וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר בממשלה נגד הרמטכ"ל: להדיח אותו, לא נוכל לנצח עמו את המלחמה

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 0:45

יו"ר מפלגת נועם, ח"כ אבי מעוז, תקף את הרמטכ"ל וקרא להדחתו. בהודעה מטעמו נזף בהחלטות שונות של הלוי, בהן בין היתר הדחתו של האלוף במיל' נוחי מנדל - ואף אמר כי מדינת ישראל לא תוכל לנצח את המלחמה כל עוד הוא עומד בראש הדרג הצבאי. "יש לי חוסר אמון מוחלט בו"

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל/דובר צה"ל

ח"כ אבי מעוז תקף הערב (שבת) את הרמטכ"ל הרצי הלוי. בהודעה מטעמו נמסר כי "ההחלטות האחרונות של הרמטכ"ל מובילות אותי לחוסר אמון מוחלט בו ואני קורא לשר הביטחון להדיח אותו מיידית. באופן תמוה, החליט הרצי הלוי למנות את איתי ברון לרח"ט מחקר, החליט על הדחת אל"מ (מיל.) נוחי מנדל".

עוד הוסיף לתקוף ואמר כי "הערב אף נחשף על ידי דובר צה''ל השקר המתמשך בדבר אי הימצאותן של מנהרות טרור החוצות מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לצערי, עם הרמטכ"ל הזה לא נוכל לנצח את המלחמה".

אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"קורא להדחתו המיידית". ח"כ אבי מעוז/ראובן קסטרו

הביקורת של מעוז מגיעה בין היתר על רקע הדחתו של רמ"ט חטיבת הנח"ל, האל"מ במיל' נוחי מנדל. הלוי הורה על הדחתו בעקבות התקרית בה נהרגו שבעה עובדים מארגון הסיוע WCK, כתוצאה מתקיפות צה"ל.

האירוע התרחש במהלך מבצע להעברת סיוע הומניטרי של ארגון WCK לרצועת עזה. מהתחקיר עולה כי כוחות צה"ל זיהו חמוש אחד על אחת ממשאיות הסיוע, ולאחר מכן סברו כי ישנו חמוש נוסף. לאחר שהרכבים עזבו את המחסן בו נפרק הסיוע, אחד המפקדים סבר בטעות שהחמושים נמצאים ברכבי הליווי וכי מדובר במחבלי חמאס.

בעקבות זיהוי שגוי של הכוחות, הם תקפו את שלושת רכבי ה-WCK, על בסיס ההבנה המוטעית שהיו בהם פעילי חמאס והביאו למותם של שבעה פעילי סיוע הומניטרי חפים מפשע. תקיפת שלושת הרכבים בוצעה תוך הפרה חמורה של הפקודות וההוראות הנוגעות לעניין.

מסקנות התחקיר מעלות כי ניתן היה למנוע את האירוע ויחד עם זאת, הגורמים שאישרו את התקיפה היו משוכנעים שהם תוקפים פעילי חמאס חמושים ולא את פעילי ארגון ה-WCK. הפגיעה ברכבי הסיוע היא טעות חמורה, שנבעה מכשל חמור, כתוצאה מזיהוי שגוי, טעות בקבלת ההחלטות ותקיפה בניגוד לפקודות ולהוראות הפתיחה באש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully