וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' דרש לכנס את הקבינט; בן גביר איים: בלי רפיח - לא יהיה לנתניהו מנדט

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 13:27

שר האוצר פנה לראש הממשלה בבקשה לכנס במיידית את הקבינט המדיני-ביטחוני על רקע נסיגת כוחות צה"ל מחאן יונס. "הפורום שמוסמך לקבל החלטות מכריעות במלחמה הוא הקבינט המורחב". גם בן גביר תקף. לפיד הגיב: "מוכנים לתת בכל רגע נתון רשת בטחון מלאה לעסקת חטופים"

לימור לבנת ואיתמר בן גביר מתעמתים בחדר איפור של חדשות 13/חדשות 13

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פנה היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לכנס במיידית את הקבינט המדיני-ביטחוני על רקע נסיגת כוחות צה"ל מחאן יונס. "בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המשא ומתן, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה", כתב סמוטריץ' לנתניהו.

לדבריו, "הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב, אך לצערי לא כך פועלים הדברים ואנו רואים כי החלטות מתקבלות בקבינט המצומצם ללא אישור או עדכון הקבינט המורחב תחת לחצים בינלאומיים שפוגעים במומנטום של המלחמה ובאינטרסים הביטחוניים שלנו. אני כבר מתריע שבועות ארוכים שבמקום להוריד את הרגל מהגז אנו צריכים להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, וזו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. לכן אני חוזר על דרישתי לכנס את הקבינט המדיני המורחב עוד הערב לדיון דחוף בנושא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
דרישה לכנס את הקבינט. נתניהו וסמוטריץ'/עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התבטא בעניין, ואמר כי "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח כדי להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה".

בעקבות הדיווחים אודות הגברת הלחץ על ראש הממשלה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הגיב: "מזכיר לראש הממשלה למול שותפיו המשיחיים: יש עתיד מוכנה לתת בכל רגע נתון רשת בטחון מלאה לעסקת חטופים. 24 אצבעות זה הרבה יותר ממה שיש לבן גביר וסמוטריץ'. הגיע הזמן להחזיר אותם הביתה. עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
מסר לנתניהו. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

כזכור, אתמול פורסם כי אחרי חודשים של לחימה בדרום רצועת עזה, בצה"ל השלימו את יציאתה של אוגדה 98 ממרחב חאן יונס. בצבא הבינו כי התמרון העצים בדרום הרצועה מיצה את עצמו - ובחרו לעבור ללחימה בשיטה ממוקדת יותר - שתתבסס על פשיטות מבחוץ, מבוססות מודיעין, שיפעילו לחץ וייצרו הרתעה.

שיטת הלחימה בתצורה זו נוסתה בתקופה האחרונה במסדרון נצרים, שחוצה את רצועת עזה, וכעת כאמור, גם באוגדה 98 יעברו ללחימה זו בחאן יונס. למרות הנסיגה מדרום הרצועה, יש כוחות שנותרים בעזה, ולמסדרון אפשר להזרים כוחות נוספים כל העת. בצבא הבינו כי אין תועלת בנוכחות הכוח עצמו לשם נוכחותו - ויתרה מכך, הדבר אף עלול לגרום לאבידות נוספים - ולכן נכון לפעול על פי מודיעין מדויק.

צה"ל השמיד את המשגרים של חמאס בחאן יונס. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בחאן יונס/דובר צה"ל

בארבעת החודשים האחרונים, אוגדה 98 פעלה בדרום הרצועה ופירקה לחלוטין את חטיבת חאן יונס - במסגרת פעילותם, לוחמי האוגדה חיסלו אלפי מחבלים. כמו כן, הלוחמים נלחמו פיזית עשרות מטרים מתחת לאדמה. תחת האוגדה הושמדו למעלה מ-30,000 מטרים של תווך תת קרקעי - רובו מנהרות אסטרטגיות ששימשו את המחבלים - ונחשבות לנכס הגדול של סינוואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully