וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

124 אלף שעות טיפול: היקף הסיוע הנפשי שמעניק מרכז אלה מתחילת המלחמה מעיד על עומק המשבר

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 7:59

טיפולים פרטניים וקבוצתיים, סיוע למשפחות חטופים, משפחות שכולות, קבוצות של אחים, הורים, סבים וסבתות של נרצחים וסיוע לאנשי מקצוע ומתנדבים שנחשפו לזוועות - את כל אלה נדרש מרכז אלה לספק בהיקף שלא ידע מעולם. וגם הוא עצמו זקוק לסיוע

בווידאו: המתחם המרפא שהוקם בחוות רונית לשורדי הטבח במסיבת הטבע נובה ליד רעים/כתבת: מירב כהן, צילום: ניב אהרונסון, עריכה: זיו שטיינר

עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, מרכז אלה התגייס למתן סיוע נפשי, ליווי ותמיכה למגוון רחב של אוכלוסיות באמצעות כ-500 אנשי ונשות הטיפול של העמותה. כבר במהלך אוקטובר העביר הצוות המקצועי של המרכז, המתמחה בטיפול בטראומה, הדרכות והכשרות לכ-2,400 אנשי ונשות טיפול בכל רחבי הארץ, במטרה להעניק כלים להתמודדות עם מצב החירום.

בחודש הראשון למלחמה בוצעו התערבויות חירום ליותר מ-1,000 עובדים בעשרות חברות. כעת, כעבור חצי שנה, המספרים ממחישים את המצב הנפשי שבו שרויות אוכלוסיות רבות בישראל, עם 124,477 שעות טיפול שניתנו על ידי מטפלי העמותה בטיפולים פרטניים, משפחתיים או קבוצתיים. העמותה טיפלה ב-240 מטופלים דרך הקואליציה לטראומה וקרוב ל- 50 מטופלים של משרד הבטחון וביטוח לאומי, ביניהם משפחות של חטופים ומשפחות שכולות.

ד"ר חגי לוין, גיל דיקמן,חן אביגדורי ובני משפחות חטופים בדיון ועדת הבריאות של הכנסת, 4 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ד"ר חגי לוין, גיל דיקמן,חן אביגדורי ובני משפחות חטופים בדיון ועדת הבריאות של הכנסת, 4 במרץ 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

רק לאחרונה הרחיבה העמותה את היקף המענה הנפשי, עם הקמת קבוצות תמיכה לסבתות וסבים שכולים בערים מרכזיות, וקבוצת תמיכה לנשות חיילי המילואים. אלו מצטרפות ליותר מ-10 קבוצות שכבר מתקיימות למשפחות נרצחי מסיבות הטבע בדרום: קבוצות הורים, קבוצות לאחים ואחיות וכן קבוצות לבני ובנות הזוג של הנרצחים והנרצחות. כעת העמותה מציגה את המספרים מאחורי הסיוע הנפשי, שהצורך בו עלה דרמטית בתקופה זו.

מאז פרוץ המלחמה העמותה העבירה כ-560 סדנאות חוסן בחירום ו-60 הרצאות לחברות, מוסדות וארגונים על מנת לסייע בהתמודדות הנפשית עם המצב. בנוסף, חודשים ספורים לפני פרוץ המלחמה הוקם מרכז "לבריאות", כחלק מהתוכנית למניעת שחיקה בקרב עובדי ועובדות מערכת הבריאות. עמותת מרכז אלה נבחרה אז לספק טיפול נפשי לעובדים ולעובדות בסבסוד משמעותי של משרד הבריאות, בדגש על טיפול במתח, דאגה, לחץ או מצוקה נפשית בעקבות אירועים ונסיבות הקשורים לעבודה.

מיד לאחר שפרצה המלחמה הוחלט במשרד הבריאות להתאים את פעילות מרכז "לבריאות" למציאות החדשה ולתת מענה נפשי בעת חירום לעובדי ועובדות מערכת הבריאות על רקע אירועי המלחמה. כך, עשרות מטפלים ומטפלות החלו ללוות עובדים רבים כגון רופאים ורופאות, אחים ואחיות, צוותי הנהלה ועוד. אלה התמודדו עם מראות קשים מאוד ב-7 באוקטובר בהיקף בלתי נתפס, וגם היום הם אלו שמטפלים בחיילים הפצועים המגיעים משדה הקרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מרכז לזיהוי גופות חללים, מחנה שורה רמלה, 13 באוקטובר 2023. נתי שוחט, פלאש 90
מרכז לזיהוי גופות חללים, מחנה שורה רמלה, 13 באוקטובר 2023/פלאש 90, נתי שוחט

העמותה מעניקה סיוע נפשי גם למתנדבי זק"א, עובדי מתקן שורה ומתנדבי יחידת 360, שבמשך שבועות ארוכים עסקו במלאכה מורכבת בזירות קשות מנשוא ביישובי העוטף, ובאזור המסיבות בדרום.

בני לייזר, מנכ"ל עמותת מרכז אלה, מסר: "אנחנו מתמודדים עם היקפים של סיוע נפשי שלא ידענו בעמותה עשרות שנים. אירועי ה-7 באוקטובר הובילו אותנו להתאים את עצמנו למצב חירום קיצוני שנכפה עלינו, כשעוד באותו היום מאות המטפלים והמטפלות שלנו התגייסו להעניק סיוע נפשי למגוון אוכלוסיות. ככל שהלחימה התארכה, הבנו שמעגלי הפגיעה רחבים ואין כמעט אזרח בישראל שלא מושפע בצורה כזו או אחרת מהאירועים. אנחנו כאן כדי לסייע לכל אדם שחש מצוקה, לקבוצות, לארגונים ולכל מי שמבקש את עזרתנו. כדי שנוכל להמשיך בעשייה שלנו, העמותה זקוקה לסיוע במימון ובתרומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully