וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון, סיסי ועבדאללה במאמר משותף: "הפסקת אש בעזה - עכשיו"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 8:51

נשיאי צרפת ומצרים ומלך ירדן קראו במאמר שפרסמו ב"וושינגטון פוסט" לעצור את המלחמה ולחדש את תהליך השלום. "אלימות, טרור ומלחמה לא יכולים להביא שלום למזרח התיכון. פתרון שתי המדינות כן"

בווידאו: תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/צילום: דו"צ

מנהיגי צרפת, מצרים וירדן קראו היום (שלישי) במאמר משותף שכתבו להפסקת אש מידית בעזה, ברקע הלחץ הבינלאומי הגובר על ישראל לסיים את המלחמה הנמשכת זה יותר מחצי שנה.

"המלחמה בעזה והסבל ההומניטרי הקטסטרופלי שהיא גורמת חייבים להסתיים כעת", כתבו נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן. "אלימות, טרור ומלחמה לא יכולים להביא שלום למזרח התיכון. פתרון שתי המדינות כן. זוהי הדרך האמינה היחידה להבטחת שלום וביטחון לכולם, ולהבטיח שלא הפלסטינים ולא הישראלים יצטרכו עוד לחיות מחדש את הזוועות שפקדו אותם מאז מתקפת 7 באוקטובר".

לדבריהם, "ב-25 במרץ, מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה סוף סוף את אחריותה בדרישה להפסקת אש מידית בעזה. זהו צעד קריטי שיש ליישם במלואו ללא דיחוי נוסף לאור המחיר האנושי הבלתי נסבל של המלחמה. אנו מדגישים את הצורך הדחוף להביא להפסקת אש קבועה בעזה".

תושבים חוזרים לחאן יונס וצופים בהרס. רויטרס
תושבים חוזרים לחאן יונס וצופים בהרס/רויטרס

שלושת המנהיגים הדגישו גם את הקריאה של החלטת מועצת הביטחון לשחרור מידי של כל החטופים והביעו תמיכה בהמשך שיחות התיווך בין ישראל לחמאס שאותן מובילות מצרים, קטאר וארצות הברית.

בנוסף לכך, הם הזהירו מפני כניסה קרקעית לרפיח, כפי שמאיימים בישראל, שבה מצטופפים כמיליון וחצי פלסטינים, רבים מהם נמלטו מאזורים אחרים ברצועה ההרוסה.

"מתקפה כזו רק תביא יותר מוות וסבל, תגביר את הסיכונים וההשלכות של עקירה המונית של תושבי עזה ותאיים על הסלמה אזורית. "הגנה על אזרחים היא חובה משפטית בסיסית עבור כל הצדדים והיסוד של המשפט ההומניטרי הבינלאומי. אסור לחלוטין להפר חובה זו", כתבו.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully