וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובא למנוחות דוד בן אברהם - הגר הפלסטיני שנורה בשוגג על ידי צה"ל

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 2:20

בן אברהם, שנורה למוות על ידי כוחות צה"ל בחודש שעבר כשזוהה בטעות כמחבל, הובא למנוחות בבית הקברות הר ברכה שבשומרון. זאת, על אף מאבק עיקש מצד ילדיו, שהתנגדו לקבורה יהודית. יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, ספד לו: "היית כמו רות של ימינו, מבקש בשם כל העם את סליחתך"

הלוויתו של דוד בן אברהם/מועצה אזורית שומרון

אתמול (שני) הובא למנוחות דוד בן אברהם, הגר הפלסטיני שנורה למוות על ידי צה"ל כשזוהה בשוגג כמחבל. בן אברהם נקבר בקבורה יהודית, על פי בקשתו. זאת, על אף התנגדות ילדיו שביקשו לקבור אותו בעצמם. "אנחנו מבקשים בשם כל עם ישראל את סליחתך", ספדו לו מקורביו.

בן אברהם נקבר בבית הקברות בישוב הר ברכה שבשומרון, בנוכחות רבים שהגיעו לכבד אותו בדרכו האחרונה. על מקום קבורתו התנהל מאבק עיקש. ילדיו התנגדו לקבורה יהודית ודרשו לקבור אותו בעצמם, בסמוך לבית מגוריו בעיר חברון. אך בתום סאגה משפטית שהתנהלה בשבועים האחרונים, בית משפט הורה כי לכבד את "רצון המת" בכך שהתגייר והפך ליהודי ועל כן בקשת המשפחה נדחתה.

קברו של בן אברהם מוקדם סמוך לקברו של יעקב שלמה פרג, שנרצח בפיגוע סמוך להר ברכה בשנת 1998. אחיו, חיים פרג ספד לבן אברהם ואמר כי "הכרתי אותך במשך חמש שנים, וחייתי את סיפור חייך. היית נרדף גם על ידי מדינת ישראל וגם על ידי הרשות הפלסטינית והחמאס, שראו בך בוגד רק משום שרצית להיות יהודי. גדלת כיהודי, הייתי לך כאבא, וילדיך גם רואים בי אב. לצערי, המדינה לא קיבלה את הגיור שלך".

דוד בן אברהם ההרוג בצומת אלעזר שבגוש עציון. חיים פרג, אתר רשמי
הובא למנוחות דוד בן אברהם, שנורה בשוגג על ידי כוחות צה"ל/אתר רשמי, חיים פרג

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון סיפר על החיים הקשים של בן אברהם, וחוסר השייכות שהתמודד עימו. "עשית דרך חתחתים כדי להגיע לעם היהודי, ושילמת מחיר דמים. פעם אחר פעם, בעינויים קשים, על ידי הרשות הפלסטינית והחמאס, בכלא בחברון", ספד לו, "סבלת הרבה גם מהמחבלים מהאויבים, וגם מכאלו שלא הבינו את גודל הדמות שלך, את גודל האהבה שלך לעם שלך".

עוד הוסיף דגן כי "אנחנו מבקשים בשם כל עם ישראל את סליחתך. סליחה על מה שנאלצת לעבור בחייך וסליחה על הטרגדיה האיומה שבה מצאת את מותך, למרות שחיילי צה"ל משקיעים במסירות נפש את כל נשמתם כדי להגן על עם ישראל. דוד אחינו היקר, עם ישראל מכיר וגם ממשלת ישראל הכירה אחרי מותך בצורה רשמית ומלאה ביהדותך ובאזרחותך, אתה חלק ממדינת ישראל, אתה חלק מעם ישראל, היית כמו רות של ימינו. אנו מצדיעים לך. אדמת השומרון מחבקת אותך באהבה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הלוויתו של דוד בן אברהם - הגר הפלסטיני שנורה למוות מאש כוחותינו. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
"שילמת מחיר דמים וסלבת הרבה עינויים בחייך". הלוויתו של דוד בן אברהם/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

נועם ארנון, חבר של בן אברהם ודובר היישוב היהודי בחברון ספד לו גם כן. "כמו אברהם אבינו, ששבר את הפסלים והלך בעקבות אמונתו, גם כאשר הושלך לכבשן האש, כך הלך בנו, דוד בן אברהם, בעקבות אמונתו, שבר את הפסלים, והיה מוכן לעבור באש ובמים, מול כל המכשולים", מסר ארנון, "לנו, שנולדנו יהודים, אין יכולת להבין מול אלו אתגרים וקשיים הוא עמד. שאלתי אותו פעם אחר פעם - מדוע? והוא ענה - אני מאמין שזאת האמת, ואני מוכן לכל".

"כאן נסגר המעגל. אנו נמצאים כאן, ליד המקום בו אברהם אבינו החל את המסע הגדול בארץ ישראל, המקום בו קיבל את ההבטחה על ארץ ישראל", הוסיף וספד ארנון, "אברהם אבינו המשיך מכאן דרומה לחברון, בה קבע את מושבו; ובנו, דוד בן אברהם, יצא מחברון ונטמן כאן, במקום בו מקבל אותו הקדוש יעקב פרג, הי"ד. כך נסגר מעגל היסטורי, אישי ואנושי לא יאומן. היום העם היהודי עושה צדק מאוחר עם האיש המיוחד הזה, שזכינו ללוות אותו לאורך חייו ולאחר מותו".

חלקת הקבר של דוד בן אברהם - הגר הפלסטיני שנורה בשוגג על ידי צה"ל. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
"ראו בך בוגד רק משון שרצית להיות יהודי". חלקת הקבר של דוד בן אברהם/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

בן אברהם, שנולד כסמאח זייתון, החליט להצטרף לעם היהודי בעקבות דרכו של סבו, עיד אל זיתון, שהציל כ-25 יהודים בזמן פרעות תרפ"ט בחברון. הוא הצליח להתקבל לתוכנית גיור בבית הדין לגיור של הרב קרליץ בבני ברק. לאחר הליך ממושך עבר את ההליך, קיבל אישור לגיור, ונקרא שמו - דוד בן אברהם.

בשנת 2019 נכנס לכלא בחברון ל-58 ימים, אחרי שנעצר על ידי הרשות הפלסטינית. הוא העיד כי נעצר אחרי שהתגייר, וספג מכות במהלך מעצרו. "שמו אותי בבניין הממשל בחברון עם עוד אנשים והשומרים אמרו לכולם שהתגיירתי ושאני יהודי", סיפר אז. "כל פעם התנפלו עליי אסירים, חנקו אותי והכו אותי חזק מאוד". בהמשך הועבר זיתון לצינוק, שבו שהה עד ששוחרר. אנשי דת מוסלמים ניסו לשכנע את זיתון לחזור בו מהגיור - אך הוא סירב.

מסמך גיור של סאמח זיתון -דוד בן אברהם אבינו, נורה למוות על ידי חיילים, חברון 21 במרץ 2024. ללא, אתר רשמי
"הלך בדרכו של סביב, שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט". מסמך הגיור של דוד בן אברהם/אתר רשמי, ללא

יוסי דגן וחיים פרג פעלו רבות לשחרורו של בן אברהם מהכלא. דגן פעל לגייס כספים לצורך הערבות שהופקדה בבית המשפט הפלסטיני בחברון, ובמקביל היה בקשר עם גורמים בכירים במנהלת התיאום והקישור במנהל האזרחי. פרג שבת רעב במשך 14 יום בדרישה לשחררו, ופנה לשרי הביטחון והפנים דאז נפתלי בנט ואריה דרעי בבקשה שיעניקו לו אזרחות ויפעלו לחילוצו.

בחודש שעבר, הגיע בן אברהם לתחנת אוטובוס בצומת אלעזר בגוש עציון. חיילי צה"ל שהיו במקום פגשו בו, חשדו כי מדובר במחבל וירו בו. בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה אותה נשא תמיד לצורך הגנה עצמית, אך לא השתמש בה. לאחר זמן קצר הוא מת מפצעיו.

לאחר התקרית הקשה צה"ל מסר בתגובה כי "במהלך פעילות מבצעית, ביצע כוח צה"ל ירי לעבר פלסטיני שעורר את חשדם בצומת אלעזר שבחטיבת עציון, זוהתה פגיעה ובהמשך נקבע מותו של הפלסטיני. מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע החמור, הורתה הפרקליטות הצבאית על פתיחה בחקירה של המשטרה הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully