וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההערכות - שבאיראן לא ילכו על מטרות אזרחיות"

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 8:20

ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף (מיל') ישראל זיו הגיב ב-103FM לאיומים האיראניים על התקיפה שיוחסה לישראל: "יש פה מדרון חלקלק מאוד מסוכן"

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על רקע המלחמה הקשה, עולה השאלה מתי, אם בכלל, יתממשו האיומים האיראניים שעלו לכותרות במהלך השבוע האחרון, זאת בתגובה לחיסול מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון שיוחס לישראל.

אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, התייחס לדברים הבוקר (ראשון) ב-103FM. "יש פה מדרון חלקלק מאוד מסוכן", אמר. "הרב זירתיות שהאיראנים תכננו די התפספסה מבחינתם. הם לא רצו לפתוח ב־7 באוקטובר. איתם מלחמות יכולות להיות מאוד ארוכות, זה בעייתי. המכה האחרונה שהם חטפו היא מאוד קשה, לא רק בגלל הבכירות, אלא כי זו המפקדה שניהלה את המערכות וברגע שהיא התפרקה, אין לדבר הזה תחליף".

ישראל זיו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
ישראל זיו/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

על אזהרת המודיעין האמריקני בנוגע לאזהרת מתקפת כטב"מים מאיראן, השיב: "למיטב ידיעתי מתייחסים לזה מאוד ברצינות, ההערכות גם שהם לא ילכו על מטרות אזרחיות, בסוף הם גם מסתכנים בהבאת מתקפה חוזרת עליהם".

בהמשך התייחס למתיחות ביחסי ישראל-ארה"ב: "אני מודאג מהאופן שבו מתנהלת ישראל מול ארה"ב באופן שהחשק של האמריקנים לעזור קיים אך עם מוטיבציה פחותה. ישראל לא מפספסת הזדמנות לפספס הזדמנות. אך ארה"ב לא תפקיר את ישראל".

כשנשאל על היעדר ההכרעה בחזית הצפונית, ענה: "לצערי אין לי בשורה הבוקר, ממשלת ישראל צריכה לסגור זירות ולא לפתוח אותן, צריך לסגור את הזירה בעזה, כבר הגענו בעזה להישג מירבי, אך לא נצא משם בלי החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully