וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המחאות מחוץ לבית רה"מ: נתניהו זימן ישיבה מיוחדת בנושא "הסתה נגד נבחרי ציבור"

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 15:26

לישיבה זומנו השר לביטחון לאומי, שר המשפטים, מפכ"ל המשטרה ושרים נוספים. בשבוע שעבר, התגלעו עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים במהלך המחאה ברחוב עזה שבירושלים. "התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת רה"מ ונעניתי בביטול", אמר בן גביר בתגובה למחאה

בווידאו: מפגין משליך לפיד בוער לעבר פרש בהפגנה בירושלים 02.04.24/דוברות המשטרה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זימן למחר (שני) ישיבה מיוחדת בנושא "הסתה נגד נבחרי ציבור" בהשתתפות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שר המשפטים, יריב לוין, מפכ"ל המשטרה ושרים נוספים. לפי גורמים בממשלה, הדיון זומן בעקבות ההפגנות מחוץ לביתו של ראש הממשלה בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר, התקיימה עצרת מחאה רחבה מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו ברחוב עזה שבירושלים - שבה קראו המפגינים לקביעת מועד לבחירות. במקום התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה לאחר שיצאו בצעדה מאזור הכנסת לבית הנשיא ומשם לבית ראש הממשלה. כמה מהמוחים עוכבו לחקירה.

בהפגנה אירעו מספר תקריות אלימות. תחילה, השוטרים התעמתו עם אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שעדיין חטוף בעזה, שהגיעה למחות יחד עם משפחות חטופים נוספות. בהמשך, מפגין השליך לפיד בוער לעבר פרש משטרתי ובנוסף, חלק מהמוחים ניסו להתקרב לבית ראש הממשלה, ונבלמו על ידי המשטרה.

מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
הדיון זומן בעקבות ההפגנות מחוץ לביתו של ראש הממשלה/רוני כנפו

למרות שבמשטרה הדגישו כי "בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית ראש הממשלה עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית", השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר בעקבות האירועים: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונעניתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

כמו כן לפני כשבועיים, השרים איתמר בן גביר ודודי אמסלם תקפו את ראש השב"כ רונן בר במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, וטענו כי השב"כ אינו מאבטח את ראש הממשלה נתניהו בצורה מספקת לאור איומים על חייו, כך לפי שני מקורות שמעורים בפרטי ישיבת הקבינט.

המקורות ציינו כי בן גביר ואמסלם אמרו לראש השב"כ שיש התגברות של איומים על נתניהו ובני משפחתו מצד אזרחים ישראלים, בין השאר כאלה שמשתתפים בהפגנות. ראש השב"כ השיב לשרים שאינו מכיר כל עלייה באיומים על נתניהו שמחייבת שינוי במצב האבטחה וביקש מהם דוגמאות. בן גביר הציג לראש השב"כ דוגמא לאיומים נגד נתניהו שהופיע בציוץ בטוויטר. ראש השב"כ ענה שמדובר בבוט איראני ולא באזרח ישראלי.

בעקבות הדיווח, ח"כ מרב מיכאלי תקפה את נתניהו ובן גביר: "שני אלה יקיימו דיון על הסתה נגד נבחרי ציבור? האירוניה התאבדה. מזל שהיא לא נבחרת ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully