וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30% מהמים בעולם הולכים לאיבוד בשל נזילות. בישראל המצב מעודד הרבה יותר

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 17:54

דוח המים של קבוצת ארד שהוצג לשר אלי כהן מציג תמונה מעודדת לגבי ישראל - רק 7% מהמים בישראל אובדים בשל נזילות. זאת, הודות למדי המים החכמים שהותקנו בבתים רבים. כמה נזילות אותרו? מה תפקידה של הטכנולוגיה הישראלית? וכיצד מושפע הצרכן הישראלי? | וואלה! עם התשובות

חוששים שיש לכם נזילה בבית? ש.ש המומחה יבדקו, יאתרו ויתקנו את הנזילה/צילום: גיא גליק

30% מהמים הנשאבים בעולם הולכים לאיבוד בשל נזילות - לעומת זאת, בישראל איבוד המים עומד על 7% בלבד, מהנמוכים בעולם - כך עולה היום (ראשון) מדוח המים הבינלאומי של קבוצת ארד שהוצג לשר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. מהדוח עולה שהנתון המעודד הושג אודות למדי המים החכמים שהותקנו בבתי אב רבים בישראל, והתריעו רק בשנת 2023 על נזילות ביותר מ-200 אלף בתים.

עוד עלה מהדוח של קבוצת ארד, שמתמחה בפיתוח וייצור מדי מים לשווקים בכל העולם, כי בשנת 2026 צפויה להסתיים החלפת כלל מדי המים בישראל למדים חכמים, והחסכון מצמצום אובדן המים במגזר הביתי בלבד יעמוד על כ-100 מיליון שקלים עבור הצרכנים הישראלים.

שיעור אובדן המים בעולם עומד על ממוצע של כ-30%, כלומר שליש מהמים ששואבים ספקי המים הולכים לאיבוד בעיקר כתוצאה מנזילות צנרת. במספרים מדובר על הפסד עצום של 126 מיליארד קוב בשנה. ספקי מים ברחבי העולם נמצאים תחת לחץ עצום, ואחד הפתרונות הוא אימוץ טכנולוגיות חכמות דוגמת מדי מים חכמים. על-פי הנתונים שהוצגו לשר, בישראל שיעור אובדן המים ירד בשני העשורים האחרונים בצורה משמעותית משיעור של כ-20%, לפחות מ-7% בלבד.

מנכ״ל משרד האנרגיה יוסי דיין,  מנכ״ל קבוצת ארד זיו הללי, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, ראש רשות המים חזי ליפשיץ, וסמנכ״ל שיווק מקומי בקבוצת ארד רגב ינאי. יובל בניאן, אתר רשמי
מנכ״ל משרד האנרגיה יוסי דיין, מנכ״ל קבוצת ארד זיו הללי, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, ראש רשות המים חזי ליפשיץ, וסמנכ״ל שיווק מקומי בקבוצת ארד רגב ינאי/אתר רשמי, יובל בניאן

זיו הללי, מנכ"ל ארד, ורגב ינאי, סמנכ"ל שיווק מקומי בארד, דנו עם השר בנתוני הדו"ח העדכניים לגבי אובדן (פחת) מים במדינות שונות ולרבות בישראל. דו"ח המים של ארד סוקר את משבר המים העולמי והצלחת משק המים הישראלי, ומראה כאמור כי ההתקנה הנרחבת של מדי מים חכמים בישראל, הובילה לחסכון רב במים ובכסף. בשנת 2026 צפויה להסתיים החלפת כלל מדי המים לחכמים, והחסכון מצמצום אובדן המים במגזר הביתי בלבד יעמוד על כ-100 מיליון ₪.

בקבוצת ארד הציגו לשר כהן גם את הצלחת משק המים הישראלי לספק מענה מלא לצריכת המים וגם לספק מים לשכנינו - באמצעות טכנולוגיה. לפי הדוח, . על אף שהטבע מספק לישראל מדי שנה בממוצע 1.1 מיליארד מ"ק זמינים לשאיבה, צריכת המים השנתית בארץ עומדת על יותר מ- 2.5 מיליארד מ"ק. המשמעות היא שישראל מצליחה "לייצר" מים בכמות של כ- 1.5 מיליארד מ"ק בשנה ע"י התפלת מי ים, טיהור שפכים והשמשת מים מליחים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שרברב מתקן נזילה מכיור. ShutterStock
שרברב מתקן נזילה מכיור/ShutterStock

כל הנתונים על הנזילות:

  • לפי נתוני הדוח, בשנת 2023 היו 204,289 אירועי נזילות בבתי אב בישראל מתוך כ-1.1 מיליון מדים חכמים - 18.5%.
  • במגזר העירוני זוהתה נזילה בכל בית שביעי - 15.5%.
  • במגזר הכפרי, שיש בו צנרת ארוכה ומערכות מים רבות יותר, השיעור מעמיר ועומד על נזילה בכמעט כל בית שני - 41.5%.
  • מדי מים חכמים המותקנים כיום בקרב יותר מ-60% מהאוכלוסייה, אפשרו שליחה של יותר מ-1.3 מיליון התראות בזמן אמת על חשד לנזילה, מה שאפשר לצרכנים לפעול לתיקון מהיר של הנזילה ובכך לחסוך מים וכסף רב בחשבון המים.

הרגלי צריכת המים של הישראלים:

  • בשנה שעברה, ערכה קבוצת ארד סקר מיוחד שחשף את הרגלי צריכות המים של הישראלים.
  • הסקר מצא כי 60% מהם אינם חוששים ממשבר בתחום המים בישראל.
  • רק 14% מהישראלים מודעים למחירי המים, ו-8% בלבד מעריכים נכונה את צריכת המים הממוצעת לאדם בחודש.
  • רוב הישראלים אינו מעריך את כמות צריכת המים בעת נזילה.
  • עוד מצא הסקר כי הנשים מתקלחות כ-3 דקות יותר בממוצע מגברים.
  • כמו כן, רק 17% מהצרכנים הישראלים יודעים שיש להם מד מים חכם, למרות שמדים כאלו נמצאים אצל יותר מ-60% מבתי האב.
אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

רגב ינאי, סמנכ"ל שיווק מקומי בקבוצת ארד, סיפר: "היה לנו הכבוד להיפגש עם השר אלי כהן, ולהעניק לו את דו"ח המים של קבוצת ארד. כקבוצה בינלאומית אנו יכולים לומר שמשק המים הישראלי הוא סיפור הצלחה ברמה עולמית. מדי מים חכמים מאפשרים מדידה מדויקת בזמן אמת, שהיא הבסיס לניהול יעיל וחסכוני של ספקי המים בישראל, אבל המהפכה האמיתית היא מול הצרכן הביתי. בישראל בלבד אנו שולחים לצרכנים בשנה יותר ממיליון התראות בזמן אמת, מה שמאפשר להם לתקן במהירות את הנזילות ולחסוך מים וכסף רב. אנו מודים לשר על האוזן הקשבת והנכונות לפעול למען נושא חשוב זה".

חברת ארד בע"מ נוסדה בשנת 1941 ומאז הקמתה צברה מוניטין בין-לאומי בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי מדידת-מים לשווקים וליישומים השונים. החל משנת 2004 הפכה החברה לציבורית והיא נסחרת בבורסה התל-אביבית. מוצרי "ארד" מופצים ביותר מ-60 מדינות ועומדים בתקני איכות בין-לאומיים ביניהם: AWWA ,ISO ,MID, NSF, WRAS , ת"י. הניסיון הרב שנצבר בפיתוח וייצור מדי מים חכמים, והיוזמה הישראלית הטיפוסית, אפשרו לקבוצת ארד ולטכנולוגיה המתקדמת אותה היא מפתחת לפרוץ ולהצליח בקנה מידה עולמי. כיום, ניתן להגיד כי המהפכה השקטה של המניה החכמה של ארד עומדת בגאון לצד מהפכות גדולות, חשובות, ומתוקשרות נוספות, כדוגמת מוביל המים הארצי ופיתוח מערך ההתפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully