וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מינה מפכ"ל חדש: ניצב אבשלום פלד

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 18:18

פלד, סגן המפכ"ל כיום, יקודם לאחר שמינויו יאושר בוועדה למינוי בכירים ובממשלה. במחנה הממלכתי הדגישו כי המינוי יושלם אך ורק אם יוסכם מצדם, זאת בכפוף להסכם בינם לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום. בנוסף הודיע השר על מינויו של תנ"צ בועז בלט כממלא מקום ראש להב 433

בווידאו: דברי מפכל ומפקד היממ במעמד טקס הענקת דרגות קצונה/צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (שני) שניצב אבשלום פלד ימונה למפקח הכללי של משטרת ישראל. נכון להיום ניצב פלד הוא סגנו של מפכ"ל המשטרה. המינוי יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה.

בתגובה להודעה על המינוי, הדגישו גורמים במחנה הממלכתי כי עליו לקבל אישור מצדם: "בהסכם שאיתו נכנסו לממשלה כתוב שחור על גבי לבן שמינוי מפכ"ל ובכירים אחרים אשר קשורים למצב הלחימה מחייבים אישור בהסכמה, אנחנו מצפים מראש הממשלה לעמוד בהסכם". הם הוסיפו, "בן גביר רק הודיע על המועמד שלו, והדרך להשלמת המינוי עוד ארוכה - אנחנו נלמד את המועמד, לא נחווה עליו דעה בשידור חי".

בהסכם בין הליכוד למחנה הממלכתי להקמת ממשלת החירום נקבע כי מינויים בכירים בממשלה יוארכו עד לסוף תקופת הלחימה ומינויים ייעשו רק בהסכמה, אך למעשה הסעיף הזה כבר הופר כשהשר בן גביר החליט לא להאריך את מינויה של נציבת שב"ס קטי פרי, ראש הממשלה לא כפה עליו את הארכת המינוי, ובמחנה הממלכתי נשארו בממשלה.

אבשלום פלד. דוברות משטרת ישראל
ניצב אבשלום פלד/דוברות משטרת ישראל

במהלך כהונתו של פלד כראש אגף ההדרכה במשטרה לפני כשנתיים וחצי, פורסם עליו כי התיר לקצין בכיר עודד שרעבי להגיע לעבודה על אזרחי, כדי שהפקודים לא יבחינו כי הורד בדרגה. אותו זמן נתן פלד עדות אופי על הקצין, ולדברי גורמים במשטרה היה מדובר לכאורה בניגוד עניינים. שרעבי הורשע בבית הדין המשמעתי של המשטרה התנהגות שאינה הולמת הגובלת בהטרדה מינית של שתי שוטרות.

ניצב אבשלום פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בחטיבת השיריון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

בנוסף הודיע בן גביר כי תנ"צ בועז בלט יכהן כממלא מקום ראש להב 433. לפי הודעת השר, הדבר נעשה לאחר התייעצות עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, סמפכ"ל פלד, וראש להב 433 היוצא ניצב מוטי לביא, שהודיע על סיום תפקידו בתחילת חודש מאי.

תת ניצב בועז בלט הוא מפקד היחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433. את שירותו החל במשטרת ישראל לפני כ-30 שנה, ושירת בין היתר כקצין אח"מ עמקים, קצין אח"מ שרון. בלט ביצע מגוון תפקידים ביאחב"ל, היה מפקד ימ"ר מרכז, וממרץ 2021 מפקד היאל"כ בלהב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully