וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנרצחים מפסטיבל נובה: "אף אחד בממשלה לא יצר איתנו קשר, לא שרים ולא חברי כנסת"

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 12:31

חצי שנה לטבח, מטה "פרחי המסיבות" קיים מסיבת עיתונאים ביער רעים - שבו נרצחו קרוביהם. "ציפינו שבכירים ירימו את הכפפה ויבחנו את מצבנו האנוש - אנו לא מחכים יותר", אמר שמעון בוסקילה, אביו של ירדן. המשפחות הציגו דרישותיהם: הרחבת סל המענים, פיצוי והקמת אתר לאומי

מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים/אבי רוקח

חצי שנה לטבח ה-7 באוקטובר, מטה "פרחי המסיבות" שמייצג את משפחות הנרצחים והנרצחות מפסטיבל נובה וממסיבת "פסיידאק" שהתקיימה בסמוך, הגיע הבוקר (ראשון) ליער רעים - שם קיים מסיבת עיתונאים בסימן: "לוקחים את גורלנו בידינו". משפחות הקורבנות טענו שגם אחרי חצי שנה מאז נרצחו קרוביהם - אף שר בממשלת ישראל לא יצר איתם קשר, לא שר ולא חברי כנסת, וכן, לא קיבלו מהמדינה מענים וסעדים שיאפשרו להם להמשיך בחייהם.

"דמיינו אותנו, המשפחות, מחפשות תמונות, סרטוני וידאו, פיסות בד שיעידו על הבגדים של יקירנו. אנחנו מחפשים גם לזהות בין איברי הגוף הכרותים את היד, הרגל, או הראש שלהם. זה לראות את הילד שלך, את בן או בת הזוג שלך, את אחיך או אחותך, את ההורה שלך, נרצח לנגד עיניך ויתרה מכך, רבים מאיתנו היו איתם על הקו ושמעו כיצד הם נטבחים", מסרו במטה.

מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים 07 באפריל 2024. אבי רוקח
"אירוע הזוועות החמור והמזעזע ביותר מקום המדינה"/אבי רוקח

"טבח ה-7 באוקטובר הוא אירוע הזוועות החמור והמזעזע ביותר מקום המדינה. מדובר במכלול של עובדות בלתי נתפס. מה שקרה באותה שבת, לא מספר את הסיפור המלא. גם לא מה שקרה בימים שבאו אחריה, ולא בשבועות ובחודשים העוקבים", סיפר ארז צרפתי, ששכל את ביתו הבכורה רון ז"ל ופתח את מסיבת העיתונאים.

"מדובר בשרשרת עובדות ואירועים הקשורים זה בזה והובילו אחד לשני. המכלול של כל זה הוא הטרגדיה. הטרגדיה המשיכה באותה שבת, כשבמשך שעות, הילדים, הילדות, הגברים והנשים שלנו נסו על נפשם, נורו כמו ברווזים במטווח, ונשחטו כצאן בטבח. אף אחד לא בא לעזרתם. כוחות הביטחון לא היו שם, כדי להילחם עליהם ובמשך כל השעות האלה, אנחנו, בני המשפחה, מדברים איתם בטלפון, מתכתבים איתם, מתחננים שישלחו מיקום, שימצאו מקום מחבוא. עד שהם לא עונים לנו יותר. עד שניתק קו החיים מהם אלינו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים 07 באפריל 2024. אבי רוקח
הדרישות: אתר לאומי, סל סיוע ופיצוי/אבי רוקח

במטה "פרחי המסיבות" הציגו את דרישותיהם מהמדינה:

  • הרחבת סל המענים למשפחות תוך שילוב אוכלוסיות נוספות כגון אחים ויתומים שאינן זכאיות לסל זה.
  • פיצוי כל משפחה שנפגעה בשל החידלון הנורא.
  • הקמת אתר לאומי שיוקדש ל-7 באוקטובר כדוגמת "יד ושם".
  • נציגות המשפחות הודיעה כי הם כבר בתהליך הכנת מתווים שונים, המבוצעים בימים אלו על ידי כלכלנים, משפטנים ואנשי בריאות הנפש - אלו יוצגו למשרדים השונים בקרוב
מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים 07 באפריל 2024. אבי רוקח
"הציפייה היא להרחיב את זכויות משפחות הנרצחים בכל הרבדים"/אבי רוקח

בהמשך, נשאה דברים גם סתיו קיפר, אחותה של סביון חן שנרצחה במסיבת "פסאיידק": "כל תא משפחתי נפגע ונדרש לבנות את עצמו מחדש. לכל אחד מבני המשפחה קשיים וטראומות משלו המאפיינים את גילו, מצבו המשפחתי ועוד. לאור זאת, הציפייה היא להרחיב את זכויות משפחות הנרצחים בכל הרבדים. החל מהרובד הטיפולי שבמסגרתו יינתן ליווי מעמיק, מקיף ורציף לכל משפחה, הן ברמת התא המשפחתי, והן ברמת הפרט במשפחה. בנוסף, לאור המצב הייחודי, הורים רבים זקוקים להגדלה משמעותית של התגמול החודשי לו הם זכאים על פי החוק".

עוד התייחסה קיפר לאחיי הנרצחים שנשארו מחוץ למעגל התמיכה: "אלפי האחים והאחיות של הנרצחים, אלה שנאלצו לעזוב הכל, את הקריירה, את הלימודים, את ילדיהם הקטנים. אותם אחים ואחיות שנקטע מסלול החיים התקין שלהם, שבבוקר השבת הנוראית איבדו לא רק את חייהם, אלא גם את הוריהם, שנאלצו להמתין עם סבלם האישי ואף במקרים רבים לחזור לגור בבית הוריהם על מנת לנסות ולשקם אותם לשכנע אותם שעוד נשארו להם כמה סיבות לחיות. כיום, לפי החוק בישראל האחים והאחיות אינם זכאים לתגמול חודשי כלל. האם חוק זה באמת רלוונטי למקרה שלנו? גם כאן, אנו לא מתכוונים להמשיך ולהמתין למענים שאולי לא יגיעו".

בדבריה, התייחסה קיפר גם לאלו שהפכו ליתומים באותו יום. גם הם, לפי החוק הקיים היום, אינם זכאים לתמיכה כלכלית מהמדינה. על רקע הסחבת בנושא הטיפול בהם אמרה כי במידה והמדינה לא תקדם את הרחבת התגמולים למשפחות וכן תכניס להגדרת הזכאים אוכלוסיות נוספות, מתכוונים בנציגות המשפחות לפרסם תכנית סיוע מקיפה שעל הכנתה הם שוקדים.

מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים
07.04.24. אבי רוקח
"אנחנו לא מסוגלים להבין ולקבל את שאירע"/אבי רוקח

"משפחות רבות אינן מסוגלות לחזור למסלול החיים. הורים, אחים, אחיות, בנים ובנות עדיין חיים את ה-7 באוקטובר. אנחנו לא מסוגלים להבין ולקבל את שאירע, מנסים לאחות את רסיסי החיים, ונוחלים כישלונות מדי יום, ומתפקדים באפס יכולות", הוסיף שמעון בוסקילה, אביו של ירדן שנרצח.

"לכן, על ההנהגה לקחת אחריות על מצבנו ולתת לנו פיצוי ראשוני שיספק מעטפת עזרה ראשונה עבורנו. לא שיש סכום שיחזיר לנו את יקירינו, את חיינו, אבל אין זה מתקבל על הדעת לחשוב או להאמין שנוכל להרים את הראש מעל המים לאחר החרבת חיינו וחיי משפחותינו, ללא עזרה ותמיכה כלכלית".

על אכזבתם של קרובי משפחה רבים אמר בוסקילה: "בששת החודשים האחרונים, ציפינו שיוקם גוף, שתיווסד ועדה ייעודית, שבכירים ירימו את הכפפה ויבחנו את מצבנו האנוש, לצורך גיבוש מתווה מהיר למתן פיצוי כלכלי, שיהווה גלגל הצלה ראשוני לנו ולמשפחותינו. לא עוד. הפסקנו לצפות. אנחנו לא מחכים יותר - מזה מספר חודשים שאנחנו עובדים עם אנשי מקצוע בכירים מתחומי הכלכלה, המשפט ובריאות הנפש. אנו עובדים איתם על יצירת תוכניות כלכליות מבוססות ומגובות, אותן אנו נניח על שולחן משרד האוצר ומשרדים רלוונטיים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully