16:10

בעקבות מעצרה הוציא משרד החינוך צו הפסקה מנהלי לגן בראשותה ל-60 יום. על פי החשד, הגננת, זיוה משיח בת 62, התעללה בפעוטות ב-24 אירועים שונים. מעצרה הוארך בחמישה ימים

"שקט! שקט! שימי ראש!": ההקלטות מההתעללות בגן בחולון/מערכת וואלה!

זיוה משיח בת ה-62, מנהלת "גן אולימפי" בחולון, נעצרה היום (שלישי) בחשד שהתעללה בפעוטות במוסד החינוכי. בעקבות חקירתה משרד החינוך הוציא צו הפסקה מנהלי לגן לתקופה של 60 יום. מעצרה של משיח הוארך בחמישה ימים. מהקלטות שהגיעו לידי וואלה! נשמעים הילדים בגן בוכים, בעוד שהגננות והסייעות צועקות לעברם מילים קשות. בין היתר נשמעת אחת הגננות צועקת לעבר ילד: "חצוף. תשים ראש כבר. שקט, שיגעת אותי".

על פי החשד, משיח התעללה בפעוטות בגילאים שבעה חודשים ועד שלוש שנים, ב-24 אירועים שונים. מחומרי החקירה הראשונית עולה כי בין האירועים היו פעמים בהם היא הטיחה פעוט על כיסא כדי שיישב עליו, טפחה באגרסיביות בפעוט בזמן שניסתה להשכיב אותו על מיטה, נתנה שתי סטירות בכל לחי לאחד הילדים ונסיתה להרים תינוק מהרצפה באמצעות משיכתו מידו עד כדי כך שהיא הסתובבה בעת שהרימה אותו.

חוקרים במשטרה פתחו בחקירה לאחר שהורים בגן שיתפו את עובדי משרד החינוך בעיר שהגישו את התלונה למשטרה. כחלק מהחקירה הוצא צו חיפוש בגן במהלכו נאספו תיעודים שונים ממצלמות אבטחה שמחזקים את החשד לעבירות המיוחסות לגננת.

השפשופים על הצוואר של הילד שנחשד שהתעללו בו בגן הילדים בחולון

9 באפריל 2024. באדיבות המצולמים
השפשופים על צווארו של הילד/באדיבות המצולמים
גן ילדים. Michael Giladi, פלאש 90
גן ילדים, אילוסטרציה/פלאש 90, Michael Giladi

בנה של ד' נכנס למעון בתחילת השנה, כשהיה בן תשעה חודשים. "בהתחלה הכול היה רגיל, אבל כשיצאתי לעבוד פתאום קלטתי שיש אירועים והתנהגויות חשודות, הילד עובר רגרסיה, מסרב לאכול ומתעורר כל חצי שעה בלילה בצרחות, כאילו כורתים לו איבר", אמרה בשיחה עם וואלה!. "הייתי לוקחת אותו מהגן והיה אפתי לחלוטין. הייתי קוראת בשמו והיה פשוט בוהה. בדרך כלל הוא ילד שמח ותקשורתי. הגננות סיפרו שהוא שמח ואוכל טוב אבל הוא היה חוזר הביתה כל כך רעב שהיה רועד, צורח שייתנו לו אוכל ומתעלף מרוב שהיה מותש".

"הייתה פעם שחזר עם סימנים על הצוואר. הגננת לא ידעה להסביר למה", שחזרה. בשלב זה החליטה להכניס איתו מכשיר הקלטה. "מתוך שש שעות שהיה בגן שמעתי בכי של ארבע שעות. הזנחה חמורה. לא פנו אליו בשמו פעם אחת. רק צעקות, רק השפלות. הסייעת אמרה לו שהוא חצוף, שיש לה צמרמורת ממנו, שהיא לא יכולה לשמוע אותו כבר. היא אמרה לו 'ככה אתה מתנהג? אז אתה לא תאכל'. שמעתי אותה צועקת גם על ילדים אחרים, על ילדה אחרת שמתעוררת משנתה 'שימי ראש, לא יכולה לשמוע אותך יותר' ורעשים - בום, בום. ביימו תמונות של הילדים שמחים לשלוח להורים ואני רואה שהפנים שלו נפוחות מבכי. הכול שקרים, מפעל נוכלות. ואני לא מבינה אם בכה כל כך הרבה למה לא להתקשר?".

החשד להתעללות נחשף בעקבות פניית ההורים לפיקוח, שהגיעו לגן וצפו בהקלטות מאותו יום ממצלמות האבטחה. "הגיעו מהר אחרי כמה ימים. באותו ערב התקשרה ועדכנה שראתה הרבה ליקויים כשביקרה במעון. היא לא יכלה לספר מה ראתה אבל פנתה בעצמה למשטרה", סיפרה ד'.

חן קובריץ, ממטה המאבק למען הילדים סיפרה על המקרה: "לפני כשבועיים פנתה לאלה קינן זריהן, מנהלת סיירת מטה המאבק בחולון, אמא שחשדה שמשהו לא תקין מתרחש בגן בכיתת התינוקות והיא תודרכה להכניס מקליט. לאחר שמיעת ההקלטה, נעשתה פניה לפיקוח בבקשה להגיע לגן לצפות במצלמות לאור חשד שלנו לאלימות ואכן המפקחת הגיעה לגן, צפתה ופתחה את התלונה במשטרה, מה שמוכיח את המשמעות והחשיבות של צפיה במצלמות באופן מידי כשיש חשד.

"באם היתה גישה להורים או לאמא שחשדה, כבר באותו הרגע הסבל של הילדים הללו לכאורה, היה נמנע וכרגע זאת קרה בזכות אמא אחת עירנית שהחליטה לבדוק מה קורה בגן. תיקון חוק המצלמות במעונות היום 0 עד 3 כך שתהיה גישה להורים, חייב לעבור גם בקריאות הבאות על מנת למנוע עוד ועוד פגיעות בילדים חסרי ישע."

התעללות בילדים לכתבה. GETTY, אתר רשמי
"הילד עבר רגרסיה, מסרב לאכול ומתעורר כל חצי שעה בלילה בצרחות". אילוסטרציה/אתר רשמי, GETTY

בעקבות החקירה הורה בית משפט השלום בתל אביב על הארכת מעצרה של משיח ב-6 ימים נוספים. "החשודה נעצרה, נחקרה, הוטחו בה סרטונים בהם היא נצפית מבצעת את העבירות כלפי הפעוטות", פירט נציג המשטרה בדיון רס"מ ניר מלכה. "החשודה מסרה גרסה. על חלק מהאירועים השיבה כי אין בכך לדברים וכי במצלמות האירועים נראים חמורים מכפי שהם בפועל. בנוסף בחלק מהשאלות שמרה על זכות השתיקה".

עו"ד אביעד לנצ'נר שמייצג את משיח ציין שמדובר באישה מבוגרת ללא עבר פלילי וכי אין סיבה להותיר אותה במעצר, שכן לשיטתו היא לא מהווה סכנה ואין ביכולתה לשבש את החקירה. "היא עברה שני אירועים מוחיים לא מזמן", הוא טען. "היא נוטלת תרופות. על מה עוצרים אותה? אני אסכים להרחקה במקום שיבואו להאריך את המעצר".

לאחר שבמשטרה ביקשו להאריך את מעצרה ב-7 ימים נוספים, השופט רוית פלג בר-דיין הורתה על הארכת מעצרה ב-6 ימים. בהחלטה השופטת בר-דיין טענה שמחומרי החקירה מלמדים "על קיומו של חשד סביר כנגד החשודה לביצוע העבירות המיוחסות לה". עוד היא הוסיפה כי "במספר אירועים שונים הגננת שאחראית על שמירה והגנה על נפשם ובריאותם של הקטינים המצויים במשמורתה, לא פעם אחת פעלה נגדם באופן כוחני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully