וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: דורס המפגינים בתל אביב ישוחרר למעצר בית

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 14:07

סירוטקין יישאר במעצר עד מחר - בעקבות בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע כדי להגיש ערר. "ניתן לאיין את המסוכנות ולאפשר המשך חקירה בעוד החשוד משוחרר בתנאים מגבילים" קבעה השופטת. עורך דינו של סירוטקין: "מדובר במעצר מיותר שאין בו מלבד רצון המשטרה לרצות פוליטיקאים"

בווידאו: הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א/צילום: איתי רזיאל

בית משפט השלום בתל אביב דן הבוקר (שני) בהארכת מעצרו של חיים סירוטקין - שדרס מפגינים בתל אביב במוצאי שבת האחרונה - וקבע בניגוד לבקשת המשטרה שסירוטקין, מאמן כדורגל ושחקן עבר, ישוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית. אולם לפי שעה, סירוטקין יישאר במעצר עד מחר - בעקבות בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע בכדי להגיש ערר.

השופטת אביטל אמסלם גלבוע אמרה כי לאחר עיון במסמכים שהוצגו בפניה ובתיק החקירה, "ניתן לראות שישנן עוד פעולות רבות לבצע על מנת לבחון את גרסתו. ייתכן שייקח פרק זמן לא מבוטל על מנת להתקדם בחקירה".

לדבריה, "מבלי להקל ראש באירוע, בשלב זה מדובר במעצר לצורך חקירה ובשאלה האם מעצרו דרוש למניעת מסוכנות כלפי הציבור ושיבוש חקירה. התשובה על שתי השאלות שלילית וניתן לאיין את המסוכנות ולאפשר המשך חקירה בעוד החשוד משוחרר בתנאים מגבילים לחלופת מעצר". סירוטקין ובני משפחתו פרצו בבכי כששמעו את ההחלטה.

הארכת מעצרו של כדורגלן העבר חיים סירוטקין אשר דרס מפגינים ברכבו במחאת קפלן 07 באפריל 2024. יותם רונן
הארכת מעצרו של כדורגלן העבר חיים סירוטקין אשר דרס מפגינים ברכבו במחאת קפלן 07 באפריל 2024/יותם רונן

נציג המשטרה כאמור ביקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים. "ביממה הזאת עבדנו במרץ רב כדי להפריך את גרסתו ולהוכיח את מסוכנותו. נעשו המון פעולות", אמר. עורך דינו של סירוטקין, רועי קרן, ביקש לשחרר אותו למעצר בית. "מדובר במעצר מיותר שאין בו מלבד רצון המשטרה לרצות פוליטיקאים, גופי תקשורת ואחרים", טען.

סירוטקין טען כי הסיבה לנסיעתו לתוך קהל המוחים שצעד ברחוב בגין בקריאה לקיום בחירות והחזרת החטופים הייתה תקלה טכנית ברכב. בבית המשפט, וכן מיד לאחר הפגיעה בעודו במכונית, אמר כי דוושת הגז נתקעה כשלחץ עליה. עם זאת, בוחני הרכב קבעו כי לא הייתה כל תקלה.

כמו כן, בדיון שנערך צוין כי המשיך בנסיעתו ולא עצר עד שנתקל במחסום משטרתי. קודם לדריסה סירוטקין ומשפחתו התעמתו עם מפגינים שחסמו את דרכם וגידפו אותם. שוטר שהיה במקום ביקש ממנו לנסוע לאט, אך לפי החשד סירוטקין לא שמע לו. עוד עלה כי שתה אלכוהול שעות לפני המקרה - אך הכמות לא חצתה את המותר בחוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיים סירוטקין, הנהג שתועד מתעמת עם המפגינים ודורס אותם. צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
חיים סירוטקין, הנהג שתועד מתעמת עם המפגינים ודורס אותם/עיבוד תמונה, צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

עוד טענה השופטת כי "החשוד נעצר בחשד לסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. בדיון שנערך אתמול נמצא כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה בהתאם לחומרי החקירה. החשוד הגיע עם רכבו ונחסם על ידי מפגינים. שוטר ביקש מהחשוד לנסוע לאט ולסגור את חלון רכבו על מנת להימנע מעימות עם המפגינים. החשד הוא שהחשוד לחץ על דוושת הגז, פגע בכמה מפגינים ונעצר במחסום. החשוד טען כי פגם טכני ברכבו גרם לכך ונמצא בנשיפה ריכוז של 240 מיליגרם אלכוהול".

5 הולכי רגל נפגעו במהלך האירוע, בהם אישה בת 50 במצב בינוני וארבעה פצועים במצב קל. דרור סלעי, עד ראייה, סיפר על המתרחש באותם רגעים. "הייתי חלק מצעדה, משפחות החטופים קראו לנו לצעוד לכיוון בית ההסתדרות", פתח. "ראיתי ג'יפ שהגיע מכיוון מזרח, הנהג ונוסעת שאיתו התעמתו עם המפגינים וקיללו אותם. מפגינים בעצם פינו לו מקום, זזו והתפנה לו מקום. הג'יפ החל לנסוע, ובמקום להמשיך לנסוע באיטיות בין המפגינים, הוא האיץ בבת אחת למהירות גבוהה, תוך שהוא מסיט את הרכב כדי לפגוע באישה מבוגרת שעמדה מולו".

בהמשך, הוסיף: "נראה היה שהוא כיוון לאישה. ממש פיגוע דריסה כמו שהתרגלנו לראות. הוא פגע באישה מבוגרת שהוטחה על מכסה המנוע שלו ואז הוטחה על הכביש. זה היה פיגוע דריסה קלאסי. ראיתי אדם מוכה אמוק ושנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully